اعلام فهرست اولیه تیم ملی به فیفا

اعلام فهرست اولیه تیم ملی به فیفا

این فهرست توسط سرمربی تیم ملی ایران تهیه شد و فدراسیون روز بیست و نهم مهرماه آن را در اختیار کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی گذاشتند. در لیست مذکور نام ۵۵ بازیکن قید شده است.

کد خبر : ۱۱۲۸۶۰
بازدید : ۴۰۷

فدراسیون فوتبال ایران چند روز پیش لیست اولیه تیم ملی فوتبال ایران را به فیفا ارسال کرد.

بر اساس قاعده فیفا تمام تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی مدتی قبل از آغاز این مسابقات باید یک فهرست اولیه ارائه کنند و در نهایت از داخل این لیست بازیکنان نهایی خود جهت حضور در مسابقات را برگزینند. این اتفاق در ادوار گذشته جام جهانی معمولاً ۴۰ روز پیش از آغاز بازی‌ها انجام می‌شد، ولی حالا با توجه به شرایط ویژه‌ای که این دوره مسابقات پیدا کرده است وضعیت متفاوت از قبل شد.

ارسال اسامی در ۲۹ مهر

از قرار معلوم فدراسیون فوتبال فهرست‌ای متشکل از ۵۵ بازیکن را در اختیار فیفا گذاشته است تا کار‌های مربوط به اخذ آیدی کارت آن‌ها انجام شود. یک مقام آگاه در این رابطه ضمن تایید خبر فوق به گفت:

بله چنین کاری نه تنها قانون است بلکه به نوعی الزام‌آور هم تلقی می‌شود به همین خاطر علاوه بر ما بقیه فدراسیون‌هایی که تیمشان در جام جهانی حضور دارد نیز باید لیست مذکور را تهیه می‌کردند. این فهرست توسط سرمربی تیم ملی ایران تهیه شد و فدراسیون روز بیست و نهم مهرماه آن را در اختیار کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی گذاشتند. در لیست مذکور نام ۵۵ بازیکن قید شده است.

تغییر فهرست بازیکنان

اینطور که ما خبر دار شدیم فدراسیون فوتبال باید لیست نهایی تیم ملی را از میان همین نفرات انتخاب کند. بر اساس خبر‌های رسیده، از داخل این فهرست ۵۵ نفره در نهایت ۲۶ نفر به عنوان بازیکنان ایران در جام جهانی معرفی می‌شوند و بدیهی است که قبل از هر بازی یک لیست ۱۸ نفره نیز در اختیار عوامل برگزاری قرار داده خواهد شد تا ترکیب ثابت ایران از میان آن‌ها روانه میدان شود.

البته اگر تا قبل از آغاز مسابقات یا حتی در خلال این دیدار‌ها بازیکنی به شدت مصدوم شود و پزشکان فیفا گواهی بدهند که دیگر نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند، می‌توان از داخل همین فهرست اولیه ۵۵ نفره، یک نفر را جانشین فرد مصدوم کرد البته امیدواریم چنین اتفاقی هرگز برای ایران در جام جهانی رخ ندهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید