(عکس) ظاهر شدن ستون‌های نوری عجیب در کانادا

(عکس) ظاهر شدن ستون‌های نوری عجیب در کانادا

ظاهر شدن ستون‌های نوری عجیب در کانادا در فضای مجازی غوغا به پا کرده‌است و بسیاری از کاربران آن را به ارتباط بیگانگان با انسان مرتبط دانسته‌اند.

کد خبر : ۱۲۴۳۸۵
بازدید : ۲۹۳

پدیده‌های این چنین عجیب و غریب در طبیعت کم نیستند و همیشه توضیح علمی برای شکل‌گیری آن‌ها وجود دارد؛ در تصاویر ثبت شده از این پدیده به نظر می‌رسد که نقاط نوری متعددی از روی سطح زمین در حال حرکت به سمت آسمان هستند اما برخلاف باور عمومی این پدیده منحصر به فرد و عجیب و غریب نیست، بلکه یک پدیده رایج اتمسفری است که به «ستون‌های نوری» شهرت دارد.

این پدیده شباهت زیادی به شفق‌های قطبی دارد اما ارتباطی به این رویداد، که به واسطه تحریک اتم‌های اتمسفر زمین به واسطه ذرات باردار الکتریکی فضا ایجاد می‌شود ندارد.

در عوض ستون‌های نوری در دمای انجماد، زمانی که بلورهای ۶ ضلعی یخ در لایه پایینی اتمسفر شکل می‌گیرند خلق می‌شوند. زمانی که این رویداد رخ می‌دهد، بلورها آینه‌ای غول‌پیکر ایجاد می‌کنند که می‌توانند نور را از یک منبع نوری، مانند نور شهرها یا خودروها باز بتابانند. در واقع آنچه در این تصاویر ثبت شده‌اند، نوری است که از زمین به فضا سفر می‌کند و توسط این آینه‌ها به زمین بازتابانده می‌شوند و به شکل این ستون‌های درخشان دیده می‌شوند.

ظاهر شدن ستون‌های نوری عجیب در کانادا/ عکس

ستون‌های نوری پدیده‌ای نوری به شمار می‌رود که به خانواده هاله‌ها تعلق دارد، زیرا به واسطه تعامل نور و بلورهای یخی ایجاد می‌شوند. دیگر نمونه‌های مرتبط با این خانواده هاله‌های خورشیدی هستند که نمونه آن در تصویر بالا در سوئد ثبت شده‌ است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید