مردی در فاریاب بینی همسرش را با چاقو برید!

کد خبر : ۹۲۵۵
بازدید : ۹۵۹۶
مقام‌های محلی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان تایید کرده‌اند که مردی بینی همسرش را با چاقو بریده و خود به منطقه تحت کنترل طالبان فرار کرده است.

سیدآقا اندرابی، فرمانده پلیس فاریاب گفته که این مرد عصر روز گذشته در روستای "شرشر"، به دنبال نزاع خانوادگی دست به این کار زده است.

نزدیکان قربانی این حادثه، او را برای درمان به بیمارستان شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب منتقل کرده‌اند.

معروف ثمر، سرپرست اداره صحت (بهداشت) فاریاب گفت که بینی این زن "کاملا بریده شده" و نیاز به جراحی پلاستیک دارد که باید به بیمارستانی که امکانات پیشرفته‌تری داشته باشد، منتقل شود.

مادر این زن نیز گفت که وضعیت دخترش وخیم است و ممکن نیست که در فاریات معالجه شود.

او گفت: "وضعیت مریض وخیم است. نفس می‌کشد اما خوب نیست. همه مردم ولسوالی به شمول ریش‌سفیدان و بزرگان آگاه هستند که بینی‌ این دختر را به ناحق بریده و در برابر او جبر (ظلم) کرده است."

نزدیکان این زن گفته‌اند که شوهر او به منطقه‌ای تحت کنترل طالبان فرار کرده است. مسعود یعقوبی، سخنگوی پلیس فاریاب نیز این موضوع را تایید کرده است. نیروهای امنیتی در تلاش بازداشت این مرد هستند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از نهادهای مربوط حکومتی خواسته که برای تحت پیگرد قرار دادن این مرد و اجرای عدالت در مورد او اقدام کنند.

این کمیسیون گفته که این مرد پیش از این هم رفتار خشونت‌آمیزی با همسرش داشته است.

خشونت با زنان در افغانستان از چالش‌های عمده اجتماعی است و به نظر آگاهان، پانزده سال تلاش دولت در راستای مبارزه با خشونت در جامعه سنتی و مردسالار این کشور نتایج قاطعی در پی نداشته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید