محدودیت‌های تردد شبانه به پایان رسید؟

محدودیت‌های تردد شبانه به پایان رسید؟

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ظهر امروز اعلام کرد که لغو محدودیت تردد شبانه که پیش از این از سوی برخی از کارشناسان پیشنهاد شده بود، با موافقت اعضای ستاد ملی کرونا از امروز برداشته شد.

کد خبر : ۹۸۳۶۴
بازدید : ۳۴۸۷
فرادید | با راه اندازی مراکز واکسیناسیون شبانه و همچنین درخواست هزاران نفر برای لغو منع تردد شبانه، سرانجام ستاد ملی مقابله با کرونا، با لغو ممنوعیت تردد شبانه موفقت کرد.

به گزارش فرادید؛ بیش از یک و نیم سال است که منع تردد شبانه در شهر‌های های بزرگ کشور، به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شده است. بااین حال تعدادی از کارشناسان و نمایندگان مجلس به بی اثر بودن این برنامه باور داشته و از اجرای طولانی مدت آن انتقاد کرده اند.

علیرضا خضریان، نماینده تهران، از جمله کسانی بود که در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اعلام کرد این طرح باعث شده که شهر برای طبقه مرفه قرق شود در حالی که افراد بیمار دارند، متحمل هزینه جریمه نیز می‌شوند.

او تاکید کرد: «زمانی که فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران تاکید می‌کند که این طرح اصلاً قابل انجام نیست و هیچ تاثیری در وضعیت کرونا ندارد چرا ما بر آن اصرار می‌کنیم؟»

در ادامه انتقاد‌های کارشناسان، گروهی از مردم هم به جمع منتقدان اضافه شدند و با راه‌اندازی کارزاری از رئیس جمهور خواستتند تا این طرح را لغو کند.

در متن این کارزار ضمن درخواست لغو تردد نوشته شده است: «این طرح نه تنها کمکی به کنترل شیوع ویروس نکرده، بلکه سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم هنگام انجام امور شخصی در زمان‌های اعلام‌شده گردیده و بعضاً موجب سوء استفاده‌های مالی شده است.»

این متن تاکنون توسط بیش از ۸ هزار نفر امضا شده است.

محدودیت‌های تردد شبانه لغو شد؟
درخواست منع تردد به کجا رسید؟

با بالا گرفتن انتقاد‌ها و همچنین اوج گرفتن روند واکسیناسیون نیاز به لغو منع تردد شبانه بیش از پیش احساس شد. از همین رو علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ظهر امروز اعلام کرد که لغو محدودیت تردد شبانه که پیش از این از سوی برخی از کارشناسان پیشنهاد شده بود، با موافقت اعضای ستاد ملی کرونا از امروز برداشته شد.

به تاکید رئیسی، برداشته شدن محدودیت‌های تردد شبانه به این معنی نیست که با تردد‌های غیرضروری، احتیاط‌های مربوط به فراگیری کرونا را کنار بگذاریم.

او می‌گوید: «هر محدودیتی که ایجاد می‌شود برای حفظ سلامتی مردم است و اگر منع تردد شبانه ایجاد شده بود برای این بود که دورهمی‌ها و به دنبال آن انتشار بیماری صورت نگیرد. الان با توجه به بحث مهم واکسیناسیون و سرعت آن و راه اندازی مراکز شبانه روزی، ممنوعیت تردد برداشته می‌شود.»

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست تا به جز در موارد ضروری و اموری مانند تزریق واکسن در خیابان‌ها تردد نکنند و تنها برای تزریق واکسن بیرون بروند.
پیش از او علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در استان تهران، در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون بانک ملت هم پیشنهاد تعلیق سه هفته‌ای منع تردد شبانه را در تهران با هدف انجام واکسیناسیون شبانه روزی به نهاد‌های ذیربط داده بود.

او گفته بود که مراکز شبانه روزی واکسینایون در حال راه اندازی بوده و مرکز واکسیناسیون شاه عبدالعظیم حسنی برای تلقیح شبانه روزی واکسن راه اندازی شده است و طی چند روز آینده چند مرکز دیگر هم افتتاح خواهد شد.
بااین حال سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفته که تا به این لحظه هیچ ابلاغی مبنی بر لغو طرح منع تردد شبانه از سوی وزارت کشور به پلیس راهور نشده است.

همچنین محدودیت‌های تردد جاده‌ای و بین شهری و استانی هم همچنان ادامه دارد.

در همین راستا جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفته که هیچ تغییری در محدودیت‌های ترددی که در پی شیوع کرونا و از سوی ستادملی مقابله با کرونا اعلام شده بود، ایجاد نشده و بر این اساس خروج پلاک‌های بومی از شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی و نیز ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌های دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع است.

محدودیت‌های تردد شبانه لغو شد؟
کدام مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی‌اند؟

براساس گفته‌های جلیل کوهپایه، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز واکسیناسیون برزگ‌راه کردستان در تهران شبانه‌روزی شده و مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو، در بزرگ‌راه چمران، هم که تازه راه افتاده، فعلا از ساعت ۱۴ تا ۲۰ کار می‌کند، اما به‌زودی شبانه‌روزی می‌شود.

او گفته است: «در روز‌های آینده نیز چند مرکز دیگر مانند مرکز خودرویی دژبان ارتش در خیابان فاطمی، بیمارستان‌های تریتا و ساسان و یک بیمارستان دیگر در جنوب شهر و از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران شبانه‌روزی می‌شوند.»

کوهپایه گفته که ۴۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی ایران تا پایان هفته به ۵۰ مرکز می‌رسد و مراکز تجمیعی فعلی هم از روز گذشته به صورت دو شیفت تا هشت شب فعال هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید