واکنش‌ها به توافق فوتبال ایران در آسیا

واکنش‌ها به توافق فوتبال ایران در آسیا

در جلسه شنیدم جریمه نقدی ۱۱ میلیون دلاری در صورت انصراف تیم‌ها در انتظارمان بود که می‌خواستند ضرر اسپانسر‌ها را گردن ایران بیندازند. من این را شنیدم و نمی‌دانم چقدر سندیت دارد. توافق پیروزمندانه بود.

کد خبر : ۷۶۳۵۶
بازدید : ۱۵۰۵
واکنش‌ها به توافق فوتبال ایران در آسیا
دستاورد سفر مدیران چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا این بود که پذیرفتیم در پلی آف خارج از ایران بازی کنیم و دور رفت را هم خارج از ایران باشیم. این در حالی بود که پیش از سفر عنوان می‌شد تیم‌ها هرگز به چنین خواستی تن نخواهند داد.
اما مسافران مالزی اسم توافق خود را دستاورد بزرگ گذاشتند و به شدت روی آن مانور کردند. مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به توافق ارزشمند گفت: «توافق بزرگ مالزی، هم حق باشگاه‌ها را حفظ کرد و هم تیم ملی را نجات داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تضمین کتبی داد میزبانی‌های ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حفظ شود.»
سخنگوی وزارت ورزش از خطری گفت که از بیخ گوش تیم ملی هم گذشت: «با این دیپلماسی دقیق و خردمندانه، تیم ملی فوتبال ایران هم نجات یافت و ان‌شاءالله با حضور هزاران هزار تماشاگر علاقه‌مند کشور با شکست حریفان، ششمین جام جهانی را هم تجربه خواهیم کرد.» محمدحسن انصاری‌فرد هم تبعات عدم توافق را گوشزد کرد و آن را دستاوردی پیروزمندانه شمرد: «اگر توافق نمی‌کردیم با محرومیت دو، سه ساله مواجه می‌شدیم و پروژه بعدی محرومیت تیم ملی بود.
در جلسه شنیدم جریمه نقدی ۱۱ میلیون دلاری در صورت انصراف تیم‌ها در انتظارمان بود که می‌خواستند ضرر اسپانسر‌ها را گردن ایران بیندازند. من این را شنیدم و نمی‌دانم چقدر سندیت دارد. توافق پیروزمندانه بود.»

انتقاد‌ها به توافق
کنفدراسیون فوتبال آسیا بیانیه قبلی خود مبنی‌بر شرط میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را پس از بررسی شرایط امنیتی کشورمان حذف کرد. پیش از این AFC در بیانیه قبلی خود مدعی شده بود که تیم‌های ایرانی در شرایطی می‌توانند در بازی برگشت میزبان باشند که شرایط امنیتی ایران مورد تایید قرار بگیرد.
در بیانیه جدید و اصلاح شده خود این شرط را حذف کرده و اشاره داشته است که تیم‌های ایرانی در بازی‌های چهارم، پنجم و ششم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میزبان خواهند بود. یعنی تمام دور رفت را میهمان خواهند بود. موضوعی که تردید جدی در مورد موفقیت سفر آن‌ها ایجاد می‌کرد.
اولین کسی که با صراحت به انتقاد پرداخت فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بود که تیمش بلاتکلیف بود و حتی ویزای امارات نداشت و البته دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال. محمد دادکان با صراحت بیشتری عملکرد این گروه و البته وزارت ورزش را زیر سوال می‌برد و تذکر می‌دهد دستاوردی اتفاق نیفتاده است: «هر قوم و مملکتی را دو چیز زمین می‌زند؛ دروغ و افراد نالایق.
شما ببینید ما با دروغ سازگاریم یا راستی‌ها. اینکه بخواهیم «ماله بکشیم» در واقع جامعه را از بین می‌بریم. مدیران ما تا دو روز پیش می‌گفتند شرافت و حیثیت ملی، ولی امروز می‌گویند پیروز شدیم. در بحث میزبانی باشگاه‌های ایرانی مردم را چه فرض کرده‌اید؟
جلسه شما با دبیرکل AFC بوده است. من خودم هنوز عضو AFC هستم و در جریان اخبارش قرار می‌گیرم. شما با دبیرکل کنفدراسیون آسیا جلسه داشتید. مگر دبیرکل می‌تواند کاری کند؟ مگر شما به‌عنوان مدیر باشگاه‌های مطرح هنوز وظایف دبیرکل را نمی‌دانید؟ دبیرکل که نمی‌تواند به شما بگوید میزبانی می‌دهم یا نه. او باید حرف‌های شما را یادداشت کند و به مسوولان بالادست خود و کمیته مسابقات بگوید. پیروز چه شده‌اید؟ بازی‌های شما خارج از ایران است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید