برنده مطلق

برنده مطلق

دومین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی در روزهای فیفا در آبان‌ماه، مقابل تیمی بود که همین یک‌ماه قبل توانست پاراگوئه را در آخرین گام از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ شکست دهد. با این‌که انتقاداتی به انتخاب حریفان تدارکاتی ایران در راه آماده‌سازی برای جام‌جهانی می‌شود، به‌نظر می‌رسید این تیم از آمریکای جنوبی محک جدی برای یوزهای ایرانی بوده و مرد پرتغالی توانست به خوبی از این فرصت استفاده کند.

کد خبر : ۴۵۸۸۳
بازدید : ۱۱۲۳
دومین دیدار تدارکاتی تیم‌ملی در روزهای فیفا در آبان‌ماه، مقابل تیمی بود که همین یک‌ماه قبل توانست پاراگوئه را در آخرین گام از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ شکست دهد. با این‌که انتقاداتی به انتخاب حریفان تدارکاتی ایران در راه آماده‌سازی برای جام‌جهانی می‌شود، به‌نظر می‌رسید این تیم از آمریکای جنوبی محک جدی برای یوزهای ایرانی بوده و مرد پرتغالی توانست به خوبی از این فرصت استفاده کند.
برنده مطلق
ابراز همدردی با زلزله‌زدگان
تیم ملی ایران در شرایطی روز گذشته دیدار تدارکاتی مقابل ونزوئلا را در شهر نایمخن هلند برگزار کرد که بازیکنان و کادرفنی در شوک رخ دادن زلزله در مناطق غربی کشور بودند. بر همین اساس در ابتدای مسابقه یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان این حادثه تلخ صورت گرفت و بازیکنان ٢تیم در میانه زمین یاد و خاطره این افراد را زنده نگه داشتند. از سوی دیگر بازیکنان تیم‌ملی ایران هم با بازوبند مشکی به میدان رفتند تا نشان دهند که در این عزای بزرگ با مردم کشور همدردی می‌کنند.
ترکیب اصلی و تغییرات مداوم
کارلوس کی‌روش روز گذشته تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدجلال حسینی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و رضا قوچان‌نژاد و با کاپیتانی حسینی به زمین فرستاد تا تغییراتی را نسبت به بازی قبلی در ترکیب تیم‌ملی شاهد باشیم.
البته در نیمه دوم با نظر کی‌روش، بازیکنان دیگری همچون امید ابراهیمی، سردار آزمون،‌ سامان قدوس، اکبر ایمانی، کاوه رضایی و رشید مظاهری وارد زمین شدند. نکته جالب این‌جا بود که امید ابراهیمی برای نخستین‌بار توسط سرمربی تیم‌ملی در پست دفاع وسط به بازی گرفته شد.‌هافبک استقلال که معمولا در پست‌هافبک دفاعی به میدان می‌رود، در یک چالش جدید قرار گرفت. از سوی دیگر رشید مظاهری هم در نیمه‌دوم توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، برخلاف بیرانوند که در نیمه اول یک اشتباه عجیب انجام داد و سیدجلال توپ را از روی خط بیرون کشید.
گلزنی جهانبخش در ورزشگاه آشنا
در حالی که ملی‌پوشان ایرانی در نیمه‌اول موقعیت‌هایی را توسط قوچان‌نژاد و وحید امیری از دست دادند، در نیمه دوم گوچی توپی را روی سانتر جهانبخش وارد دروازه ونزوئلا کرد که البته به دلیل قرار داشتن در موقعیت آفساید مردود شد. در ادامه و در دقیقه ٥٧ روی یک کار تاکتیکی و خروج اشتباه دروازه‌بان ونزوئلا این جهانبخش بود که پاس طلایی وحید امیری را وارد دروازه خالی حریف کرد. بازی با همین یک گل به سود ایران به پایان رسید و نکته جالب این بود که جهانبخش کاملا به ورزشگاه خانگی تیم نایمخن آشنا بود. او در شرایطی گلزنی کرد که ٢‌سال در ترکیب نایمخن هلند به میدان رفته بود.
پخش زنده و حضور تماشاگران
از چند روز قبل شائبه‌های زیادی پیرامون پخش زنده دیدار ایران و ونزوئلا در هلند به وجود آمده بود. با این حال درنهایت شاهد بودیم که بازی بدون مشکل از طریق شبکه سوم سیما پخش شد. از سوی دیگر با این‌که گفته می‌شد بازی با نظر مسئولان هلندی پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، روز گذشته شاهد تعداد محدودی از هواداران ایرانی در ورزشگاه بودیم. آنها در طول مسابقه به تشویق تیم‌ملی پرداختند و به دلیل خالی بودن اکثر سکوها صدایشان به راحتی از طریق گیرنده‌ها هم به گوش می‌رسید.
٢ پیروزی، سوغات کی‌روش از سفر اروپا
تیم ملی ایران که ماه گذشته مقابل روسیه، میزبان جام‌جهانی ٢٠١٨ در نخستین بازی تدارکاتی بعد از پایان مقدماتی جام‌جهانی به میدان رفت و با تساوی یک بر یک به کشور بازگشت، در ٢ بازی خود در آبان ماه ابتدا به مصاف پاناما و سپس ونزوئلا رفت. شاید رقبای آسیایی ایران در روزهای اخیر با تیم‌های سطح بالاتری بازی کردند اما نمی‌توان ٢دیدار تدارکاتی تیم‌ملی را هم سطح پایین دانست. پاناما که برای نخستین‌بار به جام‌جهانی رفته، در اتریش حریف تدارکاتی یوزهای ایرانی بود که درنهایت شاگردان کی‌روش توانستند با یک بازی نه چندان دلچسب ٢ بر یک برنده بازی شوند. سفر به هلند برای رویارویی با تیمی از آمریکای جنوبی انجام شد. ونزوئلا با این‌که در میان ١٠تیم حاضر در مقدماتی جام‌جهانی در قاره آمریکای جنوبی در رده دهم قرار گرفته بود اما رقیب جدی‌تری برای ایران به‌نظر می‌رسید.
این تیم بارها در طول سالیان اخیر با آرژانتین، برزیل و دیگر تیم‌های بزرگ این قاره روبه‌رو شده است. در بازی دیروز و به‌ویژه در نیمه‌دوم شاهد حملات بازیکنان تکنیکی ونزوئلا بودیم که چندباری باعث واکنش رشید مظاهری شد. به‌هرحال تیم‌ملی با ٢ پیروزی از سفر اروپا به تهران بازگشت تا همچنان رکورد شکست‌ناپذیری کی‌روش و شاگردانش حتی در بازی‌های تدارکاتی هم ادامه پیدا کند. باید دید با توجه به این‌که برنامه ماه‌های آینده تیم کی‌روش مشخص نیست، باید دید مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی چه بازی‌هایی را برای اردوهای آینده در نظر می‌گیرند و آیا ملی‌پوشان می‌توانند مقابل تیم‌های بزرگتری بازی کنند یا خیر.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید