خانه‌ای که 3400 سال قبل فرعون در آن استراحت کرد

خانه‌ای که 3400 سال قبل فرعون در آن استراحت کرد

در حفاری‌های اخیر در شمال شرقی مصر، ویرانه‌های یک ساختمان ۳۴۰۰ ساله که به معنای واقعی کلمه در شأن یک پادشاه ساخته شده بود کشف شده است.

کد خبر : ۱۸۷۰۵۸
بازدید : ۱۶۴۳۸

فرادید| وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر روز ۲۵ آوریل در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که باستان‌شناسان این خانه‌ی ویران‌شده را در محوطه تِل حبوه در شبه‌جزیره سینا در جریان یک پروژه توسعه پیدا کردند. این خانه دارای دو تالار مرکزی ستون‌دار با چند اتاق متصل است. 

به گزارش فرادید، باستان‌شناسان بر اساس طرح ساختمان و آثار یافت‌شده در آن، این سازه را استراحتگاه سلطنتی باستانی برای فرعون توتموس سوم معرفی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند فرعون از این ساختمان برای استراحت کردن بین لشکرکشی‌های نظامی استفاده می‌کرد. 

1

ویرانه‌های استراحتگاه ۳۴۰۰ ساله در تل حبوه 

توتموس سوم از ۱۴۷۹ قبل از میلاد تا زمان مرگش در سال ۱۴۲۵ قبل از میلاد بر مصر باستان حکومت کرد. به گفته بریتانیکا، او در طول سلطنت خود ۱۷ لشکرکشی برای گسترش مرزهای شرقی و جنوبی مصر را رهبری کرد. در نتیجه، او پادشاهی مصر باستان را به اوج قدرت خود رساند. 

این استراحتگاه ۳۴۰۰ ساله در تل حبوه در ابتدای یک مسیر باستانی به نام «جاده هوروس» قرار دارد. این جاده استراتژیک که از مصر تا سراسر شبه‌جزیره سینا تا نوار غزه کشیده شده، مملو از استحکامات و تأسیسات نظامی بود. 

امروزه، تل حبوه یا تارو، یک محوطه باستان‌شناسی در امتداد کانال سوئز در قنطره شرق است و با شمال شرقی قاهره، به اندازه ۱۰۰ مایل رانندگی فاصله دارد. 

2

یکی از آثار باستانی کشف‌شده در استراحتگاه ۳۴۰۰ ساله

عکس‌ها نشان می‌دهد چه چیزی از این استراحتگاه ۳۴۰۰ ساله باقی مانده است. باستان‌شناسان می‌گویند این بنا به این دلیل اهمیت دارد که اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ نظامی مصر باستان به ما می‌دهد. 

به گفته باستان‌شناسان، این ساختمان در دوره‌های بعدی به گورستان تبدیل شده است. برخی از این گورهای باستانی شامل گور کودکان می‌شود. حفاری‌ها در محوطه تل حبوه ادامه دارد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید