(تصاویر) ب ام و X۵ و X۶ مدل ۲۰۲۴؛ جذاب و قدرتمند از باواریا

(تصاویر) ب ام و X۵ و X۶ مدل ۲۰۲۴؛ جذاب و قدرتمند از باواریا

فضای کابین، با کیفیت ب ام و تضمین شده است. از تغییرات باید به حضور نمایشگر‌های دیجیتال در قابی یکپارچه و دارای انحنا اشاره کنیم که شامل نمایشگر اطلاعات کیلومتر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۴.۹ اینچی تنظیمات سرگرمی می‌شود.

کد خبر : ۱۲۱۸۴۰
بازدید : ۸۵۷۲

ب ام و از نسخه جدید خودروی اکس ۵ و اکس ۶ با مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. محصولات پرمخاطب ب ام و همچنان ظاهری جذاب و متفاوت خود را حفظ کرده اند تا باواریایی‌ها به تکرار موفقیت فروش آن‌ها اطمینان داشته باشند.

اکس ۵ اس درایو ۴۰ آی و اکس درایو ۴۰ آی به همراه اکس ۶ اکس درایو ۴۰ آی از نسل جدید پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ ب ام و استفاده می‌کنند که این تپنده با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ هماهنگ شده است. موتور الکتریکی مجموعه ۱۲ اسب بخار خروجی و ۱۹۹ نیوتن متر گشتاور دارد تا مجموع خروجی به ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن متر برسد. پیشرانه ۶ سیلندر قبلی ب ام و در این خودرو‌ها برابر با ۳۳۵ اسب بخار خروجی و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برای اکس ۵ و اکس ۶ با پیشرانه مورد اشاره ۵.۲ ثانیه محاسبه شده که با پیشرانه ۶ سیلندر قبلی برابر با ۵.۳ ثانیه بوده است.

اکس ۵ و اکس ۶ در تریم ام ۶۰ آی اکس درایو همچنان از پیشرانه ۸ سیلندر توربودوقلو ۴.۴ لیتری استفاده می‌کنند، اما با این تفاوت که اکنون یک سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی نیز به آن‌ها اضافه شده است. بدین ترتیب مجموع خروجی برابر با ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر خواهد بود. هر دو خودرو طی ۴.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه می‌رسند.

اکس ۵ همچنین تریم پلاگین هیبرید اکس درایو ۵۰ ئی را دارد که جایگزین اکس درایو ۴۵ ئی می‌شود. این مدل نیز از پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعا ۴۸۳ اسب بخار خروجی و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه قبلی یعنی اکس درایو ۴۵ ئی برابر با ۳۸۹ اسب بخار خروجی و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت.

موتور الکتریکی در تریم جدید، مسئول تولید ۱۹۴ اسب بخار خروجی و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب خودرو طی ۴.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه می‌رسد که در مدل قدیمی این شاخص برابر با ۵.۳ ثانیه بوده است. در اکس درایو ۵۰ ئی از بسته باتری جدید با ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات ساعت استفاده شده که در مقایسه با باتری ۱۷.۱ کیلووات ساعت اکس درایو ۴۵ ئی بهبود قابل توجهی داشته است.

بسته باتری جدید اکنون با منبع تغذیه AC تا ۷.۴ کیلووات قابلیت شارژ دارد. برد حرکتی ب ام و در حالت الکتریکی خالص نیز حدود ۶۴ کیلومتر است. تمام پیشرانه‌های نامبرده با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می‌شوند البته این قسمت نیز بروزرسانی‌هایی را پشت سر گذاشته و به یک پمپ روغن الکتریکی جدید مجهز شده که تعویض دنده نرم تری را ممکن می‌کند.

امکان سفارش پکیج ام اسپرت نیز برای خودرو‌ها فراهم است. در نمای ظاهری نیز اکس ۵ و اکس ۶ جدید با مدل‌های قبلی تفاوت‌هایی دارند و امکان سفارش برخی شخصی سازی‌ها مانند جلوپنجره نورانی نیز در نظر گرفته شده است. فضای کابین با کیفیت ب ام و تضمین شده است. از تغییرات باید به حضور نمایشگر‌های دیجیتال در قابی یکپارچه و دارای انحنا اشاره کنیم که شامل نمایشگر اطلاعات کیلومتر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۴.۹ اینچی تنظیمات سرگرمی می‌شود. سیستم نورپردازی ۱۵ رنگ قابل انتخاب نیز از دیگر جذابیت‌های کابین است.

ب ام و X6
ب ام و X6
ب ام و X5
ب ام و X5
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید