فواید بی‌نظیر کدو تنبل؛ رشد مو و زیبایی پوست

فواید بی‌نظیر کدو تنبل؛ رشد مو و زیبایی پوست

آنتی اکسیدان‌های موجود در آب کدو تنبل به التهاب پوست و همچنین مشکلاتی مانند درمان گزش و جای نیش حشرات کمک می‌کند.

کد خبر : ۹۹۷۹۶
بازدید : ۵۲۸۳

کدو تنبل یکی از صیفی‌جات‌های بسیار مفید برای بدن است که در نقاط مختلف و سیستم دفاعی تاثیر بسزایی دارد؛ برای مثال کدو تنبل حاوی ویتامین‌های گروه A , C و E در خود است که هر کدام به نوبه خود برای سلامت بدن مفید هستند.

طرز تهیه سالاد کدوحلوایی | فوت‌وفن درست‌کردن سالاد پاییزی با کدو تنبل

این غذای فوق العاده نه تنها یکی از تزئینات برجسته پاییز است، بلکه به اشکال مختلف از خام گرفته تا ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید، بتاکاروتن و نمک‌های حیاتی هستند که برای شما مفید است.

علاوه بر طعم خوشمزه کدو، نوشیدن روزانه آب کدو می‌تواند برای مو و پوست شما مفید باشد. برای داشتن پوست درخشان سالم و یک نرم‌کننده برای مو‌های خشک آسیب دیده شما می‌توانید روی آب کدو تنبل حساب باز کنید.

۱. پوستی سالم و درخشان: ویتامین C و ویتامین E موجود در آب کدو تنبل، مواد مغذی فوق العاده‌ای برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست هستند. این آب میوه، یک لایه نازک از پوست را برمی‌دارد و آن را جوان، نرم و زیبا نگه می‌دارد.

۲. از بین بردن التهاب پوست: آنتی اکسیدان‌های موجود در آب کدو تنبل به التهاب پوست و همچنین مشکلاتی مانند نیش حشرات و سوختگی کمک می‌کند.

۳. ضد چروک صورت: آب کدوتنبل، همراه با عسل، ماست، آب لیمو و روغن ویتامین E باعث ایجاد زیبایی صورت می‌شود که برای ضد چین و چروک و آبرسانی به پوست تاثیر بسزایی دارد.

۴. کمک به کاهش وزن: کدو تنبل حاوی فیبر است و این فیبر به کاهش وزن کمک می‌کند، همچنین باعث می‌شود تا احساس گرسنگی در شما از بین برود و از خوردن کالری بیش از حد جلوگیری کنید.

۵. رشد مجدد مو: برخی افراد ممکن است به دلیل داشتن بیماری‌های مختلف، حجم زیادی از مو‌های خود را از دست بدهند. در این صورت پس از درمان بیماری می‌توانند به سراغ آب کدو تنبل برای رشد مجدد مو‌های خود بیایند. آب کدو تنبل منبع عالی ویتامین A و دارای مقدار زیادی پتاسیم است که به رشد مجدد مو‌ها و درمان ریزش مو کمک می‌کند.

۶. مرطوب کردن مو‌های خشک: نوشیدن آب کدو تنبل هر روز به مرطوب شدن مو‌های خشک و مو‌های آسیب دیده شما کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک مو به دو فنجان کدو تنبل خرد شده و پخته، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز است و این‌ها را مخلوط کنید، کدو و ماست را در مخلوط کن پوره کرده و روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید و روی مو‌ها بمالید و ۱۵ دقیقه آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس بشویید.

این ترفند را تا زمانی که خشکی و آسیب دیدگی مو‌های شما از بین برود، ادامه دهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید