حق رشد ۱۴ میلیارد آذری برای ذوب‌آهن!

حق رشد ۱۴ میلیارد آذری برای ذوب‌آهن!

دادگاه عالی ورزش در حکم نهایی خود در مورد پرونده شکایت ذوب آهن از روبین کازان و شکاری، باشگاه روسی را به پرداخت ۳۰۰ هزار یورو حق ترانسفر محکوم کرد.

کد خبر : ۹۵۴۷۳
بازدید : ۲۶۱۵

رضا شکاری چهار سال پیش با ترک اردوی ذوبی‌ها به روبین کازان پیوست و این انتقال در حالی رقم خورد که پدیده ذوب آهن تنها ۱۹ سال داشت و همین موضوع سبب شد تا مدیرعامل سبزپوشان اصفهانی سعید آذری به دنبال گرفتن حق رشد از باشگاه روسی باشد و حالا در شرایطی که پست خود به عنوان مدیرعامل را از دست داده، حکم نهایی دادگاه عالی ورزش در این باره صادر شده است.

نکته جالب اینکه آذری سال گذشته نیز موفق شد رقمی بالغ بر ۱۱۵ هزار یورو را بابت حق آموزش این بازیکن از باشگاه روبین کازان برای ذوب آهن گرفت و حالا موفق شده روس‌ها را ۳۰۰ هزار یورو بابت حق ترانسفر محکوم کند.

این در حالی است که اگر باشگاه و بازیکن این رقم را به باشگاه ذوب آهن پرداخت نکنند، علاوه بر جریمه، احکام انضباطی بعدی را هم متوجه خود خواهند دید که طبق قوانین فیفا می‌تواند شامل کسر امتیاز هم شود. دادگاه CAS البته سهم بازیکن و باشگاه را جدا نکرده و گفته که پرداخت باید به صورت مشترک باشد.
گزارش محکومیت
سعید آذری پیش‌تر در پستی اینستاگرامی وعده پیروزی در این پرونده را داده و حتی به باشگاه‌هایی که قصد خرید رضا شکاری را دارند هشدار داده بود که خرید این بازیکن با مشکل مواجه خواهد شد چرا که وی بدون رضایت ذوب آهن راهی روبین کازان شده بود.

مدیرعامل کنونی فولاد در سال ۱۳۹۵ و پس از جدایی شکاری گفته بود که «گنده‌تر از شکاری» را هم «سرجایش» می‌نشاند و همچنین در واکنش به بی توجهی باشگاه روبین کازان گفته بود که «به وقتش من به آن‌ها می‌خندم»
 شکاری
آذری که در بین هواداران فوتبال با موضوع «حق رشد» شناخته می‌شود، پیش‌تر بار‌ها پرونده‌هایی با این مضمون را از تیم‌های ایرانی بُرده بود، اما حالا لایحه او برتری ویژه‌ای را برای ذوب آهن به همراه داشته است. شاید مهمترین پرونده پیش از این موضوع، جدال او با پرسپولیس بر سر حق رشد پیام صادقیان بود.

او از چهار سال پیش پیگیر گرفتن حق رشد و حق ترانسفر این بازیکن بود و در این بین وکلایی ایتالیایی و ایرانی تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادند و مدیران بعدی ذوب آهن نیز پیگیری‌هایی داشتند، اما امتیاز این پیروزی حقوقی بی تردید به سعید آذری خواهد رسید.
گزارش محکومیت
رضا شکاری در سال ۱۳۹۵ با عقد قراردادی به روبین کازان پیوست.

رقم ۳۰۰ یورویی برای باشگاه ذوب آهن، آورده ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی محسوب می‌شود و باید دید چه زمانی در اختیار این باشگاه قرار خواهد گرفت و پیش از این هم رقم ۱۱۵ هزار یورو در اختیار ذوب آهن قرار گرفت تا آذری حدود ۱۴ میلیارد برای این باشگاه درآمدزایی کرده باشد.
منبع: ورزش سه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید