تعداد تیم‌های جام جهانی فوتبال بیشتر می‌شود

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، اعلام کرده است که تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال را از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش می‌دهد. این تصمیم از سال ۲۰۲۶ میلادی عملی خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۱۴۸
بازدید : ۹۵۶
فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، اعلام کرده است که تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال را از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش می‌دهد. این تصمیم از سال ۲۰۲۶ میلادی عملی خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، در سیستم جدید ۱۶ گروه سه تیمی در مرحله گروهی مسابقه می‌دهند و دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند.

تصمیم جدید فیفا امروز سه‌شنبه ۱۱ دی (۱۰ ژانویه) در دیدار اعضای این سازمان در زوریخ سوئیس گرفته شده است و بر اساس آن تعداد بازی‌های مرحله نهایی از ۶۴ بازی به ۸۰ بازی افزایش خواهد یافت ولی تیم‌های فینالیست از آغاز تا پایان تورنمنت کماکان ۷ بازی انجام خواهند داد.

بر اساس تصمیم جدید کل دوره تورنمنت جام جهانی ۳۲ روز طول خواهد کشید که بیشتر باشگاه‌های مطرح اروپایی هم به دلیل فشردگی مسابقات در طول جام جهانی موافق بیشتر شدن آن نبوده‌اند.

این اولین افزایش عمده تعداد تیم‌های حاضر در مرحله نهایی جام‌جهانی از سال ۱۹۹۸ میلادی تا کنون بوده است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که نقش کلیدی در به سرانجام رساندن این تصمیم داشته گفته است" جام جهانی باید تیم‌های بیشتری را شامل شود."

او ماه گذشته (دسامبر) در یک کنفرانس خبری در دوبی، امارات متحده عربی گفته بود افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی به نفع "پیشرفت فوتبال در جهان" است.

او همچنین گفته بود برای کشورهایی که به دنبال ارتقای فوتبال هستند هیچ چیز مهم‌تر از شرکت در جام جهانی نیست.

به گفته آقای اینفانتینو تصمیم جدید سودآوری بیشتری را هم بهمراه خواهد داشت.

بر اساس تحقیقات فیفا، با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی به ۴۸ درآمد خالص جام جهانی حدود ۵ میلیارد و سیصد میلیون دلار تخمین زده شده که این به معنی ۵۲۱ میلیون دلار سود بیشتر در مقایسه با سیستم قبلی (۳۲ تیمی) است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید