ماجرای کنسرو ماهی‌های ارزان قیمت چیست؟

ماجرای کنسرو ماهی‌های ارزان قیمت چیست؟

مهدی مقدسی، کارشناس دفتر نظارت و بازرسی سازمان صمت درباره کنسروماهی‌های ارزان قیمت، گفته است: "طبق بررسی‌های مقدماتی، در فروش این کنسرو‌ها که تولید آن‌ها در ۱۰ کارخانه مختلف واقع در شهرستان بندرعباس و بندرامیرآباد صورت گرفته است، مشخص شد که کم‌فروشی، تخفیف کاذب و گران فروشی اتفاق افتاده است. "

کد خبر : ۷۶۴۲۴
بازدید : ۲۱۷۳
ماجرای کنسرو ماهی‌های ارزان قیمت چیست؟
فرادید | پس از افزایش نرخ ارز وبا افزایش تقاضا از کشور‌های همسایه و افزایش قیمت قوطی کنسرو، به یک باره قیمت تن ماهی افزایش سه برابری را تجربه کرد و پس از گذشت دو سال تاکنون روند نزولی پیدا نکرده است. با این حال برخی کنسرو‌های ماهی از برند‌های گمنام که قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان روی آن‌ها درج شده با تخفیف ۵۰ درصدی به فروش می‌رسند.

به گزارش فرادید ، احتمالا در محل زندگی شما هم وانتی‌هایی که کنار خیابان کنسرو ماهی با برند‌های ناشناس را با نصف قیمت درج شده روی بسته وحتی یک سوم قیمت به فروش می‌رسانند حضور دارند، البته برخی فروشگاه‌ها و عمده فروشی‌ها هم با تبلیغات و تخفیف بیشتر، برای فروش بالاتر کنسرو ماهی‌های ناشناس تلاش می‌کنند.

وانتی‌ها و برخی فروشگاه ها، کنسرو ماهی‌های ۱۸۰ گرمی را بین ۶ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند، این در شرایطی ست که قیمت کنسرو ماهی با برند معتبر در بازار بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۸ هزارتومان است و حداکثر با تخفیف ۱۰ درصدی به فروش می‌رسند که با مبلغی مابین ۱۱ هزار و ۲۵۰ تا ۱۶ هزار تومان در سبد مصرف کننده قرار می‌گیرد.

البته برخی عمده فروشی ها، کنسرو ماهی‌هایی که عمدتاً برند‌های ناشناس هستند را به صورت عمده به قیمت ۴ هزار ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند تا میزان فروش خود را افزایش دهند.

تخفیف بالای این کنسرو‌ها باعث شده تا مشتریان با این سوال روبرو شوند که آیا کنسرو ماهی‌ها سالم هستند وعلت این تخفیف بالا چیست؟


پاسخ وزات صنعت، معدن وتجارت به ارزان فروشی کنسرو ماهی‌ها

مهدی مقدسی، کارشناس دفتر نظارت و بازرسی سازمان صمت درباره کنسروماهی‌های ارزان قیمت گفته است: "طبق بررسی‌های مقدماتی، در فروش این کنسرو‌ها که تولید آن‌ها در ۱۰ کارخانه مختلف واقع در شهرستان بندرعباس و بندرامیرآباد صورت گرفته است، مشخص شد که کم‌فروشی، تخفیف کاذب و گران فروشی اتفاق افتاده است. "

وی ادامه داد: " در حالی که باید وزن محتوای خالص کنسرو، به گواه عددی که روی جعبه درج شده، ۱۸۰ گرم باشد، کل وزن هر کنسرو با ظرف ۱۶۰ گرم بود. ضمن این که وقتی محصولی با قیمت ۴۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد، نشان دهنده این است که قیمت تمام شده تولید این کنسرو برای کارخانه همین بوده و قیمت ۱۱ یا ۱۴ هزارتومانِ درج شده، غیرواقعی است. "

مقدسی افزود: " این می‌تواند یک شگرد تبلیغاتی باشد که یک قیمت غیرواقعی روی یک کالا درج شود، اما در فروش، اصطلاحا این قیمت را بشکنند و به دلیل یک تخفیف دروغین، مشتری را فریب دهند. "

این کارشناس دفتر نظارت و بازرسی سازمان صمت اذعان داشت: "ما پیگیری‌هایی از طریق سازمان صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده استان مربوطه، برای آزمایش روی محتوای کنسرو و کشف دلایل عرضه این محصولات با چنین قیمت‌هایی را شروع کرده‌ایم و این استعلام‌ها و نامه‌نگاری‌ها برای برخورد قاطع با تولیدکنندگان این کنسرو‌ها همچنان ادامه دارد. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید