هر روز ۱۰۰ بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد؟

هر روز ۱۰۰ بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می‌افتد؟

این تمرین فقط باعث مشکلات ریکاوری بیش از حد می‌شود و فاقد پیشرفتی است که شما برای مشاهده نتایج پس از آن ۳۰ روز نیاز دارید.» بهترین مزیت انجام ۱۰۰ بار شنا این است که به شما انگیزه می‌دهد تا هر روز ورزش کنید.

کد خبر : ۱۱۷۵۸۸
بازدید : ۸۶۹

حرکت شنا یکی از بهترین تمرینات با وزن بدن برای بالاتنه به منظور تقویت قدرت در قفسه سینه و به خصوص عضله سه سر بازوست. اما برخی از افراد این حرکت را در حد افراط انجام می‌دهند و روزانه ۱۰۰ بار شنا به مدت یک ماه کامل انجام می‌دهند.

جرمی اتیر یک حرکت شناس و مربی تناسب اندام است. کانال یوتیوب او بیش از ۴ میلیون مشترک دارد و او اطلاعات دقیقی را ارائه می‌دهد. قابل توجه‌ترین اثری که در هفته اول تجربه خواهید کرد DOMS نام دارد که مخفف درد عضلانی با شروع تاخیری است؛ حساسیت و دردی که یک تا دو روز پس از تمرین در عضلات خود تجربه خواهید کرد.

از آنجایی که عادت به انجام ۱۰۰ بار شنا در روز ندارید، در چند روز اول بیشترین میزان درد را در قفسه سینه، شانه‌ها و بازو‌های خود تجربه خواهید کرد، اما باید پس از هفته اول از بین برود. اگر در کمرتان احساس درد می‌کنید، به این معنی است که حرکت را اشتباه می‌زنید.

به طور کلی، ماهیچه‌های ما تمایل دارند پس از ۴۸ ساعت استراحت به طور کامل بهبود یابند؛ بنابراین اگر ۱۰۰ بار در روز این حرکت را انجام می‌دهید، عضلات زمان کافی برای ریکاوری ندارند و در هفته‌های ۳ و ۴ احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و در طول فرآیند ریکاوری است که عضلات بزرگتر و قوی‌تر می‌شوند.

حرکت شنا

در هفته ۴ متوجه می‌شوید، عضلات جلوی قفسه سینه، بازو‌ها و قسمت میانی بدن را بیش از حد تمرین داده اید، اما عضلات پشت را تقویت نکرده اید که می‌تواند منجر به حالت خمیده با شانه گرد به جلو شود. برای جلوگیری از آن، باید پشت و شانه‌های خود را نیز تمرین دهید.

همچنین اگر در حال انجام شنا بر روی زمین هستید، ممکن است ابتدا در مچ دست خود احساس ناراحتی کنید. در صورت امکان، از هر چیزی که می‌توانید برای انجام شنا به دست بگیرید مانند یک جفت دمبل یا پارلت، استفاده کنید تا مجبور نباشید دستان خود را روی زمین قرار دهید.

اتیر توضیح می‌دهد که پس از ۱۰۰ روز، احتمالاً رشدی در قفسه سینه خود با ضخامت حدود ۳ میلی متر و به همان میزان در عضلات سه سر را تجربه خواهید کرد. با این حال، با قوی‌تر شدن، برای ادامه رشد و عضله‌سازی به تمرینات چالش‌برانگیزتری نیاز خواهید داشت.

ارزششو داره؟ به گفته اتیر، نه. او می‌گوید: «این تمرین فقط باعث مشکلات ریکاوری بیش از حد می‌شود و فاقد پیشرفتی است که شما برای مشاهده نتایج پس از آن ۳۰ روز نیاز دارید.» بهترین مزیت انجام ۱۰۰ بار شنا این است که به شما انگیزه می‌دهد تا هر روز ورزش کنید.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید