" اسب برنزی" استکهلم به "پیمان معادی" رسید

" اسب برنزی" استکهلم به "پیمان معادی" رسید

معادی که از معدود بازیگران ایرانی است که توانسته در سال‌های اخیر به‌عنوان بازیگری بین‌المللی همپای هنرمندان تراز اول دنیا به ایفای نقش بپردازد این جایزه را پس از نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» در این جشنواره سوئدی دریافت می‌کند.

کد خبر : ۷۳۶۰۰
بازدید : ۲۴۱۵
جایزه‌های یک عمر دستاورد هنری معمولا به بازیگران پیشکسوت پس از ده‌ها سال فعالیت اعطا می‌شود از این‌رو خبر اهدای چنین جایزه‌ای به پیمان معادی، بازیگر نسبتا جوان کشورمان در جشنواره استکهلم تعجب‌برانگیز به‌حساب می‌آید. به‌ویژه اینکه نخستین‌بار است که جایزه مهم «اسب برنزی» به بازیگری خارج از اروپا و ایالات‌متحده آمریکا اهدا می‌شود.
معادی که از معدود بازیگران ایرانی است که توانسته در سال‌های اخیر به‌عنوان بازیگری بین‌المللی همپای هنرمندان تراز اول دنیا به ایفای نقش بپردازد این جایزه را پس از نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» در این جشنواره سوئدی دریافت می‌کند.
جایزه «اسب برنزی» یک عمر دستاورد استکهلم به افتخار یک فرد و برای قدردانی از او به‌دلیل ادای سهم به دنیای فیلم اهدا می‌شود. قبل از پیمان معادی افرادی مثل دیوید لینچ، اولیور استون، سوزان ساراندون، لورن باکال، کلر دنیس، مایک لی و فرانسیس فورد کاپولا این جایزه را دریافت کرده‌اند.

عیار جهانی یک بازیگر
خبرگزاری کشور سوئد درباره این خبر توضیح داده است: «پیمان معادی که شروع درخشش بین‌المللی بزرگ خود را در سال ۲۰۱۱ با بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی به‌دست آورد، به‌دلیل ویژگی منحصربه‌فرد او در حضور بر پرده سینما و عبور از تعصبات و مرز‌ها امسال طی مراسم ویژه‌ای مهم‌ترین جایزه این رویداد هنری، جایزه اسب برنزی را در نمایش اول نوردیک و مراسم فرش قرمز برای نمایش فیلم «متری شیش‌ونیم» (۲۰۱۹) دریافت خواهد کرد.»

در ادامه این خبر آمده است: «انگیزه‌های زیادی برای ارائه جایزه امسال دستاورد استکهلم به پیمان معادی است؛ بازیگری ایرانی با جذابیت عمومی و نقش‌آفرینی‌هایی در حد و کلاس جهانی که به سینمای تراز اول غنا بخشیده است. او با برداشت‌های نیرومند و بابصیرتش از نقش‌ها، دریچه‌ای را برای مخاطب می‌گشاید تا از پرده بزرگ سینما فراتر برود و تعصبات و مرز‌ها را درنوردد.
این نخستین‌بار است که جایزه مهم اسب برنزی به بازیگری خارج از اروپا و ایالات‌متحده آمریکا اهدا می‌شود. امروز پیمان معادی یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین ستارگان سینمای ایران است. حرفه بازیگری او به‌واقع در فیلم‌های «درباره الی» (۲۰۰۹) و «جدایی نادر از سیمین» (۲۰۱۱) ساخته اصغر فرهادی (برنده جایزه بینش‌وری استکهلم ۲۰۱۸) به اوج رسید.

معادی همچنین در چند فیلم آمریکایی هم ظاهر شده است، از جمله فیلم «کمپ ایکس‌ری» (۲۰۱۴) در کنار کریستن استوارت، فیلمی که در سال ۲۰۱۴ در جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم به نمایش درآمد.» علاوه بر موفقیت‌های داخلی و خارجی معادی به‌عنوان بازیگر در عرصه کارگردانی نیز تجربیات شایان توجهی دارد.
«برف روی کاج‌ها» اولین فعالیت معادی در عرصه کارگردانی، در سی‌امین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. «بمب؛ یک عاشقانه» دومین فیلم نیز در سی و ششمین جشنواره فجر، جایزه ویژه هیات داوران، جایزه بهترین کارگردانی در ششمین دوره جشنواره فیلم بسفر و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در چهارمین دوره جشنواره فیلم سینه ایران تورنتو و جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره آسیاپاسیفیک دریافت کرده‌است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید