طرز تهیه رشته پلوی حرفه‌ای به روش رستورانی

طرز تهیه رشته پلوی حرفه‌ای به روش رستورانی

زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته‌های قلقلی و کشمش تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

کد خبر : ۱۲۵۷۱۶
بازدید : ۴۱۵

رشته پلو یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش‌های متنوعی پخته می‌شود.

برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر

برنج ۳ پیمانه
رشته پلویی ۱۵۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
کشمش پلویی ۱ پیمانه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت رشته پلو

مرحله اول: برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می‌کنیم و به اندازه‌ای آب روی برنج می‌گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله دوم: اجازه می‌دهیم برنج در همین حالت ۲ ساعت خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب را نصف آب پر می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم: پس از اینکه آب به جوش امد برنج خیس خورد را به قابلمه اضافه می‌کنیم، سپس رشته پلویی را خرد کرده و به قابلمه اضافه می‌کنیم. حالا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا برنج و رشته پلویی نرم شوند، سپس آن‌ها را آبکشی می‌کنیم.

مرحله چهارم: حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخل آن می‌ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی را به صورت حلقه‌ای خرد می‌کنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می‌چینیم، سپس برنج و رشته پلویی آبکش شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم: حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج می‌ریزیم، سپس زعفران دم کرده را روی برنج به صورت پخش می‌ریزیم و درب قابلمه را می‌گذاریم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. حالا به سراغ اماده کردن کوفته‌های قلقلی می‌رویم.

مرحله ششم: برای این منظور پیاز‌ها را رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می‌کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به هم به خوبی ترکیب می‌کنیم.

مرحله هفتم: مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می‌دهیم تا کاملا منسجم شوند. سپس یک سلفون روی کاسه می‌کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا ماسه گوشت استراحت کند. پس از اینکه از یخچال خارج کردیم مانند کوفته قلقلی شکل می‌دهیم.

مرحله هشتم: حالا کوفته‌های قلقلی را در روغن سرخ می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه کشمش‌ها را هم چند دقیقه در روغن تفت می‌دهیم و زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته‌های قلقلی و کشمش تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید