جذاب‌ترین بازی‌های متاورس

جذاب‌ترین بازی‌های متاورس

متاورس مفهومی خاص از یک دنیای کاملا مجازی‌ست که در آن افراد می‌توانند مانند دنیای واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. از بسیاری جهات، بازی‌های ویدیویی پیشگام بسیاری از چیز‌هایی بودند که متاورس به دنبال ترکیب آن‌هاست، مانند آواتارها، ارز‌های مجازی و تجارت اقلام مجازی.

کد خبر : ۱۰۹۷۲۷
بازدید : ۶۷۷

بازی‌های متاورس در حال رشد و توسعه روزافزون هستند؛ در این میان تعدادی از آن‌ها جذابیت بسیاری برای مخاطب دارند. با بازی‌های متاورس متعددی که همراه فناوری بلاک‌چین عرضه می‌شوند، بازی‌های آنلاین شکل جدیدی به خود می‌گیرند.

متاورس مفهومی خاص از یک دنیای کاملا مجازی‌ست که در آن افراد می‌توانند مانند دنیای واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. از بسیاری جهات، بازی‌های ویدیویی پیشگام بسیاری از چیز‌هایی بودند که متاورس به دنبال ترکیب آن‌هاست، مانند آواتارها، ارز‌های مجازی و تجارت اقلام مجازی.

به نقل از cryptonews بیایید نگاهی به پنج بازی هیجان‌انگیز متاورس بیندازیم؛ که شامل سه بازی محبوب و دو بازی جدید است که امسال می‌توانید بازی کنید.

بازی‌هایی روی بلاک‌چین اتریوم

۱- دیسنترالند

Decentraland یک بازی برای کسب درآمد (P۲E) است که بر اساس مفهوم دنیای مجازی در متاورس و روی بلاک چین اتریوم (ETH) ایجاد شد.

در این بازی می‌توانید چیز‌های متعددی مانند قطعات زمین مجازی را خریداری کنید که «LAND» نامگذاری شده‌اند. هنگامی که این فضا‌ها را خریداری می‌کنید، LAND را به عنوان یک توکن ERC-۷۲۱ دریافت می‌کنید که معمولاً به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) شناخته می‌شود.

ماهیت غیرقابل تعویض LAND به این معنی است که هیچ کس دیگری نمی‌تواند از آن کپی کند، از جمله سازندگان Decentraland و شما تنها مالک آن هستید. با این حال، برای خرید LAND در Decentraland، باید از ارز دیجیتال رسمی بازی یعنی MANA استفاده کنید.

شما می‌توانید در این بازی شرکت کرده و از راه‌های مختلفی کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک فضا را خریداری کنید و از افراد برای تبلیغات در آن هزینه دریافت کنید. همچنین می‌توانید سازه‌هایی مانند استادیوم‌هایی برای برگزاری رویداد‌های مردمی راه‌اندازی کنید.

یا می‌توانید صبر کنید تا ارزش زمین افزایش یابد و آن را با سود به فروش برسانید. در زمان نگارش این مقاله، MANA Decentraland دارای ارزش بازار ۱٫۹۵ میلیارد دلار است.

نقش افراد مشهور در معرفی بازی‌های متاورس

۲- سندباکس

Sandbox بازی دیگری است که در متاورس معروف است و همچنین روی بلاک‌چین اتریوم بنا شد. محبوبیت آن توسط افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ که با موفقیت رویداد‌ها را برگزار کردند و مالک مجموعه‌های NFT در بازی بودند، ایجاد شده است.

از بسیاری جهات، Sandbox شبیه به Decentraland است و یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک‌چین ارائه می‌کند. در آن بازیکنان می‌توانند املاک مجازی و سایر موارد را خریداری کنند و آن‌ها را برای سود بفروشند یا اجاره دهند. در Sandbox، می‌توانید فضا بخرید، رویداد برگزار کنید، و با NFT‌های متعدد معامله کنید، که به شما پتانسیل کسب درآمد را در حین بازی می‌دهد.

توکن اصلی بازی با نام SAND شناخته می‌شود که به شما امکان می‌دهد هنگام شرکت در بازی، تراکنش‌های خود را انجام دهید. علاوه بر این، کاربران در Sandbox می‌توانند با استفاده از Sandbox Game Maker بازی ایجاد کنند، و آن را به راه دیگری برای کسب درآمد از بازی تبدیل کنند.

در حال حاضر، ارزش بازار سندباکس (SAND) ۱.۸۲ میلیارد دلار است.

اکسی اینفینیتی

محبوب‌ترین بازی متاورسی

۳- اکسی اینفینیتی

مسلماً محبوب‌ترین بازی متاورس این روز‌ها Axie Infinity است. در Axie Infinity که بر پایه اتریوم ساخته شده‌است، بازیکنان خرید می‌کنند، پرورش می‌دهند و با هیولا‌هایی معروف به Axies، شخصیت‌های اصلی بازی، مبارزه می‌کنند. این فرآیند همچنین شامل جمع آوری انواع بسیاری از Axie ها، مبارزه با سایر Axies و حتی ساختن یک پادشاهی برای آن‌ها می‌شود تا در آن بمانند.

این بازی بر اساس کریپتو متاورس SLP و AXS است که توکن‌های موجود در بازی هستند و می‌توانند به ارز‌های دیجیتال دیگر تبدیل شوند. این توکن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که هر زمان که Axies جدید خریداری می‌کنید، در نبرد‌ها یا ماجراجویی‌ها شرکت کنید و در بازی کسب درآمد کنید. برای انجام بازی باید حداقل سه (AXS) داشته باشید.

Axie Infinity (AXS) دارای ارزش بازار ۱٫۵۴ میلیارد دلار است.

بازی‌های متاورس رو به رشد

۴- ایلوویوم

ایلوویوم یک بازی نقش آفرینی آنلاین انبوه چند نفره (MMORPG) است و روی بلاک چین اتریوم ساخته‌شد. بازیکنان پس از روبرو شدن با دنیای بیگانه ایلوویوم، یک جهان باز فانتزی را کشف می‌کنند. در اینجا، بازیکن نقش یک کاوشگر را بر عهده می‌گیرید که ماموریت‌ها را تکمیل می‌کند و با هیولا‌ها و دیگر بازیکنان مبارزه می‌کند. همچنین ایلوویال‌ها - بومیان ایلوویوم - را دستگیر کرده، آموزش می‌دهد و به ارتش خود جذب می‌کند.

تمام این جنبه‌های بازی به شما امکان می‌دهد ILV، توکن بومی بازی، و استفاده از درآمد در اکوسیستم Illuvium را به دست آورید. در حال حاضر، ایلوویوم (ILV) دارای ارزش بازار ۷۰٫۳ میلیون دلار است.

تجربه شگفت انگیز

۵- اتاق فرار در متاورس

LOST in the metaverse اولین بازی اتاق فرار در متاورس است که توسط LOST، یک شرکت بازی‌های فرار واقعی در هنگ کنگ ساخته‌شد.

این بازی دارای چالش‌های ماجراجویی همه جانبه‌ای است که می‌توانید به صورت آنلاین و آفلاین به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد که بین دنیای فیزیکی و مجازی جابجا شوید. علاوه بر این به شما فرصت می‌دهد در حین کار، توکن‌های متاورس و NFT‌های محدودی کسب کنید.

LOST از وقایع تخیلی، اسطوره‌ها و رویداد‌های تاریخی الهام گرفته‌است. در حین انجام بازی، معما‌ها را حل می‌کنید جعبه‌های گنج را باز می‌کنید و اسرار و نکاتی را برای حل معما‌ها و راز‌ها کشف می‌کنید. همه این‌ها به شما کمک می‌کند تا از اتاق فرار رهایی پیدا کنید.

برخی از بهترین ویژگی‌های بازی عبارتند از توانایی تشکیل تیم‌ها و گذر از چالش‌ها با هم، فرصتی برای افراد برای ساخت اتاق‌های فرار با برند شخصی در متاورس. علاوه بر این، این بازی شامل نسخه‌ای است که به نام LOST junior شناخته می‌شود که برای کودکان بین ۶ تا ۱۴ سال ساخته‌شد. در LOST Junior، بچه‌ها حین تجربه ماجراجویی در یادگیری تجربی نیز شرکت می‌کنند.

بازی‌های متاورس همچنان در حال فراگیری و رو به توسعه هستند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید