ارز و سکه رکورد زدند

ارز و سکه رکورد زدند

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

کد خبر : ۵۸۱۸۶
بازدید : ۹۶۱
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
رشد شاخص سهام در هفته نیمه‌تعطیل

بورس تهران معاملات دو روز کاری هفته گذشته را با رشد ۴/ ۰ درصدی شاخص کل پشت سر گذاشت. به این ترتیب نماگر بازار با حمایت سهام گروه فلزی و معدنی و حضور پررنگ سهامداران حقیقی در سمت خرید، پس از ۳۵ روز معاملاتی در آستانه کانال ۹۶ هزار واحد قرار گرفت؛ هر چند در معاملات روز یکشنبه معدنی‌ها در کنار پالایشی‌ها اثر کاهنده بر نماگر بازار داشتند. انبوه‌سازی‌ها همگام با سیمانی‌ها معاملات مثبت خود را تداوم بخشیدند؛ همچنین قندی‌ها هفته قبل را با رشد ارزش سهم به پایان رساندند.
ارز و سکه رکورد زدند
نماد «سپ» نیز روز یکشنبه هفته قبل به جمع بنگاه‌های بورسی پیوست. اما در ایامی که بورس تهران در تعطیلات به سر می‌برد بازار جهانی پرخبر بود. قیمت فلزات پایه از جمله فلز مس و روی در بورس فلزات لندن رشد قابل‌ملاحظه‌ای را به نمایش گذاشت که می‌تواند قیمت سهام وابسته در بورس را متاثر کند.
صعود دلار در جو روانی

هر دلار آمریکا طی هفته گذشته با رشد ۵/ ۳ تومانی به نرخ ۴۲۱۹ تومان معامله شد. نرخ دلار رسمی همچنان صعود ملایمی را ثبت می‌کند. اما نرخ‌ها در بازار غیررسمی روند متفاوتی را تجربه کرد. پیش از این با افزایش تقاضای مسافرتی در کنار رشد نرخ حواله‌ای درهم و صعود نرخ دلار در مناطق مرزی مقاومت سطح ۶۳۰۰ تومانی شکست، گرچه در روز ابتدایی هفته گذشته شاهد افت نرخ دلار بودیم.
ارز و سکه رکورد زدند
در ادامه معاملات روز‌های یکشنبه و پنج‌شنبه هفته قبل منجر به رشد ۱۰۰ تومانی دلار و ثبت نرخ ۶۵۰۰ تومانی برای دلار شد. نوسان‌گیری معامله‌گران به خصوص در معاملات نیمه‌تعطیل هفته قبل و حضور کم عرضه عامل اصلی رشد نرخ دلار ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، جوسازی روانی پیرامون شروع مجدد فعالیت هسته‌ای ایران- گرچه در چارچوب برجام- نیز در نوسان صعودی دلار بی‌تاثیر نبود.

سکه در قله تاریخی

هر سکه طلا در روز‌های کاری هفته قبل جهش ۸/ ۳ درصدی را به ثبت رساند و روز پنج‌شنبه در سقف ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان معامله شد. رشد قابل‌توجه سکه در حالی رقم خورد که قیمت جهانی طلا نوسان چندانی را تجربه نکرد. در واقع، هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در معاملات روز جمعه در محدوده ۱۳۰۰ دلار نوسان داشت؛ بنابراین در حالی که طلای جهانی وضعیت نسبتا باثباتی را تجربه کرد به نظر می‌رسد توجه معامله‌گران سکه به بازار ارز و همچنین اخبار سیاسی بیش از پیش شده است.
در واقع، انتشار اخباری مبنی بر شروع مجدد فعالیت هسته‌ای ایران در هفته گذشته منجر به بروز تلاطم نسبی در بازار‌های داخلی ارز و سکه شد. این موضوع زمینه را برای رکورد‌شکنی سکه فراهم کرد تا به این ترتیب قیمت سکه در سقف تاریخی خود بایستد.
ارز و سکه رکورد زدند
سایه نشست G۷ بر طلا

دیروز ساعت ۱۶ هر اونس طلای جهانی به قیمت ۵/ ۱۳۰۲ دلار معامله شد. در روز‌های اخیر شاهد روند کم‌نوسان اونس طلای جهانی در محدوده ۱۳۰۰ دلاری بودیم. آمار‌های مثبت اقتصاد آمریکا (رشد اشتغال و رسیدن نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۰) در هفته قبل که به حمایت شاخص دلار انجامید، فشار بر طلا را حفظ کرده است.
ارز و سکه رکورد زدند
با درخشش اقتصاد آمریکا انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود سیاست‌های انقباض پولی را با افزایش نرخ بهره (سه‌بار در سال) ادامه دهد. همزمان، همه نگاه‌ها به نشست هفت اقتصاد بزرگ جهان موسوم به G۷ است. این نشست در حالی برگزار می‌شود که تنش تجاری بین آمریکا و هم‌پیمانان قدیمی‌اش اوج گرفته است. از یکسو آمریکا بر موضع تعرفه‌ای خود پافشاری می‌کند و از سوی دیگر شرکای تجاری این کشور، به خصوص قدرت‌های قاره سبز برای اقدام متقابل تلاش دارند.

افت «تسه»‌ها در بازار پرحجم

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات دو روزه هفته قبل افت ۴/ ۲ درصدی را تجربه کرد و در نهایت به قیمت ۶۳ هزار و ۷۴۵ تومان معامله شد. به این ترتیب قیمت این اوراق برای دومین بار در خردادماه در بازه ۶۳ هزار تومان قرار گرفت. در عین اینکه قیمت‌ها کاهش یافته، اما جریان نقدینگی در معاملات اوراق تسه طی نیمه اول خردادماه حاکی از افزایش قابل ملاحظه‌ای است.
ارز و سکه رکورد زدند
متوسط ارزش معاملات روزانه این اوراق در دو هفته اخیر نسبت به دو ماه نخست سال بیش از ۶۰ درصد رشد کرده است. اما با وجود رشد حجم و ارزش معاملات این اوراق، همچنان شاهد فشار بر قیمت‌ها هستیم. حرکت به سمت رشد تدریجی تقاضای «تسه»‌ها به‌طور بالقوه می‌تواند به توقف این روند بینجامد اگر فشار عرضه در روز‌های پیش‌رو کاهش پیدا کند.

نفت زیر فشار آمار غول‌ها

دیروز ساعت ۱۶ هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد اندک به قیمت ۷/ ۶۵ دلار معامله شد. معاملات بازار نفت همچنان تحت تاثیر نگرانی‌های عرضه نفت از سوی ونزوئلا و ایران دنبال می‌شود. در عین حال، مطابق جدیدترین گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، رشد تولید نفت این کشور ادامه داشته و به رکورد روزانه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسیده است.
ارز و سکه رکورد زدند
این در حالی است که افت فراتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر نشان‌دهنده تقویت سمت تقاضاست. از سوی دیگر، آمار واردات نفت چین در روز جمعه بر قیمت جهانی نفت فشار وارد کرد. گمرک چین اعلام کرد که واردات نفت این کشور در مقیاس ماهانه ۴ درصد کاهش داشته است. به این ترتیب، نگرانی از کاهش احتمالی تقاضای طلای سیاه از سوی دومین اقتصاد جهان منجر به فشار بر قیمت نفت در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید