مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می‌سازد!

مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می‌سازد!

این کامپیوتر با فوتون‌ها و الکترون‌ها کار می‌کند تا از طریق پردازش داده‌های پیوسته، خیلی سریع‌تر از کامپیوترهای مرسوم که اطلاعات را به داده‌های باینری تبدیل می‌کنند، عمل کند.

کد خبر : ۱۳۹۸۷۱
بازدید : ۳۵

محققان مایکروسافت کامپیوتری ساخته‌اند که از قطعات اپتیکال و الکترونیک برای محاسبه پردازش‌های مربوط به مسائل بهینه‌سازی استفاده می‌کند.

آزمایشگاه تحقیقات مایکروسافت در کمبریج از اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا که وعده حل مشکلات مربوط به بهینه‌سازی را می‌دهد، پرده برداشت.

این کامپیوتر با فوتون‌ها و الکترون‌ها کار می‌کند تا از طریق پردازش داده‌های پیوسته، خیلی سریع‌تر از کامپیوترهای مرسوم که اطلاعات را به داده‌های باینری تبدیل می‌کنند، عمل کند.

محققان پیش‌تر برای حل مشکلات بهینه‌سازی از الگوریتم‌های جستجوی کاشف استفاده کرده بودند، اما این راهکار حتی با سخت‌افزارهای سفارشی از نظر عملکرد با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. ازاین‌رو پژوهشگران مایکروسافت سازوکار دیگری را پیشنهاد داده‌اند که در آن از ترکیبی از متغیرهای باینری و پیوسته استفاده می‌شود.

دانشمندان برای انجام این کار یک کامپیوتر اپتیکال آنالوگ را پیشنهاد داده‌اند که «دستگاه تعاملی آنالوگ» (AIM) نام دارد. در این کامپیوتر از توانایی فوتون‌ها نه‌فقط برای تعامل با یکدیگر، بلکه برای تعامل با ماده‌ای استفاده می‌شود که این ذرات از آن عبور می‌کنند.

11

کامپیوتر اپتیکال مایکروسافت برای حل مسائل بهینه‌سازی آمده است

تیم مایکروسافت با ایجاد یک سیستم فیزیکی که از قطعات اپتیکی و الکترونیکی برای اجرای ضرب‌های وکتور ماتریسی استفاده می‌کند، روشی مؤثر و سریع را برای اجرای محاسبات مربوط به مشکلات بهینه‌سازی پیدا کرده‌ است.

12

محققان اجزای این سیستم را کوچک کرده‌اند تا درون تراشه‌های مقیاس سانتی‌متری قابل جایگذاری باشد و کامپیوتری را به‌وجود بیاورد که قابل قراردادن در یک رک (Rack) کامپیوتری باشد. نسخه‌ای از این سیستم پارسال ساخته شد که دقت آن تا هفت بیت از اطلاعات بود.

حالا مایکروسافت نسخه جدیدتری از این کامپیوتر را با کمک بانک Barclays آزمایش کرده است تا عملکرد آن را در حل مشکلات بازارهای مالی ببیند.

این سیستم در آزمایش‌ها با دقت و سرعت بالاتر توانست بخشی از مشکلات را حل کند و این شرکت حالا به‌دنبال افزایش مقیاس کامپیوتر اپتیکال خود است تا بتواند متغیرها و داده‌های بیشتری را مدیریت کند.

کامپیوترهای اپتیکال می‌توانند فرصت‌های زیادی را در اختیار محققان قرار دهند تا با کاهش منابع مصرفی، محاسبات پیچیده‌تری را در زمان کوتاه‌تری تکمیل کنند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید