۱۰۰۰۰ سرباز مسلح آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن

۱۰۰۰۰ سرباز مسلح آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن

دو مقام رسمی آمریکا اعلام کرده‌اند که ۱۰۰۰۰ سرباز گارد ملی این کشور که برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن وارد واشنگتن شده‌اند مسلح هستند.

کد خبر : ۸۹۴۷۸
بازدید : ۱۳۶۴۶
فرادید | یک هفته مانده به پایان دوران ریاست جمهو‌ری ترامپ و بعد از حمله به کنگره آمریکا، سربازان گارد ملی این کشور در واشنگتن دی‌سی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش فرادید به نقل از الجزیره، دو مقام رسمی آمریکا اعلام کرده‌اند که ۱۰۰۰۰ سرباز گارد ملی این کشور که برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن وارد واشنگتن شده‌اند مسلح هستند. تصمیم‌گیری برای اعزام سربازان مسلح گارد امنیتی به واشنگتن دی‌سی توسط رایان مک‌کارتی، وزیر ارتش آمریکا و بعد از هشدار‌های اف‌بی‌آی صورت گرفت. اف‌بی‌آی هشدار داده که وقوع تظاهرات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف که در روز ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود، محتمل است.


مقامات آمریکایی که نخواستند هویت‌شان فاش شود، نگفته‌اند که چند نفر از اعضای گارد ملی مسلح هستند، اما گفته‌اند سربازانی که از ساختمان کنگره محافظت می‌کنند همگی مسلح خواهند بود.

یکی از مقامات گفته است که سربازان نخستین خط دفاع نیستند و نیرو‌های پلیس در این زمینه همکاری خواهند کرد، اما سربازانی که قرار است از ساختمان کنگره محافظت کنند مسلح خواهند بود تا بتوانند از خودشان دفاع کنند. ارتش آمریکا در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

چهارشنبه گذشته صد‌ها حامی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا، به ساختمان کنگره حمله کردند. حمله زمانی صورت گرفت که اعضای کنگره طی جلسه‌ای در حال تأیید برد جو بایدن بودند. این افراد با پلیس درگیر شدند. بر اثر این حمله ۵ نفر کشته شدند و قانون‌گذاران برای حفظ امنیت خود از ساختمان کنگره گریختند. گارد ملی مجاز است تا ۱۵۰۰۰ سرباز را به واشنگتن دی‌سی اعزام کند. گردشگران تا ۲۴ ژانویه نمی‌توانند از یادبود واشنگتن بازدید کنند.

منبع: Aljazeera
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چقدر بي نظم و شلخته. اگه ايران بود چه حرفها كه نميزدن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید