تلاش برای تحریم شدن بهتر است یا رفع تحریم؟

حمیدرضا شکوهی در سرمقاله روزنامه تجارت با اشاره به تبلیغات وسیع صدا و سیما و خبرگزاری ها و رسانه های وابسته به جناح اصولگرا علیه مذاکرات هسته ای نوشته: از تاثیر اندک تحریمها در مقابل مشکلات اقتصادی موجود در کشور سخن می گویند. گزارشهای این رسانه ها به گونه ای تدوین شده که گویی تاثیر تحریم در افزایش مشکلات اقتصادی کشور بسیار اندک بوده است.

کد خبر : ۱۲۳۶
بازدید : ۹۶۴

فرادید | حمیدرضا شکوهی در سرمقاله روزنامه تجارت با اشاره به تبلیغات وسیع صدا و سیما و خبرگزاری ها و رسانه های وابسته به جناح اصولگرا علیه مذاکرات هسته ای نوشته: از تاثیر اندک تحریمها در مقابل مشکلات اقتصادی موجود در کشور سخن می گویند. گزارشهای این رسانه ها به گونه ای تدوین شده که گویی تاثیر تحریم در افزایش مشکلات اقتصادی کشور بسیار اندک بوده است.

نویسنده با ابراز تعجب از این که همین رسانه ها در زمان دولت قبلی اصلا اشاره ای به تحریم داخلی نمی کردند و از ضعف مدیریت ها نمی گفتند و به گونه ای درباره وضعیت اقتصادی کشور تحلیل می کردند که گویی در داخل کشور هیچ مانعی برای رشد اقتصادی وجود ندارد نوشته رسانه های اصولگرا در شرایطی از بی تاثیر بودن تحریمها سخن می گویند که رییس دولت قبل که خود در دو سال پایانی دولت خود، به صراحت، تحریمها را عامل مشکلات فزاینده اقتصادی در آن دوران از جمله افزایش تورم، افزایش نرخ ارز و ... اعلام کرده بود.

سرمقاله تجارت نتیجه گرفته که باید پرسید تلاش برای تحریم شدن بهتر است یا تلاش برای رفع تحریم؟ رسانه های رسمی در کشور به گونه ای گزارش و تحلیل پخش می کنند که گویی دولت قبل که کشور را با تحریمهای دامنه دار مواجه ساخت، عملکرد صحیحی داشته و دولت جدید که برای رفع تحریمها تلاش می کند در مسیر اشتباهی قدم برداشته است؛ چرا که به زعم این رسانه ها تحریمها تاثیرگذار نبوده و این یعنی چرا باید تلاش کنیم تحریم ها برداشته شود؟

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید