۷ دلیل نقش فوق‌العاده ورزش‌های قدرتی در سلامت بدن

۷ دلیل نقش فوق‌العاده ورزش‌های قدرتی در سلامت بدن

ورزش قدرتی باعث تقویت استخوان‌ها شده، متالویسم را افزایش داده، عضلات را حفظ کرده و استرس را در بدن کاهش می‌دهد، ضمن این که باعث می‌شود که فرد دوران کهنسالی راحت تری را تجربه کند.

کد خبر : ۱۰۶۰۴۶
بازدید : ۹۹۱

ورزش‌های قدرتی و تمرین‌های تحمل وزن درست مانند تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندام دارند.

به گزارش readersdigest؛ انجام این ورزش‌ها را فراموش نکنید تا در کمترین زمان فواید شگفت انگیز آن‌ها را در زندگی خود ببینید.

دوران سالمندی بهتری را تجربه می‌کنید

ورزش قدرتی باعث تقویت استخوان‌ها شده، متالویسم را افزایش داده، عضلات را حفظ کرده و استرس را در بدن کاهش می‌دهد، ضمن این که باعث می‌شود که فرد دوران کهنسالی راحت تری را تجربه کند.

افزایش توان ورزشی

ورزش‌های قدرتی، نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می‌شوند، بلکه سرعت، چالاکی و انعطاف بدن را هم افزایش می‌دهند و همه این‌ها برای انجام سایر ورزش‌ها مثل دویدن و سایر ورزش‌های استقامتی نیز مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان

نگرانی از پوکی استخوان باعث می‌شود که به سراغ مصرف لبنیات برویم، اما پیشنهاد موثر این است که در کنار مصرف لبنیات، حتما وزنه هم بزنید، زیرا این کار، تراکم استخوان‌ها را به شکل باورنکردنی زیاد می‌کند.

افزایش متابولیسم

خیلی از ما فکر می‌کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد می‌شود، اما در واقع اگر عضلات بدن ما متراکم‌تر باشند، چربی بیشتری می‌سوزانیم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پیدا می‌کند.

افزایش کیفیت خواب

وقتی که متابولیسم بالا باشد و سطح انرژی بدن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، خواب بسیار راحت تری هم خواهیم داشت. البته سعی کنید که در زمان‌های نزدیک به زمان خواب، ورزش قدرتی انجام ندهید، چون ممکن است که برعکس عمل کند.

ورزش

افزایش اعتماد به نفس

یکی از مهمترین اثرات ورزش‌های قدرتی، اثرات مثبتی است که بر روی روح و روان ما برجای می‌گذارد. ورزش‌های قدرتی به ما کمک می‌کنند که هم تناسب اندام داشته باشیم و هم احساس درونی ما بهتر باشد.

افزایش سلامتی عمومی بدن

گرچه هدف بسیاری از افراد از انجام ورزش قدرتی این است که تناسب اندام داشته باشند، اما مهمترین دستاورد ورزش قدرتی٬ سلامتی و احساس زنده بودن است. ورزش‌های قدرتی در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بسیار ارزشمندی در ما میشوند. علاوه بر زیبایی بدن٬ افزایش انرژی، خواب بهتر، حتی زندگی زناشویی بهتر، همگی از دستاورد‌های ورزش قدرتی برای جسم و روح هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید