سوءاستفاده کلاهبرداران از تب داغ هوش مصنوعی

سوءاستفاده کلاهبرداران از تب داغ هوش مصنوعی

چند هفته پس از معرفی نسخه جدید بینگ که از چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند، حالا کلاهبرداران سیلی از توکن‌های جعلی را ایجاد کرده‌اند و سعی دارند از جو و هیجان به‌وجودآمده در این فضا سوءاستفاده کنند و سرمایه‌های کاربران را بدزدند

کد خبر : ۱۲۳۷۴۹
بازدید : ۳۱۰

کلاهبرداران همیشه به‌دنبال شیوه‌های جدید کلاهبرداری هستند و به‌نظر می‌رسد که سهولت در ایجاد توکن‌ها باعث شد این بازار به یکی از اهداف جذاب آن‌ها برای فریب سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

چند هفته پس از معرفی نسخه جدید بینگ که از چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند، حالا کلاهبرداران سیلی از توکن‌های جعلی را ایجاد کرده‌اند و سعی دارند از جو و هیجان به‌وجودآمده در این فضا سوءاستفاده کنند و سرمایه‌های کاربران را بدزدند.

به گزارش Decrypt، محبوبیت چشمگیر چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT و بینگ چت باعث شده است که توکن‌های زیادی وانمود کنند که مربوط به این پروژه‌ها هستند. برای مثال، بررسی‌های DEXTools نشان می‌دهند که حداقل ۲۰ توکن با نام BingChatGPT در بازار رمزارز‌ها به‌وجود آمده است. از این میان، ۱۲ توکن در BNB Chain بایننس، ۶ توکن در اتریوم و ۲ توکن در Arbitrum قرار دارند.

۱۷۰ توکن دیگر هم با نام ChatGPT عرضه شده‌اند و دوباره BNB محبوب‌ترین پروتکل برای عرضه آن‌ها بوده است. تمام این پروژه‌ها درحالی شروع به‌کار کرده‌اند که مایکروسافت هرگز از برنامه‌ای برای عرضه توکن رمزارزی برای بینگ خبر نداده است.

توکن‌های جعلی به‌دنبال کلاهبرداری از کاربران هستند

شرکت امنیت سایبری PeckShield در توییتی درباره ازدیاد توکن‌های BingChatGPT تأیید می‌کند که حداقل سه مورد از این توکن‌ها هانی‌پات هستند و ۲ مورد مالیات زیادی در هنگام فروش دارند.

هانی‌پات شکلی از کلاهبرداری رمزارزی است که در آن مالک پروژه ادعا می‌کند اگر کاربر مقداری پول به او بدهد، سرمایه بیشتری را دریافت خواهد کرد؛ اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد. به‌علاوه، ۲ مورد از این توکن‌ها همین حالا ۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. یکی از این توکن‌ها ظاهراً توسط یک کلاهبرداری سریالی تحت عنوان Deployer oxb ۵۸۳ ساخته شده است که در گذشته هم توکن‌هایی را با اسامی «ایلان ماسک» و «لیز تراس»، نخست وزیر سابق بریتانیا، ساخته بود.

کلاهبرداران همیشه به‌دنبال شیوه‌های جدید کلاهبرداری هستند و به‌نظر می‌رسد که سهولت در ایجاد توکن‌ها باعث شد این بازار به یکی از اهداف جذاب آن‌ها برای فریب سرمایه‌گذاران تبدیل شود. اگر شما هم در این بازار‌ها فعالیت می‌کنید، بهتر است بیشتر مراقب باشید.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید