هاست لینوکس ایران یا خارج؟ کدام یک بهتر است؟

هاست لینوکس ایران یا خارج؟ کدام یک بهتر است؟

به‌طور کلی به میزبانی که در آن، سرورها با سیستم‌عامل لینوکس راه‌اندازی شوند؛ هاست لینوکس گفته می‌شود. حال اگر دیتاسنتر هاست لینوکس در داخل ایران نگهداری شود، به آن مختصراً هاست لینوکس ایران می‌گوییم. هاست لینوکس با دیتاسنتر در خارج از کشور به هاست لینوکس خارج مشهور است.

کد خبر : ۱۲۷۶۷۹
بازدید : ۴۱۲۵

حرفه‌ای‌ترهای حوزهٔ وب‌سایت از میزبانی‌وب لینوکسی بیش از سایر گزینه‌ها استقبال می‌کنند. اما در این میان سوالی که در ذهن عدهٔ زیادی در این باره می‌چرخد این است: «هاست لینوکس ایران یا خارج؟». اگر شما هم از این دسته هستید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه به پاسخ روشنی برسید.

منظور از هاست لینوکس ایران یا خارج چیست؟

به‌طور کلی به میزبانی که در آن، سرورها با سیستم‌عامل لینوکس راه‌اندازی شوند؛ هاست لینوکس گفته می‌شود. حال اگر دیتاسنتر هاست لینوکس در داخل ایران نگهداری شود، به آن مختصراً هاست لینوکس ایران می‌گوییم. هاست لینوکس با دیتاسنتر در خارج از کشور به هاست لینوکس خارج مشهور است.

تفاوت میزبانی وب لینوکس داخلی و خارجی در چیست؟

بیایید نگاهی به تفاوت‌های کلی هاست لینوکس داخل و خارج بیندازیم. سپس در بخش‌های بعدی لیست کامل مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد. تفاوت اصلی هاست لینوکس ایران و خارج در موارد زیر خلاصه می‌شود:

موقعیت جغرافیایی

هاست لینوکس ایران در دیتاسنترهایی در داخل کشور قرار دارند، در حالی که هاست لینوکس خارجی در دیتاسنترهای خارجی قرار دارند. این باعث می‌شود که هاست لینوکس ایران با سرعت بالاتری در داخل کشور دسترسی پیدا کند، در حالی که هاست لینوکس خارجی برای کاربران داخلی با سرعت پایین‌تری همراه است.

سرعت اینترنت

اینترنت در ایران با سرعت کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دنیا عرضه می‌شود. این باعث می‌شود که دسترسی به سرورهای خارجی، به خصوص در صورت دانلود فایل‌های بزرگ، با سرعت کمتری همراه باشد.

قیمت

هاست لینوکس ایران به دلیل چالش در پرداخت هزینه‌های مربوط به پهنای باند و اینترنت خارجی، با قیمت بالاتری نسبت به هاست لینوکس خارجی عرضه می‌شود.

پشتیبانی

در بسیاری از موارد، هاست لینوکس ایران با پشتیبانی بهتری همراه است، چون پشتیبانی بیشتری به زبان فارسی دارد و همچنین ساعات کاری شرکت‌های ارائه دهنده هاست لینوکس ایران با ساعات کاری کاربران ایرانی هماهنگ است.

بررسی معایب و مزایای هاست لینوکس ایران

ممکن است این طور به نظر برسد که هر محصول ایرانی کیفیت پایین‌تری از نوع خارجی آن دارد. اما هاست ایران و خارج از این نظریه پیروی نمی‌کند. بلکه تفاوت‌های دیگری میان این دو وجود دارد. در این بخش به معرفی ویژگی‌های هاست ایران می‌پردازیم.

مزایای هاست لینوکس ایران:

  • سازگاری بالاتر با درگاه‌های پرداخت بانکی

هاست لینوکس داخل ایران با درگاه‌های پرداخت بانک‌های داخل کشور سازگاری بیشتری دارد. یعنی سریع‌تر عمل می‌کند و مشتریان زیاد در مرحلهٔ پرداخت نمی‌مانند.

  • پایداری در صورت اختلال در اینترنت

در صورتی که اختلالاتی در اتصال به اینترنت یا ابزارهای آنلاین بروز کند؛ وب‌سایت روی هاست داخلی با امکان بیشتری می‌تواند در دسترس باقی بماند.

معایب هاست لینوکس ایران:

  • قیمت بالاتر هاست لینوکس داخلی

برای خرید هاست لینوکس ایران به‌طور میانگین بایستی بیش از گزینه‌های مشابه هاست خارج هزینه بپردازید. دلیلش هم این است که تامین پهنای باند مناسب و اتصال اینترنت در ایران مسأله چالش برانگیزتری نسبت به سایر کشورها است. بنابراین راه‌اندازی و نگهداری و ایجاد زیرساخت یک هاست ایرانی بسیار هزینه‌بر است. پس منطقی است که هاست ایرانی با همان ویژگی‌های هاست خارجی، کمی گران‌تر باشد.

  • محدودیت در دسترسی به ابزارها

متأسفانه در سرویس‌های میزبانی داخلی برقراری ارتباط با نرم‌افزارهای شخص ثالث بین‌المللی به سختی برقرار می‌شود. ممکن است برخی نرم‌افزارها روی هاست داخلی نصب نشوند یا ابزارهای آنلاین دسترسی‌های مورد نیازشان را به وب‌سایت پیدا نکنند. بنابراین اگر به‌طور قطع از نرم‌افزارهایی مثل کلود لینوکس استفاده خواهید کرد، بهتر است از خرید هاست داخلی صرف‌نظر کنید.

بررسی معایب و مزایای هاست لینوکس خارج

بسیاری از افراد تمایل دارند هاست لینوکس آلمان و فرانسه را به خصوص برای اهداف تجاری به کار بگیرند. چرا که سرویس‌های قابل اعتمادتری داشته و با اغلب ابزارهای مرتبط با وب (از ابزارهای ترید گرفته تا سئو) سازگاری مناسبی دارند. اما اجازه بدهید کمی عمیق‌تر به بررسی مزایا و معایب میزبانی خارج بپردازیم.

مزایای هاست لینوکس خارج :

  1. سرعت بالا

هاست لینوکس خارج به دلیل داشتن شبکه‌های پهنا و باند باز و تجهیزات سرور قدرتمند، سرعت بارگذاری وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

  1. قابلیت اطمینان بالا

شرکت‌های ارائه دهنده هاست لینوکس خارج، با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مطمئن، اطمینان بالایی در ارائه خدمات به کاربران خود دارند.

۳- پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی

هاست لینوکس خارج، از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند PHP، Perl، Ruby و Python پشتیبانی می‌کند که این امکان را برای توسعه‌‌دهندگان فراهم می‌کند تا برنامه‌های خود را با استفاده از زبان مورد نظرشان پیاده کنند.

۴- امنیت بالا

هاست لینوکس خارج به دلیل داشتن سیستم عامل لینوکس، امنیت بالایی را در ارائه خدمات به کاربران خود دارد.

۵- هزینه کمتر

با توجه به تعداد بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست لینوکس خارج در جهان، هزینه‌های آن کمتر از هاست لینوکس داخلی است.

۶- پایداری و آپ‌تایم بالاتر

با راه‌اندازی یک سایت روی هاست خارجی به دلیل نبود محدودیت در به‌روزرسانی احتمالاً از زیرساخت باکیفیت‌تر و در نتیجه آپتایم و پایداری بالاتری برخوردار خواهید شد.

۷. دور زدن تحریم‌های خارجی

اگر هاست لینوکس خارج را در مقاصد اروپایی، مثل فرانسه و آلمان به کار می‌گیرید، می‌توانید بدون نگرانی از تحریم به فعالیت خود ادامه دهید.

معایب هاست لینوکس خارج:

  1. نیاز به شبکه توزیع محتوا

فاصلهٔ میان کاربران و سرورها می‌تواند باعث کاهش سرعت ریسپانس شود. بنابراین اگر هاست خارجی خریداری می‌کنید، بایستی از یک شبکه توزیع محتوا مانند کلادفلر استفاده کنید.

  1. الزامات کپی رایت و حق محتوا

اگر وب‌سایت شما روی هاست خارجی راه‌اندازی می‌شود، یادتان باشد که به کپی‌رایت مسلط باشید و به قوانین آن احترام بگذارید. چرا که با تخلف از این قرارداد، هاست شما ملزم به اجرای قوانین بین‌المللی و مسدود یا محدود کردن وب‌سایت شماست.

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده هاست

شرکت‌های زیادی در داخل کشور میزبانی ایران و خارج را ارائه می‌کنند. اما اگر بخواهیم بر اساس سه فاکتور اصلی سرعت، امنیت و پشتیبانی، ۳ کاندید برای بهترین هاست لینوکس معرفی کنیم باید به لیموهاست، ایران سرور و پارس‌پک اشاره کنیم.

در بین این سه گزینه نیز با درنظر گرفتن کیفیت سرویس، میزان خدمات ارائه شده نسبت به قیمت هاست لینوکس و بازخورد مشتریان، بایستی لیموهاست را به‌‌عنوان بهترین گزینه انتخاب کنیم.

جمع‌بندی

در این مقاله با ویژگی‌ها و مزایای هاست ایران یا خارج نسبت به یکدیگر آشنا شدید و می‌دانید که بهترین مطلق وجود ندارد. بهترین هاست لینوکس برای شما، باید بر اساس نیازها و نوع کارکرد سایتتان تعیین شود. در صورتی که نیازی به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق نظرات با ما در تماس باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید