نورپردازی نمای فضای مورد نظر با استفاده از نور خطی

نورپردازی نمای فضای مورد نظر با استفاده از نور خطی

استفاده از نور خطی در نما، برای نورپردازی ساختمان، یکی از روش‌های ترند و جدید در بین طراحان می‌باشد که به جذابیت نمای ساختمان، کمک زیادی می‌کند. پیش‌تر از نور خطی نما برای بنا‌هایی با کاربری اداری، درمانی و تجاری استفاده می‌شد، ولی امروزه بسیاری از طراحان از لاین نوری نما برای نورپردازی ساختمان‌های مسکونی نیز استفاده می‌کنند.

کد خبر : ۱۷۷۶۵۵
بازدید : ۱۳

اولین بخش از هر ساختمان که توسط افراد خارج از آن درک می‌شود، نمای آن ساختمان می‌باشد. به همین دلیل، طراحی نمای ساختمان از انتخاب مصالح برای آن تا نورپردازی گرفته، اهمیت زیادی دارد.

استفاده از نور خطی در نما، برای نورپردازی ساختمان، یکی از روش‌های ترند و جدید در بین طراحان می‌باشد که به جذابیت نمای ساختمان، کمک زیادی می‌کند. پیش‌تر از نور خطی نما برای بنا‌هایی با کاربری اداری، درمانی و تجاری استفاده می‌شد، ولی امروزه بسیاری از طراحان از لاین نوری نما برای نورپردازی ساختمان‌های مسکونی نیز استفاده می‌کنند.

انواع نور خطی موجود در بازار روشنایی:

نور خطی امروزه در انواع فضا با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که به صورت جداگانه برای استفاده‌های مختلف و وابسته به نوع کاربری به صورت جزئی‌تر طراحی و به تولید رسیده‌اند.

چراغ آویز خطی امروزه با توجه به کانسپت معماری محبوب اکثریت، مورد استقبال قرار گرفته است و به سقف با استفاده از متعلقات گوناگون متصل می‌شود و با فاصله از سقف قرار گرفته، و ظاهری مدرن به فضا می‌بخشد. این چراغ‌ها دارای بدنه‌ای هستند که سبب کنترل بیشتر گرمای ایجاد شده می‌شود و به همین دلیل عمر مفید چراغ آویز می‌گردد.

مینیمال‌ترین و مدرن‌ترین نوع چراغ خطی همین مدل توکار است که بیشتر در ساختمان‌های نوساز یا بنا‌هایی کاربرد دارد که معمار و طراح داخلی جای چراغ‌ها در سقف کاذب را از قبل پیش بینی کرده باشد. کل بدنه چراغ خطی توکار داخل سقف یا دیوار گذاشته می‌شود و فقط دیفیوزر دیده می‌شود. خود چراغ خطی توکار دو نوع لبه‌دار و بدون لبه دارد.

چراغ خطی روکار بیشتر در مکان‌هایی نصب می‌شود که امکان استفاده از چراغ خطی توکار نباشد یا در فضا‌هایی که محدودیت ارتفاع باشد یا نتوان داخل دیوار شیاری ایجاد کرد. بدنه چراغ خطی روکار بخشی از دکوراسیون فضا محسوب می‌شود به همین دلیل امکان تولید با رنگ بدنه سفارشی دارند تا با دکوراسیون فضا هماهنگ شوند.

اصول نورپردازی خطی نما

اصلی‌ترین هدف استفاده از نور خطی در نما، ایجاد حس دعوت شدن به بنا و جلب توجه مخاطب می‌باشد. برای طراحی نورپردازی خطی در نما، از خطوط افقی و عمودی استفاده می‌گردد. این خطوط می‌توانند با فرم پنجره‌ها و لبه‌ها هماهنگ شوند. وجود خطوط افقی و عمودی نور خطی نما، باعث ایجاد یک فرم خواهند شد، در نتیجه در انتخاب فواصل و جانمایی این خطوط، دقت کنید.

یکی از موضوعات مهم در نورپردازی خطی در نما، توجه به شدت روشنایی و رنگ نور خطی نما می‌باشد. از آن جا که لاین نوری نما، بخشی از طراحی خیابان نیز محسوب می‌شود، توصیه می‌شود در طراحی نور خطی نما، به ساختمان‌های مجاور و طراحی آن‌ها نیز توجه گردد. همچنین توجه داشته باشید که نورپردازی خطی نما نباید باعث خیرگی و آسیب به چشم افراد شود.

یکی از متداول‌ترین روش‌های نورپردازی نما استفاده از نور خطی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم

نورپردازی خطی نما با استفاده از چراغ خطی نما، این امکان را به طراحان می‌دهد تا از رنگ‌های متنوع و فرم‌های گوناگون استفاده کنند. چراغ استفاده شده در این نورپردازی خطی نما، لامپ‌های LED می‌باشند.

از این رو، نور تولید شده توسط چراغ لاینر به عنوان نور خطی در نما، نوری یکنواخت و بدون خیرگی است. طراحی نور خطی نما با استفاده از چراغ لاینر می‌تواند به صورت توکار و روکار اجرا شود. در نصب و طراحی نور خطی نما به روش روکار، به جنس و رنگ بدنه‌ی چراغ‌ها نیز توجه داشته باشید.

توجه به طول عمر چراغ خطی نمای ساختمان

از دیگر مسائل مهم در نورپردازی خطی نما، توجه به طول عمر چراغ خطی نمای ساختمان می‌باشد. چراغ‌هایی که برای نور خطی نما مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مکان‌های قابل دسترسی نیستند. از این رو نمی‌توان چراغ خطی نمای ساختمان را به راحتی تعویض کرد. ضروری است از چراغی در لاین نوری نما استفاده کنی که طول عمر بالا و شرایط مناسبی داشته باشید.

طیف رنگی مختلف

نور خطی طیف وسیعی از رنگ‌های سرد تا گرم را ارائه میدهد یعنی شما میتوانید بر اساس نیاز فضا و نمای خود رنگ مورد نظر خود در نورخطی را انتخاب کنید.

نکات بالا مهم‌ترین موارد در خصوص خرید پنل ال‌ای دی سقفی بود. جهت مشاوره رایگان نورپردازی، اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات روشنایی مانند نور خطی، کافی است تا با شماره تلفن ۵۸۶۴۲-۰۲۱ تماس گرفته و با کارشناسان اکووات ارتباط برقرار نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید