علت اصلی مرگ ایرانی‌ها

علت اصلی مرگ ایرانی‌ها

بر پایه آمار‌های مرگ و میر ثبت شده در سال گذشته، میانگین سن مردگان ۶۶.۹ سال است که این سن برای مردان ۶۴.۱ و برای زنان ۶۸.۸۴ سال ثبت شده است.

کد خبر : ۷۶۰۹۵
بازدید : ۱۶۱۱
علت اصلی مرگ ایرانی‌ها چیست؟
بر اساس آمار‌های سازمان ثبت احوال ایران میزان ناخالص مرگ و میر در سال گذشته ۴.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت است. این میزان در تمام نقاط ایران وضعیتی همسان ندارد و بین ۶.۵ در استان گیلان و ۳.۵ در استان بوشهر متغیر است.
بر پایه آمار‌های مرگ و میر ثبت شده در سال گذشته، میانگین سن مردگان ۶۶.۹ سال است که این سن برای مردان ۶۴.۱ و برای زنان ۶۸.۸۴ سال ثبت شده است که این ارقام در استان‌ها در فاصله سنی ۷۰.۶۰ و ۴۸.۸۸ سال قرار دارد که کمینه میانگین سنی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بیشینه آن مربوط به استان گیلان است.

از کل مرگ‌های ثبت شده در سال ۹۷ عواملی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۸.۶ درصد (۶۳.۳ درصد از مرگ و میر‌های ثبت شده مربوط به افراد بالای ۷۰ سال بوده است)، سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۱.۳ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال با ۱۲.۴ درصد)، بیماری‌های دستگاه تنفسی با ۹.۸ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ با ۱۵.۴ درصد)، حوادث غیرعمدی با ۷.۱ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ با ۳۹.۴ درصد)، بیماری‌های عفونی و انگلی با ۴.۷ درصد پنج عامل اصلی مرگ‌های ثبت شده در کشور هستند که ۷۱.۵ درصد از مرگ و میر‌ها با این دلایل رخ داده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید