فیدهای خبری جدید گوگل
فیدهای خبری جدید گوگل همان اینترنتی را نشان میدهد که شما دلتان میخواهد ببینید...
کد خبر :
۴۰۵۴۳
بازدید :
۱۵۶۶
فرادید | کادر جستجوی گوگل را شاید بتوان قدرتمندترین ابزار اینترنتی دانست. کافی است چند کلمه تایپ کنید و تمام اطلاعاتی را که تاکنون در موضوعی خاص ساخته و پرداخته شده بیابید. این کادر درخواستها را نیز قبول میکند: شمارش معکوس را فعال کن. شیر یا خط بینداز. حجم فنجان را به حجم قاشق چایخوری تبدیل کن. کله معلق بزن.
به گزارش فرادید؛ اما حالا اگر ندانید به دنبال چه هستید چطور؟ وقتی چیزی به ذهنتان نمیرسد کاری از دست گوگل برای شما بر نمیآید، اما فرض کنید توی مطب پزشک منتظر هستید و حوصله خواندن مجلات زرد روی میز را ندارید. به خاطر همین است که گوگل همه آنچه را که به واسطه جستجوها از شما و دنیا یادگرفته است جمع آوری و از آن دادهها برای فراهم کردن آن چیزی که شما به آن علاقه دارید استفاده میکند. اگر همین الان امتحان کنید، خواهید دید که اپلیکشین گوگل بیشتر از یک کادر جستجوی ساده است: چیزی را که شما دوست دارید ببینید حدس میزند و بدون اینکه نیاز باشد انگشت خود را تکان دهید، آن را برای شما نمایش میدهد.
اگر از اپلیکیشن گوگل استفاده میکنید یا تجربه استفاده از سرویس Google Now را دارید، فیدهای جدید به نظرتان آشنا میآیند. وقتی اپلیکشین را باز میکنید، با فهرست بیانتهایی از چیزهایی رو به رو خواهید شد که گوگل بر اساس تاریخچه وب گردی و جستجوی شما حدس میزند که از آنها خوشتان میآید: سرخط خبرها، پستهای وبلاگ، فهرستی از ۱۲ غذایی که میتوانید به سگتان بدهید و بیشتر از اینها و علاوه بر آن، نتایج مسابقات ورزشی، آنونسهای فیلمها و مواردی از این دست. اگر گوگل سرویس Google Readerاش را در سال ۲۰۱۳ نمیبست، احتمالاًاین سرویس در سال ۲۰۱۷ شکل و شمایلی شبیه آنچه گفته شد میداشت.
با این همه، حالا میتوانید آنچه را که در فید شما نمایش داده میشود کنترل کنید و به شکل دلخواه درآورید. اگر چیزی مانند «طرح بیمه درمانی» را جستجو کنید، میتوانید بر روی دکمه «دنبال کردن» در بالای نتایج جستجو کلیک کنید تا اخبار مرتبط بیشتری را از بیمه درمانی در فید خود دریافت کنید. گوگل فرض میکند که شما به مطالبی که جستجو میکنید علاقه دارید، پس در هر صورت احتمالاً خبرهای مرتبط بیشتری را دریافت خواهید کرد، اما دنبال کردن فعالانه مطالب مهر تایید محکم تری بر علاقه داشتن به این مطالب است. میتوانید به گوگل بگویید که چه وقت مطالب مربوط به Drake (خواننده معروف رپ) برایتان کافی است، چون تمام چیزی که شما میخواستید بدانید این بوده که فلان ترانه چه بوده است، یا بگویید که هرگز تمایلی به خواندن مطالب Daily Mail ندارید. فیدهای جدید را به چشم فهرستی از توصیههای شخصی در فضای اینترنت ببینید.
در جلسهٔ معرفیای با حضور خبرنگاران، سه تن از کارمندان گوگل محتاطانه میکوشیدند که فیدها را نه به عنوان یک محصول تازه که، روش دیگری برای نمایش نتایج جستجو نشان دهند. این شرکت از همان دادههایی که در موتور جستجو تجزیه و تحلیل میکند و از تعداد دیگری از ویژگیهای مشابه -مانند برچسبهای صحه گذاری بر مطالب- بهره میگیرد تا نحوه نمایش نتایج جستجو برای شما را به گوگل اطلاع دهد. آنها هم چنین مصر بودند که این فیدهای خبری هیچ ارتباطی با فیدهای خبری گوگل ندارد. بن گومز، قائم مقام بخش مهندسی جستجوی گوگل تاکید کرد: «هر سوالی که داشته باشید، گوگل به آن پاسخ خواهد داد. وی ادامه داد: «علاوه بر این، میخواهیم توانایی گشت و گذار را به شما بدهیم تا حس کنجکاویتان را تحریک و آن را ارضا کنیم.»
از اینها گذشته، به نظر میرسد که این ویژگی جدید را میتوان به عنوان رقیبی برای اپلیکشینهای Flipboard و Nuzzel برشمرد. هیچ شرکتی به اندازه گوگل با شما و فضای اینترنت آشنا نیست، بنابراین منطقی است که گوگل بتواند بهترین، به روزترین و شخصی سازی شدهترین اپلیکشین خبرخوان را تولید کند. بخشی از برنامه این شرکت رونمایی کردن از چیزهایی است که پیش از آن هرگز ندیدهاید و در غیر آن ممکن بود در میان نتایج جستجویی که برمبنای جستجوهای اخیر نمایش داده میشدند گم شوند. اگر بر روی اسم هر شخص، مکان یا موضوعی کلیک کنید، به نتایج جستجوی آن هدایت خواهید شد و میتوانید مطالب بیشتری بخوانید.
این سرآغاز چیزی است که برای گوگل اهمیت بسیار دارد: هر چیزی که در سایت گوگل نمایش داده میشود، مهم است. واضح است که گوگل میخواهد افراد بیشتری از اپلیکشین گوگل استفاده کنند. اما این شرکت هنوز در حال کار بر روی برخی از جزییات است. گومز سوالاتی در مورد تبلیغات یا پستهای دارای اسپانسر را بیپاسخ گذاشت، هر چند به نظر میرسد که این موارد قطعی هستند. در پاسخ به این سوال که آیا گوگل میخواهد یک اتاق پژواک در فضای اینترنت درست کند که فقط آنچه را که مردم دوست دارند بشنوند به گوششان برساند، مدیران اجرایی گوگل تاکید کردند که این مشکل به الگوریتمها مربوط میشود. آنها ابراز امیدواری کردند که بخش موضوعات داغ در کنار ویژگی جدید صحه گذاری و ابزارهای تغییر زاویه نگاه به مسائل، بیشتر از آنچه که مردم به صراحت آن را جستجو میکنند به آنها نشان دهد.
گوگل نزدیک به دو دهه تنها مرجعی بوده است که وقتی به چیزی نیاز دارید به سراغش میروید. هر بار که کارتان تمام شد باز چیزهایی جدیدی پیش آمدند. اماهمیشه شما مجبور بودید که دنبال چیزی بگردید. حالاموتور جستجوی گوگل با کمک محصولاتی همچون Google Assistant (دستیار گوگل) و ویژگیهای جدیدی مثل فیدهای خبری، امیدوار است که بتواند قاعده بازی را به هم بزند. این بار، این گوگل است که به سراغ شما میآید.
۰