طرز تهیه پلوی شیک و مجلسی مخصوص مهمانی

طرز تهیه پلوی شیک و مجلسی مخصوص مهمانی

هویج پلو یکی از پلو‌های سنتی ایرانی می‌باشد که شما می‌توانید برای مهمانی نهار یا شام تهیه کنیدو به همراه خلال پسته یا بادام و زرشک روی پلو را تزیین کنید.

کد خبر : ۱۲۰۳۴۸
بازدید : ۸۳۸۹

هویج پلو با فیله مرغ یکی از پلو‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توایند با فیله مرغ زعفرانی تهیه کنید.

هویج پلو یکی از پلو‌های سنتی ایرانی می‌باشد که شما می‌توانید برای مهمانی نهار یا شام تهیه کنیدو به همراه خلال پسته یا بادام و زرشک روی پلو را تزیین کنید.

هویج پلو طعم شیرینی دارد و هرچقدر زعفران این غذا بیشتر باشد رنگ و لعاب بهتری خواهد داشت و شما می‌توانید فیله مرغ را لای پلو قرار دهید و یا در موقع سرو روی پلو قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با فیله مرغ

فیله مرغ ۴ عدد

پیاز ۱ عدد

هویج ۳ عدد

زعفران به مقدار لازم

کره به مقدار لازم

برنج ۳ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، دارچین، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو با فیله مرغ خوشمزه و لذیذ

مرحله اول: پخت فیله مرغ

ابتدا باید فیله مرغ را مزه دار کنید برای این کار یک پیاز را خلالی خرد کنید و به همراه کمی نمک و زعفران و یک حبه سیر با فیله مرغ مزه دار کنید. سپس فیله مرغ را به همراه پیاز و سیر مزه دار شده و کمی آب بگذارید تا فیله مرغ پخته شود و سس غلیظ شود.

مرحله دوم: تفت دادن کره

هویج را پوست بگیرید و خلالی درشت خرد کنید و به همراه کمی کره و زعفران تفت دهید تا هویج نرم شود. به دلخواه ۱ الی ۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا هویج نرم و خوشرنگ شود. این مخلوط را کنار قرار دهید. می‌توانید در انتها می‌توانید ۲ ق غذا خوری زرشک خیس خورده نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه هویج پلو با فیله مرغ

در ادامه باید برنج خیس خورده را روی حرارت قرار دهید و تا بجوش بیاید و بعد کف روی برنج را بگیرید. برنج را بعد از نرم شدن آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و برنج را با هویج به صورت لایه بریرید و کمی دارچین لا به لا بریزید و هویج پلو با فیله مرغ را دم گذاشته و در انتها کمی کره یا روغن حیوانی بریزید و موقع سرو فیله‌های مرغ قرار دهید و به دلخواه کمی خلال پسته تفت داده شده نیز روی پلو بریزید. نوش جان

فوت و فن‌های دستور پخت هویج پلو با فیله مرغ زعفرانی و ساده برای نهار و شام

می‌توانید کمی از مخلوط هویج را نگه دارید و روی پلو قرار دهید.

می‌توانید مقدار فیله مرغ را به تعداد زیاد کنید و یا برش بزنید.

می‌توانید مرغ را لای پلو قرار دهید و دم بکشد.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید