شب دراماتیک هافبک پرسپولیس برابر آرژانتین

شب دراماتیک هافبک پرسپولیس برابر آرژانتین

در این میان طبیعی بود که بشار به‌عنوان یکی از آماده‌ترین ستاره‌های این ماه‌های فوتبال عراق، چشم و چراغ و امید اصلی کادرفنی باشد؛ بنابراین گویا خبر مرگ مادر رسن با صلاحدید مسوولان تیم از او پنهان می‌شود تا بشار بتواند با روحیه برای تیم کشورش بازی کند

کد خبر : ۶۳۳۹۱
بازدید : ۲۳۹۶
مروارید روی گونه‌های ستاره غمگین؛ این شاید نزدیک‌ترین تعبیر برای توصیف احوالات بشار رسن در بازی دوستانه عراق و آرژانتین باشد. ستاره خط میانی پرسپولیس که برای حضور در این مسابقه راهی عربستان شده بود، پیش از آغاز بازی با حادثه‌ای مواجه شد که بسیاری عقیده دارند می‌تواند تلخ‌ترین اتفاق زندگی هر آدمی باشد؛ مرگ مادر.
از مدت‌ها قبل مادر بشار با یک بیماری سخت دست و پنجه نرم می‌کرد و همین مساله باعث شد او در مقاطعی برای مداوا راهی بیمارستان‌های تهران هم شود، اما پیمانه عمر او سرانجام ظهر پنج‌شنبه سر شد و از دنیا رفت.

روز عجیب و غم‌انگیز ستاره
برگزاری بازی دوستانه با تیمی در سطح آرژانتین آن هم برای حضور موفق در جام ملت‌های آسیا، موهبتی است که نصیب ایران (به‌عنوان صدرنشین رنکینگ آسیایی فیفا) نمی‌شود؛ اما عراق می‌تواند از آن استفاده کند! به هر حال این بازی کل فوتبال عراق را به جنب‌وجوش انداخت و همه بازیکنان ملی این کشور دوست داشتند نبرد برابر ستارگان آلبی‌سلسته را تجربه کنند. این عطش چنان بود که طارق همام استقلالی‌ها برای اثبات مصدوم نبودنش به کادرفنی تیم‌ملی عراق، دست به یک اقدام غیرحرفه‌ای زد و برای تیم باشگاهی سابقش یک بازی دوستانه انجام داد؛ آنچه قطعا در بازگشت طارق به ایران برای او تبعاتی به همراه خواهد داشت.
در این میان طبیعی بود که بشار به‌عنوان یکی از آماده‌ترین ستاره‌های این ماه‌های فوتبال عراق، چشم و چراغ و امید اصلی کادرفنی باشد؛ بنابراین گویا خبر مرگ مادر رسن با صلاحدید مسوولان تیم از او پنهان می‌شود تا بشار بتواند با روحیه برای تیم کشورش بازی کند. از قضا هافبک میانی سرخ‌ها در وقت نخست نمایشی خارق‌العاده داشت و در مشهورترین صحنه این بازی دو «لایی» پیاپی به فابریسیو بوستوس و پائولو دیبالا می‌اندازد که فیلمش در فضای مجازی بسیار پرمخاطب شده است. بشار تا دقیقه ۷۰ در زمین باقی می‌ماند و در شرایطی که بازی با دو گل به سود آرژانتین در جریان است، با تصمیم سرمربی از میدان بیرون می‌رود.
چهره محزون و غم‌زده بشار در این لحظات، حالا این فرضیه را به‌وجود آورده که او شاید بین دو نیمه از خبر وداع مادرش آگاه شده است. هر چه بود رسن اردوی تیم‌ملی را ترک کرد و از عربستان به عراق برگشت تا در مراسم ترحیم مادرش شرکت کند. قطعا او تا آخر عمر این روز عجیب را به یاد خواهد داشت؛ روزی که در برابر آرژانتین درخشید و چشم‌ها را خیره کرد؛ اما دقایقی بعد اطلاعش از خبر فوت مادر، همه دنیا را روی سرش خراب کرد.

چرا بشار این همه مورد احترام است؟
اتفاق تلخی که برای بشار رخ داد، هم در عراق بازتاب زیادی داشت و هم در ایران با ابراز ناراحتی بسیاری از هواداران فوتبال همراه شد. تقریبا تمام بازیکنان پرسپولیس در پست‌های مشترک درگذشت مادر هم‌تیمی‌شان را تسلیت گفتند و گویا جلال حسینی هم به نمایندگی از جمع با او تماس تلفنی داشته است.
این حجم از همدردی و همدلی با یک بازیکن خارجی شاید در فوتبال ایران کم‌سابقه باشد، اما واقعیت آن است که بشار در این مدت با بازی‌های خوب و از آن مهم‌تر اخلاق نیکویش افکار عمومی را با خود همراه کرده است. او یک‌تنه درحال اصلاح تصویر نه‌چندان موجهی است که در این سال‌ها از بازیکنان عراقی شاغل در فوتبال ایران به جا مانده. از جمله نوع رفتار‌هایی که کرار جاسم انجام داده، همیشه ملتهب بوده است. همین حالا طارق همام بازیکن عراقی استقلال در مدت کوتاهی که برای این تیم بازی کرده چند حاشیه به وجود آورده.

او همین چند روز پیش در تلویزیون کشورش مسوولان باشگاه ایرانی را به بی‌صداقتی متهم کرده و استقلالی‌ها هم از همین جا برایش خط و نشان کشیده‌اند. عجیب اینکه طارق در مورد بشار هم حرف زده و گفته: «تا آنجا که من می‌دانم رسن در پنج ماه گذشته از پرسپولیس دریافتی نداشته و همین حالا می‌تواند به فیفا شکایت کند.»
خود بشار، اما در تلویزیون عراق اعلام کرده این کار را نمی‌کند: «می‌دانم که همه کشور ایران با معضل دلار مواجه است و این مشکلات بالاخره حل خواهد شد.» رسن تقریبا یک فصل کامل در پرسپولیس نیمکت‌نشین بود؛ اما هرگز رفتار ناهنجاری از او دیده نشد و حتی به کارگیری‌اش در دقایق ۸۵ تا ۹۰ برخی مسابقات هم این ستاره ملی‌پوش را ناراحت نکرد. به علاوه بشار ستاره بسیار خوش‌خلقی است که چند ماه پیش تصویر بوسه‌اش بر دستان مادر در بیمارستان تهران، بازتاب بسیار زیادی پیدا کرد. مجموعه این عوامل است که هواداران را مجاب می‌کند در این لحظات تلخ کنار او باشند و در تنگنا‌های اقتصادی فعلی، تخصیص دلار به امثال او را هم بدون اشکال تلقی کنند.
رقیب دشوار برای سروش رفیعی
عملکرد بشار رسن در فصل جاری طوری بوده که جای خالی محسن مسلمان به چشم نیامده و حتی تیفوسی‎‌ترین هواداران مهندس پرحاشیه هم او را فراموش کرده‌اند. مسلمان، اما ممکن است آخرین قربانی کیفیت هافیک عراقی نباشد؛ چه اینکه سروش رفیعی هم که با هیاهوی زیادی به پرسپولیس برگشته و از آذرماه می‌تواند برای قرمز‌ها به میدان برود هم‌پستی بشار است و اگر بنا باشد رسن همین عملکرد را ادامه بدهد، کار برای فیکس شدن سروش در پرسپولیس بسیار سخت خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید