آزادی اشتباهی 48 زندانی‌ خطرناک!

آزادی اشتباهی 48 زندانی‌ خطرناک!

چندین زندانی که به اتهام قتل به زندان افتاده بودند، در سال گذشته میلادی به اشتباه از زندان آزاد شده‌اند. در این بین، قاتلی دیده شد که پس از چند ساعت انتظار در ایستگاه اتوبوس دستگیر و دوباره به زندان برگردانده شد.

کد خبر : ۷۷۹۱
بازدید : ۷۶۹۵
آزادی 48 زندانی به دلیل خطای انسانی / آزادی اشتباهی 48 زندانی در سال گذشته

فرادید | چندین زندانی که به اتهام قتل به زندان افتاده بودند، در سال گذشته میلادی به اشتباه از زندانهای بریتانیا آزاد شده‌اند. در این بین، قاتلی دیده شد که پس از چند ساعت انتظار در ایستگاه اتوبوس دستگیر و دوباره به زندان برگردانده شد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، بنا به گزارش وزارت دادگسترى‌ بریتانیا که پس از درخواست رسانه‌ها مبنی بر آزادی اطلاعات منتشر شد، چهل و هشت زندانی که به دلیل ارتکاب جرائم خشونت آمیز راهی زندان‌های انگلستان و ولز شده بودند، به دلیل اشتباهات انسانی در سال‌های 15-2014 از زندان آزاد شده‌اند.

در طول 10 سال گذشته، 505 زندانی به دلیل خطای انسانی از زندانهای بریتانیا آزاد شده‌اند. یکی از این مجرمان «مارتیناس کوپستیس» بود که در ماه اوت سال گذشته میلادی و در حالی که منتظر صدور کیفرخواست بود، سهوا از زندان اچ.ام.پی لینکلن آزاد شد.

او در ایستگاه اتوبوس نزدیک زندان سه ساعت منتظر آمدن اتوبوس مانده بود که در این حین، یکی از کارکنان زندان وی را دید و از اشتباه رخ داده مطلع گشت. کوپستیس سپس برای قتل ایوان زِدانوویچ 24 ساله که در ژانویه سال 2014 در آتش سوزیِ خانگی جانش را از دست داده بود، به زندان افتاد.

فیلیپ دیویس، از اعضای پارلمان و عضو کمیته دادگستری مجلس عوام بریتانیا، شرایط پیش آمده را مشابه «کشتارگاه» خواند. او می‌گوید: «اولین وظیفه مسئولان زندان، حفاظت از عموم مردم است. بر اساس این آمار، مسئولان زندان تقریبا هفته‌ای یک بار یک زندانی را به اشتباه آزاد کرده‌اند و این روند سال‌ها به همین شکل بوده است. این اتفاق شبیه شرایط کشتارگاه است، چرا که زندگی مردم را بدون هیچ دلیلی به خطر می‌اندازند.»

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که 41 نفر به اشتباه از زندان و هفت نفر نیز از بازداشت دادگاه آزاد شده‌اند.

زندان اچ.ام.پی بالینگدون در آکسفوردشایر بیشترین میزان آزادی زندانیان به دلیل خطای انسانی را داشت. بین سال‌های 2013 تا 2015 در مجموع از این زندان 10 نفر آزاد شدند. سه زندانی از زندان منچستر، یک زندانی از زندان بلمارش و یک نفر نیز از زندان وودهیل آزاد شده است.

ماجرای جالبی نیز در زندان ورسِسترشایر رخ داد. یک زندانی در ژوئیه 2014 به دلیل تشابه اسمی با یک زندانی دیگر آزاد شد، اما روز بعد به زندان برگردانده شد.

آزادی 48 زندانی به دلیل خطای انسانی / آزادی اشتباهی 48 زندانی در سال گذشته
مارتیناس کوپستیس

لوسی هستینگز، مدیر موسسه نیکوکاری حمایت از قربانیان می‌گوید: «قربانیان جرائم باید گوش به زنگ و آماده باشند. قبول داریم که آزادی مجرمان از زندان برای آن‌ها ناراحت کننده است و می‌دانیم که آزادی سهوی زندانیان تا چه اندازه برای آن‌ها سنگین تمام خواهد شد.»

اندی اسلاتر، وزیر دادگستری اپوزسیون و عضو حزب کارگر می‌گوید: «این اتفاق حاکی از بحران موجود در زندان‌هایمان است.» سخنگوی اداره زندان‌های بریتانیا نیز در این رابطه گفته است: «تعداد زندانیان آزاد شده به دلیل خطای انسانی از سال 2009 تقریبا به یک سوم رسیده که اکثر آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به زندان‌ها بازگردانده شده‌اند.»

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چه گااافی دادن انگلیسی ها
    اینطوری جهان رو اداره میکردن

  • محمد ارسالی در

    اگه این اشتباه درایران بودتمام تلویزیونهای اونورآب ماهها سوژه داشتند ولی مال غرب بی سروصدا برگزار میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید