شنای روس‌ها در برکه‌های یخی

امروز براساس تقویم کلیسای ارتدوکس روس روز تعمید حضرت مسیح است و به این مناسبت روس ها طبق سنتی دیرینه در سراسر نقاط این کشور با شکستن یخ در برکه های یخ زده شنا می کنند.

کد خبر : ۹۳۹۹
بازدید : ۱۱۹۹
امروز براساس تقویم کلیسای ارتدوکس روس روز تعمید حضرت مسیح است و به این مناسبت روس ها طبق سنتی دیرینه در سراسر نقاط این کشور با شکستن یخ در برکه های یخ زده شنا می کنند.

به گزارش ایرنا، صدها هزار نفر در شهرهای مختلف روسیه امروز سه شنبه در برکه های یخی شنا کرده و به این وسیله این عید بزرگ ارتدوکس ها را جشن گرفتند.

مطابق رسم دیرینه مردم در برکه های یخ زده سه بار سر خود را زیر آب می برند و پس از خواندن دعایی از آب بیرون امده و لباس گرم می پوشند.

درمسکو بیش از60 برکه برای این منظور آماده شده و از قبل یخ آن شکسته و گروهی از مردم هم اکثرا از اعضای کلیساهای ارتدوکس در کنار برکه ها گرد آمده و با خواندن سرودهای مذهبی به این رسم چند صدساله حالت مراسم مذهبی دادند.

از این تعداد برکه ها 12برکه در محوطه های ویژه ای با استفاده از دستگاه تولید یخ، از یخ بزرگ و یکپارچه تراشیده و به طور مصنوعی برای شنا آماده شده بود.

در کنار برخی از این برکه های حمام سوناهای سیار مستقر و علاقمندان پس از خارج شدن از برکه یخی به این حمام ها می رفتند.

آب تنی در برکه های یخی در عید تعمید امسال در شرایطی انجام گرفت که بسیاری از مناطق روسیه را هوای سرد فرا گرفته و درجه برودت هوا تا 20 درجه زیر صفر می رسید. امروز در مسکو درجه هوا 12 درجه زیر صفر بود. با این وجود دهها هزار نفر در اب تنی یخی شرکت کردند که از آن جمله ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات بود که در حالی که فقط مایو به تن داشت سه بار زیر آب رفت.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از مناطق روسیه، بیشترین افراد شرکت کننده در آب تنی یخی در منطقه راستف در جنوب روسیه بود که 150 هزار نفر در آن شرکت کردند. در حالی که در سن پترزبورگ این رقم به حدود 25 هزار نفر در وارونژ شهر بزرگ دیگر روسیه 23 هزار نفر و پرم 10 هزار نفر می رسید.

مراسم عید تعمید در کلیساهای ارتدوکس روس برگزار می شود و امروز به این مناسبت در کلیساهای روسیه مراسم ویژه مذهبی برگزار شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید