آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن

آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن

آنزیم زدایی (بلانچینــگ) نوعــی فرآینــد پخــت اســت کــه در آن مــواد غذایــی، بــه ویــژه ســبزیجات یــا میــوه، بــه میــزان بســیار انــدک در آب جــوش پختــه شــده و پس از بیــرون آوردن از اب جوش، داخــل آب یــخ فــراوان غوطــه‌ور می‌شوند.

کد خبر : ۹۳۳۲۰
بازدید : ۳۹۶۸
آنزیم زدایی سبزیجات

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قبل از انجماد سبزیجات و میوه‌ها در فریزر، آن‌ها را آنزیم زدایی کنید تا تازگی خود را حفظ کرده و بافت سفت و سختی پیدا نکنند.

مهندس لاله مظفری اظهار کرد: آنزیم زدایی (بلانچینــگ) نوعــی فرآینــد پخــت اســت کــه در آن مــواد غذایــی، بــه ویــژه ســبزیجات یــا میــوه، بــه میــزان بســیار انــدک در آب جــوش پختــه شــده و پس از بیــرون آوردن از اب جوش، داخــل آب یــخ فــراوان غوطــه‌ور شده و یــا زیــر جریــان آب ســرد قــرار مــی گیرنــد (شــوک دادن یــا تــازه ســازی) تــا فرآینــد پخــت متوقــف شــود.

وی افزود: آنزیم زدایی مواد غذایی کمک می کند که مواد غذایی با گذشت زمان کیفیت خود را در اثر آنزیم‌های طبیعی موجود در سبزیجات و میوه جات از دست ندهند. وی گفت: این عمل (آنزیم زدایی) همچنین برای حفــظ رنــگ و طعــم مــواد مغذی بکار مــی رود.

به گفته مظفری مزایای دیگر آنزیم زدایی شامل آفت زدایی و کاهش میکروب های موجود اســت.

وی گفت: توصیه می‌شود قبل از انجماد سبزیجات و میوه‌ها در فریزر، آن‌ها را آنزیم زدایی کنید تا تازگی خود را حفظ کرده و بافت سفت و سختی پیدا نکنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید