سفر ربات سخنگو به ایستگاه فضایی بین‌المللی

سفر ربات سخنگو به ایستگاه فضایی بین‌المللی

یک ربات به نام "سیمون" که توانایی بیان بیش از 1000 عبارت را دارد، امسال به فضانوردان "ایستگاه فضایی بین المللی" ملحق خواهد شد

کد خبر : ۵۱۵۷۳
بازدید : ۱۹۰۳

سفر ربات سخنگو به ایستگاه فضایی بین‌المللی

یک ربات به نام "سیمون" که توانایی بیان بیش از 1000 عبارت را دارد، امسال به فضانوردان "ایستگاه فضایی بین المللی" ملحق خواهد شد. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، فضانوردان "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) در اواخر امسال به مسافر جدیدشان که یک ربات "معلق" و "سخنگو" است، خوش آمد گویی خواهند کرد . این ربات خندان به شکل یک توپ است و در محیط ایستگاه فضایی به حالت معلق خواهد بود. سایمون قابلیت فهم و تشخیص موسیقی داشته و دامنه لغاتش، شامل بیش از 1000 جمله است و قرار است که به جمع پرسنل "ایستگاه فضایی بین المللی" اضافه شود .

سیمون به نحوی طراحی شده که قادر است در سراسرایستگاه فضایی پرواز کرده و معلق باشد، و کمک های فنی کند . همچنین به هنگام خطر و خرابی، هشدار نیز می دهد . نکته جالب راجع به قابلیت‌های این ربات این است که سیمون وظیفه سرگرم کردن فضانوردان را نیز برعهده دارد . این ربات حاوی یک "مغز هوش مصنوعی" و "نمایشگر8 اینچی" است و برای حرکت در شرایط بی وزنی فضا از موتورهای "کنترلی پروانه‌ای" استفاده می‌کند . در سفر به ایستگاه فضایی دکتر الکساندر گرست، فضانورد آلمانی و متخصص ژئوفیزیک نیز همراه سیمون خواهد بود.این ربات به عنوان بخشی از آزمایش همکاری میان انسان و ماشین‌ها است و به نحوی برنامه ریزی خواهد شد تا صدا و چهره دکتر گرست را تشخیص دهد و حتی موسیقی مورد علاقه وی را نیز پخش کنیم.

سیمون یک دستیار شخصی قادر به تشخیص چهره و صداست. تیل آیزنبرگ رهبر این پروژه اظهار کرد: ما می‌خواهیم اثرات روانی ماموریت‌های فضایی طولانی مدت را روی پرسنل بررسی کرده و اقدامات متقابل با آنها به ویژه راه‌های کاهش استرس را آزمایش کنیم.وی افزود: ما تاکید ویژه‌ای بر داده کاوی و تعامل میان انسان و هوش مصنوعی داریم . قرار است سیمون به عنوان یک عضو "ایستگاه فضایی بین‌المللی" در طول ماموریت "آژانس فضایی اروپا" و طی ماه‌های ژوئن و اکتبر به دکتر گرست ملحق شود .

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید