غلامرضا تختی برایم قهرمان باقی ماند

تصور مردم این است که زندگی یک قهرمان همیشه عالی است، درحالی‌که افراد در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و ... همیشه خوب مطلق نیستند.

کد خبر : ۶۹۵۰۷
بازدید : ۹۷۴۴
فائزه هاشمی| غلامرضا تختی فیلم ارزشمندی است و با وجود روایتی مستند، داستانی از زندگی این قهرمان ارائه می‌دهد که قطعا برای مخاطب جذاب است.
غلامرضا تختی به لحاظ فنی، طراحی صحنه، گریم و کارگردانی فوق‌العاده فیلم سختی است و به‌خصوص در روایت دوران کودکی تختی زحمتی که برای ساخت این فیلم انجام شده است، به بیننده القا می‌شود.
از اینکه سازندگان این فیلم سینمایی چهره یک اسطوره را به این شکل توصیف کردند باید خوشحال بود، چراکه تصور مردم این است که زندگی یک قهرمان همیشه عالی است، درحالی‌که افراد در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و ... همیشه خوب مطلق نیستند.
تعامل او با خانواده و شرایط زیستی که در فیلم وجود دارد، هیچ‌چیز از ارزش‌های او کم نکرد و چیزی که به‌عنوان نقد درباره مخدوش‌کردن چهره این شخصیت توسط این فیلم مطرح می‌شود، درست نیست و تختی همچنان برای من قهرمان باقی ماند.
غلامرضا تختی قطعا به‌عنوان فیلمی باارزش باقی خواهد ماند و ارزشمندی فیلم بیشتر به واسطه واقع‌بینی در نگارش این قصه است و نقطه ابهامی نداشت.
در بخشی از فیلم به این نکته اشاره می‌شود که تختی دوست نداشت درباره زندگی خصوصی‌اش صحبت کند و خوشحالم که سازندگان فیلم هم به این خواسته احترام گذاشتند و شخصیت تختی آن‌قدر برایشان محترم بوده که بیشتر از محدوده خاصی به زندگی شخصی او وارد نشدند و اصول را زیر پا نگذاشتند.
شخصیت خانم‌های این فیلم به خوبی پرداخت شده است. لیلی دختری است که در زمانه خود با اعتمادبه‌نفس از خواسته‌اش حرف می‌زند.
مادر تختی زنی قوی و قدرتمند است و شهلا، همسر تختی که به‌اندازه حضور دارد و به میزانی که باید از زندگی مشترک آن‌ها بدانیم برایمان روایت می‌شود. نقطه‌ضعفی در این فیلم ندیدم و تمام مدت با علاقه فیلم را نگاه کردم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید