عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان

عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان

در تپه‌های اطراف آسوکا سنگ‌هایی وجود دارند که شباهتی به سازه‌های بودایی ندارند و اصالت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. بزرگترین آن‌ها «ماسودا نو لاوافون» نام دارد که ارتفاعی ۱۵ فوتی و وزنی ۸۰۰ تنی دارد.

کد خبر : ۸۶۵۳۳
بازدید : ۶۷۳۳
در جهان مکان‌های عجیب و رازآلودی وجود دارد که گاه راز آن‌ها فاش می‌شود و گاه سر به مهر باقی می‌ماند. سیاره زمین چیزی بیش از یک کره آبی و سبز است که در فضا شناور است. سیاره ما محل زندگی ۷.۵ میلیارد نفر است. در طول چهار فصل سال به دور خودش می‌گردد و مناظر زیبایی مثل اقیانوس‌ها، کوه‌ها، دره‌ها و موارد دیگری دارد.

مکان‌های رازآلود زیادی در سراسر جهان وجود دارند که تعدادی از آن‌ها مورد کاوش متخصصان قرار گرفته‌اند و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه شده است.
اما همچنان مکان‌هایی هستند که رازی را در خود نگه می‌دارند. در اینجا قصد داریم به مکان‌های زیبا و عجیبی در کره زمین بپردازیم که کمتر راجع به آن‌ها صحبت شده است و داستان‌ها و تئوری‌های متفاوتی در مورد آن‌ها مطرح می‌شود.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
روستای آسوکا (Masuda-no-Iwafune)
روستای آسوکا که به عنوان مکان تولد ژاپن شناخته می‌شود، میان تپه‌های نارا در منطقه کانسای ژاپن قرار دارد و قدمت آن به زمان تپه‌های تومولوس باز می‌گردد و چندین معبد و عبادتگاه بودایی در آن قرار دارد.
در تپه‌های اطراف آسوکا سنگ‌هایی وجود دارند که شباهتی به سازه‌های بودایی ندارند و اصالت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. بزرگترین آن‌ها «ماسودا نو لاوافون» نام دارد که ارتفاعی ۱۵ فوتی و وزنی ۸۰۰ تنی دارد. عده‌ای هنوز معتقدند این سنگ‌ها توسط بودایی‌ها تراشیده شده اند.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
ساحل پاپاکوئلا «papakolea Beach»
هاوایی همیشه به خاطر ساحل‌هایی با شن سفید و آب‌هایی به شکل کریستال، رنگین کمان‌هایی که معمولاً ایجاد می‌شوند و کوه‌های سبز رنگ یک مقصد رویایی بوده است. روی این جزیره شگفت انگیز شن‌هایی به رنگ قرمز، سیاه و سبز پیدا خواهید کرد. ساحل پاپاکوئلا یکی از ۴ ساحلی است که شن سبز در آن پیدا می‌شود.
برای آنکه از بردن این ماسه‌ها توسط بازدیدکنندگان جلوگیری شود، یک نفرین افسانه‌ای وجود دارد که اگر کسی با خودش شن ببرد بدشانسی زیادی نصیب آن‌ها خواهد شد که تنها با بازگرداندن آن به ساحل این موضوع را متوقف خواهد کرد.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
چشم صحرا «Eye of the Sahara»
چشم صحرا در شهر وادان در منطقه بیابانی جمهوری موریتانی واقع شده است. با وجود آنکه این مکان از نظر زمین شناسی مهم است، اما تا زمانی که انسان توانست آن را از فضا ببیند تحقیقی روی آن انجام نگرفته بود.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
منطقه سکوت «Zone of Silence»
منطقه سکوت، به مثلت برمودای مکزیک نیز معروف است و در بیابان چی واوا در شمال مکزیک قرار دارد. این مکان تنها ۵۰ کیلومتر است، ولی یکی از رازآلود‌ترین نقاط جهان است. وقتی مردم از این منطقه عبور می‌کنند، سیگنال‌های رادیویی کاملاً قطع می‌شوند و قطب نما‌ها نیز از کار می‌افتند.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
غار‌های سالفلد فری «Saalfeld Fairy Grottoes»
غار‌های سالفلد فری در آلمان از سوی کتاب رکورد‌های جهانی گینس به عنوان رنگارنگ‌ترین غار طبیعی جهان نامیده شده است. این مکان در ابتدا یک معدن بود و بعد از آنکه معدن بسته شد، رنگ‌هایی روی غار‌های باقی مانده در طول زمان به وجود آمد و آن را به غاری از دنیای افسانه‌ها تبدیل کرد.
این غار‌ها فراموش شده بودند تا اینکه دوباره در سال ۱۹۱۰ کاوش روی آن‌ها صورت گرفت و از سال ۱۹۱۴ بازدید آن برای عموم آزاد شد. این مکان تا کنون توسط میلیون‌ها توریست بازدید شده البته در طول جنگ جهانی دوم تور گردشگری در این منطقه برپا نمی‌شد.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
زمین هفت رنگ چامارل «Seven Coloured Earths»
کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند، به دلیل ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مکانی مناسب برای بازدید است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور‌ها جزیره‌ای زیباست که زمینی هفت رنگ در آن وجود دارد. در این مکان بازه‌های رنگی از بنفش، زرد، قرمز، قهوه ای، سبز، آبی دیده می‌شود.
گفته می‌شود این مکان بر اثر یک فوران آتشفشانی به وجود آمده و رنگ‌های آن نیز به خاطر تشکیل اکسید‌های ثانویه آهن و هیدروکسید در سنگ بازالت بوده است.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
آتش ابدی نیویورک «New York's Eternal Flame»
آبشار آتش ابدی در نیویورک با وجود آنکه تنها نمونه در جهان نیست، اما مطمئناً منحصر به فرد‌ترین آن است. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید یک بومی آمریکایی یک آتش در اینجا روشن کرده و از آن زمان روشن مانده است. البته هر از گاهی این آتش توسط آبشار خاموش می‌شود.
به همین دلیل کوهنوردان به منظور روشن کردن دوباره آن همیشه با خود فندک می‌برند. وجود این آتش به خاطر گاز طبیعی است که از میان صخره‌ها بیرون می‌زند.
عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان
تپه‌های شکلاتی «The Chocolate Hills - Philippines»
در فیلیپین ۱۷۷۶ تپه وجود دارد که در طول فصل تابستان و کم آبی به رنگ طلایی و قهوه‌ای در می‌آیند و به همین خاطر به آن‌ها لقب تپه‌های شکلاتی را داده اند.
از این تپه‌ها که گاهی به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می‌شود، نمونه‌هایی مشابه در اندونزی وجود دارد که البته شکل‌های متفاوتی نسبت به هم دارند. بعضی از تئوری‌ها نشان می‌دهد که این تپه‌ها مرجانی هستند و بعد از تغییرات آب و هوایی سر از آب بیرون آورده اند.

منبع: ListVerse
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید