(تصاویر) شورلت ایمپالا؛ بازسازی یک آهوی زیبا!

(تصاویر) شورلت ایمپالا؛ بازسازی یک آهوی زیبا!

قلب تپنده این شورلت ایمپالا کانورتیبل ۱۹۶۴ یک پیشرانه ۵.۷ لیتری ال‌اس ۱ هشت سیلندر خورجینی است و جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی آن به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

کد خبر : ۱۲۴۵۳۰
بازدید : ۳۶۱

نوسازی و تقویت خودرو‌های قدیمی طرفداران بسیاری در جهان دارد. مخصوصا اگر پروژه بازسازی مربوط به شورولت ایمپالا باشد.

ایمپالا در سال ۱۹۵۸ معرفی شد و نام آن به ایمپالا نوعی آهوی وحشی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند، اشاره دارد. تا سال ۲۰۲۰، ده نسل از ایمپالا در بازار آمریکا معرفی شد، اما بی شک از نسل ۱ تا اواخر سال ۱۹۸۵ که نسل ششم ایمپالا پایان می‌یابد را باید دوران طلایی این آهوی زیبا بدانیم.

خاص‌ترین عضو خانواده ایمپالا نیز نسل دوم آن است که در سال ۱۹۵۹ روانه بازار شد و به ایمپالا ابرویی معروف است. در ادامه با یک شورلت ایمپالا کانورتیبل ۱۹۶۴ (نسل سوم) آشنا می‌شویم که یک نمونه سفارشی لورایدر (Lowrider) است. رنگ آبی روشن بدنه این خودرو هماهنگی خوبی با رنگ آبی تیره قسمت‌های داخلی کابین دارد. قلب تپنده این شورلت ایمپالا یک پیشرانه ۵.۷ لیتری ال‌اس ۱ هشت سیلندر خورجینی است و جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی آن به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

در طراحی بیرونی این خودرو رینگ‌های ۱۳ اینچی سیمی دیتون که در پس آن‌ها ترمز‌های دیسکی قرار گرفته اند، سقف نرم برقی به رنگ آبی تیره، چراغ‌های جلو و عقب ال‌ئی‌دی، و سپر‌های کرومی جلب توجه می‌کنند. رینگ‌های خودرو با یک قفل مرکزی سر جای خود قرار گرفته و تایر‌های دور سفید استارفایر سولاروس آن‌ها را احاطه کرده اند.

سامانه تعلیق هیدرولیک این شورلت دارای چهار پمپ است که در صندوق عقب جای گرفته اند و با کمک فنر‌های آدکس، هشت باتری اودیسه و لوله کشی سفارشی هماهنگ شده اند. عملکرد این سامانه از طریق سوئیچ‌هایی که روی داشبورد نصب شده برای کج شدن به جلو، عقب و بلند شدن چرخ قابل کنترل است.

کابین خودرو توسط California Upholstery of Bell Gardens سفارشی‌سازی شده است. صندلی‌های جلو پوششی از جنس چرم آبی تیره و پارچه دارند و این ترکیب در صندلی‌های عقب و پنل درب‌ها نیز دیده می‌شود. کنسول مرکزی سفارشی، سامانه جرقه‌زنی بدون کلید، سامانه تهویه مطبوع، پنجره‌های برقی، دوربین دید عقب، و سامانه صوتی سفارشی متشکل از واحد اصلی آلپین، بلندگو‌های فوکال و ساب‌ووفر‌های جی‌ال آئودیو از دیگر ویژگی‌های این شورلت ایمپالا سفارشی هستند.

یک غربیلک فرمان سفارشی با لوگو ایمپالا همراه با مجموعه دیجیتالی داکوتا که اطلاعاتی مانند سرعت، فشار روغن، دمای مایع خنک کننده، ولتاژ و میزان سوخت را نشان می‌دهد در کابین خودنمایی می‌کنند.

پیشرانه ۵.۷ لیتری ال‌اس ۱ هشت سیلندر کرومی این خودرو از یک شورلت کامارو ۲۰۰۴ گرفته شده است که با قطعاتی مانند رادیاتور آلومینیومی، مخزن روغن گیر، هدر‌های لوله‌ای و یک سامانه اگزوز سفارشی همراهی می‌شود. حالت آینه‌ای زیر درپوش پیشرانه یکی دیگر از جنبه‌های متمایز این خودرو است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید