نتانیاهو: کری به اسرائیل نیاید

در حالی که اختلافات علنی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران تشدید شده‌است، نخست وزیر اسرائیل عملاً به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به این کشور پاسخ منفی داده‌است.

کد خبر : ۸۸۴
بازدید : ۱۵۰۳

فرادید | در حالی که اختلافات علنی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران تشدید شده‌است، نخست وزیر اسرائیل عملاً به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به این کشور پاسخ منفی داده‌است.

در پی آن‌که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با یک رسانه اسرائیلی گفت که خواهان سفر به اسرائیل است، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد که این سفر را در حال حاضر مناسب نمی‌داند.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، دفتر نخست وزیری اسرائیل یکشنبه ۱۳ اردیبهشت در پاسخ به درخواست آقای کری گفته‌است، دولت جدید ائتلافی اسرائیل هنوز تشکیل نشده و از این‌رو آمدن وزیر امور خارجه آمریکا لزومی ندارد.

بنیامین نتانیاهو که در انتخابات سراسری دو ماه پیش کشورش پیروز شد، هنوز نتوانسته‌است دولت تازه خود را معرفی کند و این مأموریت او به آخرین روزهای مهلت باقی‌مانده از کار تشکیل دولت، کشیده شده‌است.

نتانیاهو در حالی عملاً درخواست جان کری را برای سفر به اسرائیل رد کرده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز به تازگی گفت که با نتانیاهو دیدار نمی‌کند و او را رسماً به کاخ سفید دعوت نخواهد کرد تا ابتدا توافق نهایی هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی با ایران بدست آید.

اوباما تأکید کرد که انتقادهای نخست وزیر اسرائیل از سیاست آمریکا برای حصول توافق هسته‌ای با ایران دلیل عدم ملاقات با نتانیاهو تا پس از دستیابی به توافق نهایی اتمی با ایران است.

اوباما در سفر دو ماه پیش نتانیاهو به واشنگتن نیز با انگیزه «خودداری از حمایت از یکی از نامزدها در انتخابات اسرائیل» با او ملاقات نکرد.

در زمان حضور نتانیاهو در واشینگتن که او به دعوت جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به آمریکا رفته بود، ملاقات نتانیاهو با جان کری نیز بدلیل آنچه که «عدم حضور وزیر خارجه در واشنگتن» نامیده شد، لغو گردید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید