نشان شجاعت آلمان برای یک ایرانی؛ چیا ربیعی کیست؟

نشان شجاعت آلمان برای یک ایرانی؛ چیا ربیعی کیست؟

پس از انتشار ویدیوی ایستادگی چیا ربیعی، ایرانیِ ساکن وورتسبورگ در برابر مهاجم سومالیایی، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آلمانی از او تقدیر کردند. رسانه‌های این کشور می‌گویند که او حالا در آلمان به یک قهرمان بدل شده است. در این میان مقامات آلمانی نیز به تقدیر  و تمجید از چیا ربیعی پرداخته اند.

کد خبر : ۹۵۴۳۲
بازدید : ۸۲۸۳۳
فرادید | روز‌ گذشته بود که ویدیویی از ایستادگی یک ایرانی ساکن وورتسبورگ آلمان در مقابل مهاجم سومالیایی منتشر شد. ویدیویی که در آن نشان می‌داد چیا ربیعی با کوله پشتی اش جلوی مهاجم سومالیایی را گرفته است، تا هم از کشته شدن بیشتر شهروندان جلوگیری کند و هم تا رسیدن پلیس زمان بخرد. حالا نخست وزیر ایالت بایرن می‌خواهد با اعطای نشان شجاعت از او تقدیر کند.

به گزارش فرادید؛ مهاجم ۲۴ ساله سومالیایی که چاقویی را از فروشگاهی در شهر وورتسبورگ دزدیده بود، سه زن ۲۴، ۴۹ و ۸۲ ساله را کشت و ۷ نفر دیگر را زخمی کرد. در این میان یک ایرانی ناگهان سر رسید و با کوله پشتی اش سعی کرد، مهاجم را متوقف کند.

البته چیا ربیعی گفته که سعی کرده چاقو را از مهاجم بگیرد. اما در این راه موفق نشده است. گرچه درنهایت با ایستادگی او پلیس از راه رسیدو مهاجم را خلع سلاح کرد.
ویدیوی ایستادگی چیا ربیعی، ایرانی ساکن وورتسبورگ آلمان در مقابل مهاجم سومالیایی

او در باره جزئیات این حادثه می‌گوید که «وقتی به محل حادثه رسیدم زنی را دیدم که به پهلو دراز کشیده بود و سه چهار نفر کنارش بودند، آمبولانس هم هنوز نرسیده بود. دیدم که از گلوی این زن خون می‌رود و مردم سعی دارند با فشار بر روی گردنش خونریزی را بند بیاورند. من بسیار متاسفم که زودتر نرسیدم. اگر پنج یا ده دقیقه زودتر می‌رسیدم شاید این زن زنده می‌ماند.»

این ایرانی ساکن وورتسبورگ آلمان گفته که نمی‌خواهد به عنوان قهرمان نامیده شود و این کار را به دلایل ذهنی خودش انجام داده است.
نشان شجاعت آلمان برای یک ایرانی؛ چیا ربیعی کیست؟

تقدیر آلمانی ها از چیا ربیعی

پس از انتشار ویدیوی ایستادگی چیا ربیعی، ایرانیِ ساکن وورتسبورگ در برابر مهاجم سومالیایی، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آلمانی از او تقدیر کردند. رسانه‌های این کشور می‌گویند که او حالا در آلمان به یک قهرمان بدل شده است.

در این میان مقامات آلمانی نیز به تقدیر و تمجید از چیا ربیعی پرداخته اند.

اما مهم‌ترین واکنش متعلق به مارکوس زودر، نخست‌وزیر ایالت بایرن بود. او بلافاصله به محل حادثه رفت و خطاب به چیا ربیعی گفت: /نممنون برای شجاعتی که به خرج دادید، بدون آنکه ظاهرا موظف به این کار باشید.

البته تقدیر مارکوس زودر تنها زبانی نبود. او به رسانه‌های آلمانی گفته که می‌خواهد نشان شجاعت ایالت بایرن را به کسانی که سعی کردند جلوی مهاجم وورتسبورگ را بگیرند اهدا کند.

نخست‌وزیر ایالت بایرن گفته که این افراد درجه بالایی از شجاعت مدنی را نشان داده‌اند.

علاوه بر مارکوس زودر، اشتفن زایبرت سخنگوی دولت آلمان نیز به تقدیر از چیا ربیعی، ایرانیِ ساکن وورتسبورگ پرداخته است. او گفته که «دلایلی برای تشکر نیز وجود دارد؛ برای واکنش سریع نیرو‌های پلیس و سرعت عمل و شجاعت رهگذران که مقابل مهاجم ایستادگی کردند. این یک عمل قهرمانانه بوده است.»
نشان شجاعت آلمان برای یک ایرانی؛ چیا ربیعی کیست؟

قهرمان ایرانی این روزهای آلمان کیست؟

چیا ربیعی، که اکنون ۴۲ سال سن دارد، متولد مهاباد در آذربایجان غربی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که او در حال حاضر در وورتسبورگ ایالت بایرن ساکن است. اقدام او باعث شده تا ویدیوی ایستادگی چیا ربیعی بار‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازنشر شود.

او گفته که به هیچ وجه از ایستادگی در برابر مهاجم سومالیایی نترسیده و اگر می‌ترسید مثل بقیه یا پنهان می‌شدم یا فرار می‌کرد.
۰
نظرات بینندگان
  • ,ایرانی ارسالی در

    پرچم ایران همیشه بالاست.. دمت گرم شیرمردشیرمادرت حلالت باشه

  • ,ایرانی ارسالی در

    پرچم ایران همیشه بالاست.. دمت گرم شیرمردشیرمادرت حلالت باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید