پاسخ‌های علمی به یک سؤال: مردان و زنان جذب چه افرادی می‌شوند؟

پاسخ‌های علمی به یک سؤال: مردان و زنان جذب چه افرادی می‌شوند؟

درست است که جذابیت واقعی درونی است، اما شما چطور می‌توانید کسی را متقاعد کنید به اکتشاف جذابیت درونی شما بپردازد اگر روی جذابیت ظاهری خود کار نکرده باشید.

کد خبر : ۷۲۳۱۶
بازدید : ۱۷۷۵۶۶
پاسخ‌های علمی به سؤالِ: مردان و زنان جذب چه افرادی می‌شوند؟
فرادید | این سؤال که ما جذب چه کسانی می‌شویم و چرا، مدت زمان طولانی ذهن بزرگترین فیلسوفان، دانشمندان و شرکت‌کنندگان در نمایش‌های واقعی تلویزیونی را به‌خود مشغول کرده است.

بخشی از پژوهش‌ها می‌گویند، خانم‌ها مردی را مرد مناسب برای ازدواج می‌دانند که چهره‌اش قرینه باشد و آقایان خانمی را خانم مناسب می‌دانند که نسبت کمر به باسنش ایده‌آل (در حدود ۰.۷) باشد.

اما پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهند اینکه یک ویژگی از نظر شما جذاب باشد یا نه، بستگی به این دارد که شما به‌دنبال چه نوع ارتباطی باشید. به‌طور مثال نتایج یک پژوهش نشان داد زنان، مردانی را که روی صورتشان آثار زخم وجود دارد برای روابط کوتاه-مدت می‌پسندند نه برای روابط بلند-مدت.

در مطالعه دیگر، مردان ریش‌دار نسبت به مردانی که فاقد ریش بودند، از نظر زنانی که به‌دنبال روابط بلند-مدت بودند، برتری داشتند. این نتیجه سرنخی را در اختیار مردانی می‌گذارد که با‌وجود آثار زخم روی صورتشان آن را به اصطلاح سه-تیغه می‌کنند؛ و آن اینکه اگر می‌خواهند یک دیدار کوتاه-مدت را به دیداری بلند-مدت تبدیل کنند، ریش بگذارند.

دو نفری که می‌خواهند شادی طولانی را در روابطشان تجربه کنند، باید تکلیف ارتباطشان را مشخص کنند. همانطور که هر فرد عامی‌ای به شما خواهد گفت، زنان ابراز علاقه جنسی مردان به خود را با دوستانه بودن آن‌ها، و مردان - به‌طور مکرر - ابراز دوستی زنان نسبت به خود را، با تمایل آن‌ها به برقراری رابطه جنسی اشتباه می‌گیرند.

چنین چیزی می‌تواند توضیح دهد چرا مردان در میان دوستان جنس مخالفشان جذابیت بیشتری را احساس می‌کنند.

یافته‌های محققان در دانشگاه‌های ویرجینیا و هاروارد حتی این مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. آن‌ها کشف کردند زنان بیشتر جذب مردانی می‌شوند که علاقه‌شان را به‌صورت مبهم به آن‌ها ابراز می‌کنند.

شما هم حتماً بار‌ها متوجه شده‌اند که آنقدری که مردان در ارائه تعریفی از یک زن جذاب از تعابیر پیش‌بینی‌پذیر (و ظاهری و فیزیکی) استفاده می‌کنند، زنان در قبال مردان این کار را نمی‌کنند.
بیشتر بخوانید:
در پژوهش دیگری با عنوان «هی اینجا رو نگاه کن!» افرادی که به دنبال عشق بودند تمایل بیشتری داشتند که به چهره افراد نگاه کنند و افرادی که فقط به دنبال رابطه جنسی بودند، به بدن افراد نگاه می‌کردند.

در مورد رنگ لباسی که افراد در قرار اول می‌پوشند و تأثیر آن بر جذابیت هم تحقیق انجام شده است. افرادی که سر قرار می‌روند معمولا یکی از دو رنگ قرمز و مشکی را برای لباس انتخاب می‌کنند. تعجبی ندارد که قرمز هر کسی را هم برای خودش و هم برای دیگران جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

آنچه افراد سفارش می‌دهند هم مهم است. محققان دریافتند زنان، مردانی را که روز اولین قرار یک خوردنی تند سفارش می‌دهند به مردانی که چیزی شیرین سفارش می‌دهند، ترجیح می‌دهند.

نوشیدنی هم می‌تواند کمک کند- البته فقط یکی.

درست است که جذابیت واقعی درونی است، اما شما چطور می‌توانید کسی را متقاعد کنید به اکتشاف جذابیت درونی شما بپردازد اگر روی جذابیت ظاهری خود کار نکرده باشید.

یک لباس قرمز، یک لیوان نوشیدنی، مقداری غذای تند و استفاده از زیورآلات شروع خوبی می‌تواند باشد.

منبع: The Atlantic
مترجم فرادید: عاطفه رضوان‌نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید