آرزوی عجیب مجتبی جباری

آرزوی عجیب مجتبی جباری

امید آبی‌ها به این بود که آقای شماره هشت، همان هافبک باهوش و فوق‌العاده سالیان گذشته باشد و در میانه میدان گره از کار این تیم باز کند.

کد خبر : ۵۵۱۱۵
بازدید : ۷۹۶
آرزوی عجیب مجتبی جباری
ابتدای فصل بود که مجتبی جباری روی دوش هواداران استقلال در تمرین این تیم حاضر شد. سایت‌ها و روزنامه‌ها تیتر زدند: «زیدان برگشت!» امید آبی‌ها به این بود که آقای شماره هشت، همان هافبک باهوش و فوق‌العاده سالیان گذشته باشد و در میانه میدان گره از کار این تیم باز کند. فصل شروع شد و جباری که آشکارا ناآماده بود، نتوانست نمایش‌های چندان درخشانی برای تیمش داشته باشد. این موضوع با نتایج ضعیف استقلال مقارن شد تا ناگهان یک تصمیم عجیب در اردوگاه آبی‌ها گرفته شود؛ مجتبی جباری و مهدی رحمتی اخراج شدند!

شاید مدیران و مربیان استقلال قصد داشتند با این کار به تیم‌شان شوک بدهند. اگرچه از همان زمان تا حالا اطلاعات رسمی و دقیقی در مورد این تصمیم جنجالی منتشر نشده، اما عمده تحلیل‌ها حاکی از آن بود که در این مورد یک معامله پنهانی بین منصوریان و افتخاری به وقوع پیوسته است؛ به این ترتیب که منصوریان به ستوه آمده از دست رحمتی او را کنار بگذارد و افتخاری که طاقت زبان تلخ جباری را نداشت، این بازیکن را حذف کند.
به این ترتیب به قیمت خروج دو بازیکن نامی استقلال، بین کادر فنی و مدیریتی آبی‌ها مصالحه اتفاق می‌افتد. گذشت زمان هم نشان داد که این شایعات چندان بیراه نبوده؛ چنان‌که با ادامه نتایج ضعیف استقلال و خروج منصوریان، مهدی رحمتی به این تیم بازگشت، اما دیگر هرگز خبری از مجتبی جباری نشد.
حالا بعد از ماه‌ها سکوت و در شرایطی که بسیاری از هواداران موضوع را فراموش کرده بودند، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد شکایت جباری به نتیجه رسیده و باشگاه استقلال به پرداخت غرامت ۶۴۰ میلیونی به او محکوم شده است؛ ۶۴۰ میلیون برای بازیکنی که مدت‌هاست حتی در تمرینات هم شرکت نمی‌کند.

قرارداد ۵/ ۲ میلیاردی؟!
از همان روز اولی که باشگاه تصمیم گرفت جباری را برگرداند، این سوال مطرح شد که آیا او آمادگی کافی برای بازگشت به سطح حرفه‌ای را دارد یا نه؟ جباری به خاطر سن بالا و مصدومیت‌های پیاپی، یک بازیکن آسیب‌پذیر به‌شمار می‌آمد؛ بنابراین این تردید وجود داشت که دوباره صدمه ببیند و دست تیم را لای پوست گردو بگذارد.
آن زمان، اما مدیران استقلال برای توجیه افکار عمومی مدعی شدند با مجتبی به‌صورت بازی به بازی قرارداد بسته شده؛ یعنی در هر مسابقه‌ای که به میدان برود پولش را خواهد گرفت. با این وجود حالا که کار به شکایت و شکایت‌کشی رسیده، مسوولان فدراسیون فوتبال افشا کرده‌اند که قرارداد جباری بسیار سفت و محکم و در عین حال گران‌قیمت بوده است.
وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در این مورد به سایت ورزش‌سه گفته است: «مجتبی جباری در شکایت خود خواستار دریافت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شده بود؛ چون قرارداد دوساله او با استقلال برای هر فصل چنین مبلغی را به ثبت رسانده بود.

به جهت اینکه قرارداد میان طرفین نیم‌فصل فسخ شد کمیته تعیین وضعیت نصف این مبلغ را حق مجتبی جباری دانست.
از همین‌رو تصمیم گرفت حکم ۶۰۰ میلیون تومانی برای این بازیکن صادر شود که باشگاه استقلال مدارکی دال بر پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان به جباری را ارائه داد که با کسر این مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان باقی ماند. همچنین کمیته تعیین وضعیت تشخیص داد فسخ یک‌طرفه از سوی باشگاه دلایل موجهی نداشته و بازیکن از این تصمیم متضرر شده به همین خاطر براساس آیین‌نامه‌های موجود، کمیته جباری را مستحق دریافت ۲۰۰ میلیون تومان دیگر دانست تا با این غرامت باشگاه استقلال ملزم به پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان به جباری شود.»
به این ترتیب روشن می‌شود که نه‌تن‌ها ادعا‌های اول فصل در مورد قرارداد مقرون به صرفه جباری درست نبوده، بلکه تصمیم غلط مدیران استقلال باعث شده این بازیکن در خانه بنشیند و مطالبه‌ای سنگین از باشگاه داشته باشد. البته از قرار معلوم در کنار این رقم سنگین، شرط «بازی کردن» هم در قرارداد جباری گنجانده شده بود؛ اما، چون در نظر گرفتن این‌گونه شروط از نظر حقوقی و قوانین حاکم بر فوتبال صحیح نیست، کمیته تعیین وضعیت آن‌ها را رد کرده است.

خطر محرومیت برای استقلال
حالا باشگاه استقلال هفت روز وقت دارد به این حکم اعتراض کند، اما اگر اعتراض نکند یا رای اولیه تایید شود، تنها یک ماه به آبی‌ها فرصت داده خواهد شد که مبلغ مزبور را به حساب جباری بریزند؛ در غیر این صورت ممکن است آن‌ها از جذب بازیکن محروم شوند. وثوق‌احمدی در این مورد می‌گوید: «این احکام ضمانت اجرایی دارد؛ چون اگر باشگاه‌ها پرداختی نداشته باشند از حضور در نقل‌وانتقالات محروم می‎‌شوند. ما فصل پیش نفت تهران و صبای قم را محروم کردیم و استقلال هم تا روزی که با طلبکاران تسویه حساب نکرد و به ما برای پرداخت‌ها چک نداد از نقل‌وانتقالات محروم بود.»

آرزوی عجیب جباری
هافبک شاکی استقلال که حالا حداقل به پولش خواهد رسید، دیروز در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد تمریناتش را برای فصل بعد شروع کرده و یکی، دو سال دیگر در میادین حاضر خواهد بود. او در بخش دیگری از مصاحبه‌اش آرزو کرده جریمه فسخ قرارداد با او از جیب مدیران استقلال تامین شود نه از بودجه باشگاه! جباری درحالی این حرف را می‌زند که خودش هم می‌داند تا به حال هیچ مدیری در تاریخ فوتبال ایران خودش تاوان اشتباهاتش را نداده و در این مورد هم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. هر وقت رویانیان بابت آن پرونده فاجعه‌بار مانوئل ژوزه تاوان داد، مدیران استقلال هم جریمه فسخ با جباری را از جیب خواهند پرداخت!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید