قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

قیمت بیت کوین امروز اول اسفندماه با ۰.۴۷ درصد کاهش نرخ به ۴۰،۰۲۰ دلار معادل ۱،۰۵۱،۵۶۵،۵۲۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۳۵۸۳
بازدید : ۵۳۶۳

فرادید | بیت کوین بار دیگر به کانال ۴۰ هزار دلار بازگشت. امروز اول اسفندماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۴۰,۰۲۰ دلار معادل ۱,۰۵۱,۵۶۵,۵۲۰ تومان رسید.

بالاگرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین روز جمعه بار دیگر منجر به سقوط بازار ارز‌های دیجیتال شد. مقامات ایالات متحده نیز درباره قریب الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین دوباره هشدار داده و اضافه کردند که امید برای جلوگیری از جنگ بسیار ضعیف است.

به گزارش فرادید؛ در همین حال، روسیه در نظر داشتن هرگونه طرح برای حمله به اوکراین را رد کرده و نگرانی‌های جهانی را بی مورد خواند.

بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافت و برای اولین بار طی دو هفته اخیر برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر رمزارز اول بازار با قیمت ۴۰,۰۲۰ دلار معامله می‌شود. این درحالی است که ارزش بازار آن بار دیگر به زیر ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده و اکنون برابر ۷۶۴.۱۷۷ میلیارد دلار می‌باشد.

در اوایل این ماه، صرافی کوین‌بیس در توییتی اعلام کرد که با افزایش نوسانات بازار، در بازه زمانی بین نوامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ (آبان تا بهمن) شاهد افزایش جریان ۳.۵ میلیارد دلاری دارایی‌ها به سمت استیبل کوین‌ها بوده است که نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به دارایی‌های امن‌تر در این صرافی می‌باشد. با این حال، این شرکت انتظار تکرار بازار نزولی ۲۰۱۸ را ندارد.

از سوی دیگر افت چند روز گذشته بیت کوین باعث شده یک بار دیگر مخالفان ارز‌های دیجیتال با اعتماد به نفس بیشتری حرف از کاهش ارز ارز‌های دیجیتال بزنند. پیتر شف، کارشناس اقتصادی آمریکایی که از منتقدان معروف بیت کوین است، گفته که در نمودار بیت کوین الگوی سقف دوقلو دیده می‌شود که این الگو، نوید یک افت شدید را می‌دهد.

او گفته که بیت کوین در صورت رسیدن به کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار، می‌تواند تا ۱۰,۰۰۰ دلار هم سقوط کند و پس از آن هم حتی می‌تواند به صفر برسد!

از طرفی تیم تجزیه و تحلیل Santiment که از منابع آماری معتبر در زمینه ارز‌های دیجیتال است، اعلام کرده که با افت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار، شاخص MVRV در بازه زمانی ۳۰ روزه که یک معیار نوسانی خوب برای معامله گری است، به محدوده منفی رفته است.

طبق نوشته Santiment، زمانی که شاخص MVRV به زیر صفر می‌رود، از لحاظ تاریخی ریسک کمتری برای خرید بیت کوین وجود دارد و با این حساب، معامله گران را تشویق به خرید بیت کوین در قیمت‌های فعلی کرده است.

در هر صورت باید توجه داشت اگر بیت کوین نتواند موج بهبودی را بالای منطقه مقاومت ۴۱,۰۰۰ دلاری شروع کند، می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. حمایت فوری در نزولی نزدیک به منطقه ۴۰,۳۵۰ دلار است. حمایت عمده بعدی نزدیک به سطح ۴۰,۰۰۰ دلار دیده می‌شود. اگر یک شکست نزولی به زیر منطقه حمایت ۴۰,۰۰۰ دلاری وجود داشته باشد، ممکن است قیمت برای حرکت به ۳۸۸۰۰ دلار شتاب نزولی پیدا کند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید