موج چهارم کرونا در ایران

موج چهارم کرونا در ایران

دکتر ایرج حریرچی درباره احتمال بروز موج چهارم کرونا در کشور، گفت: ما قطعا وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم، در چند هفته آینده روند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ما صعودی خواهد شد.

کد خبر : ۹۲۱۶۲
بازدید : ۴۳۱۵
کرونا

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد بیماری کرونا در کشور، گفت: قطعا وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم و در چند هفته آینده روند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور صعودی خواهد شد.

دکتر ایرج حریرچی درباره احتمال بروز موج چهارم کرونا در کشور، گفت: ما قطعا وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم، در چند هفته آینده روند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ما صعودی خواهد شد. ما با توجه به افزایش بیماران سرپایی و بستری فعلا پیش‌بینی می‌کنیم تا حدود ۴ هفته آینده روند رو به صعودی بویژه در مرگ و میر کرونا داشته باشیم.

وی افزود: تنها یک راه حل مقابل ما است که آن هم رعایت دستورالعمل‌ها است. مواجهه با دیگران در دورهمی، رستوران، اداره و... باید کنترل شود و ما باید حساب کنیم نسبت به شرایط عادی چقدر کمتر با دیگران در تماس هستیم. وظیفه داریم این تماس را کاهش داده و از ماسک استفاده کنیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

وی گفت: اگر مردم بتوانند از ۲ ماسک متفاوت استفاده کنند بهتر است، اما حتی داشتن یک ماسک هم خیلی خوب است و اصل اساسی رعایت فاصله حدود دو متری با سایرین است.

حریرچی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: کسانی که تاکنون نکات بهداشتی و توصیه‌ها را رعایت کردند یعنی خانواده‌ها، شهر‌ها و گروه‌ها اکنون بیشتر در معرض آسیب هستند؛ زیرا دیگران به دلیل عدم رعایت مبتلا شدند، زجر کشیدند و کشته دادند و تا حدودی ایمنی پیدا کردند؛ در حالی که کسانی که خوب رعایت کردند نباید فکر کنند که ۱۳ ماه رعایت کردند حالا می‌توانند برای مدتی هم رعایت نکنند؛ چراکه مبتلا می‌شوند و فوت می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید