۸ حقیقت شگفت انگیز درباره کشتی تایتانیک که بعید است شنیده باشید

۸ حقیقت شگفت انگیز درباره کشتی تایتانیک که بعید است شنیده باشید

ویولت کنستنس جسپ یک مهماندار کشتی و پرستار بود. او از حادثه‌ی غرق شدن نه فقط یک، بلکه دو کشتی نجات یافت. بار اول حادثه‌ی کشتی تایتانیک بود. بار دوم نیز او از حادثه‌ای مشابه برای کشتی بریتانیک جان به در برد. ویولت یک بار هم در سال ۱۹۱۱ هنگام برخورد کشتی‌های المپیک و هاک با یکدیگر از مرگ گریخت.

کد خبر : ۱۲۱۱۳۳
بازدید : ۴۶۵۵

تایتانیک یکی از مشهورترین کشتی‌های تاریخ است؛ و گرچه اغلب مردم از ماجرای غرق شدن آن در اولین سفرش که به آخرین سفر آن نیز بدل شد باخبرند.

اما حقایق دیگری هم درباره‌ی این کشتی وجود دارد که کمتر کسی با آن‌ها آشنا است.

۱- برای تمام مسافران درجه سه کشتی تنها ۲ وان حمام وجود داشت

گرچه مسافران درجه سه تایتانیک، در مقایسه با دیگر کشتی‌ها از شرایط بهتری برخوردار بودند، اما باز هم امکانات اندکی در اختیار داشتند. تایتانیک بین ۷۰۰ تا هزار مسافر درجه سه داشت که برای آن‌ها تنها ۲ وان حمام فراهم شده بود.

کشتی تایتانیک

۲- پنیر‌های تایتانیک هنوز قابل خوردن اند

وقتی لاشه‌ی تایتانیک کشف شد، بیشتر بار آذوقه‌ی کشتی که از سال‌ها قبل به همراه آن به زیر آب رفته بود، فاسد شده بود. اما کارشناسان می‌گویند احتمالاً هنوز مقداری پنیر در انبار آذوقه‌ی تایتانیک باقی مانده است.

به گفته‌ی کارشناسان، برخی مواد غذایی همچون پنیر در برابر فاسد شدن مصون اند. علت آن همان فعالیت میکروبی‌ای است که استارت فرآیند فساد را می‌زند. اگر پنیر‌ها در قوطی بوده باشند، احتمالاً با گذشت زمان تغییر چندانی نکرده اند. میکروب‌هایی که شیر را به پنیر تبدیل می‌کنند، محیط را یا بسیار اسیدی و یا بسیار قلیایی می‌کنند، که هر دو مورد مانع فساد بیشتر این ماده غذایی پروتئینی می‌شود.

۳- سریال «بازی تاج و تخت» در همان محل ساخت کشتی تایتانیک فیلمبرداری شد

کشتی اصلی تایتانیک در کارخانه کشتی سازی «هارلند اند وولف» در شهر بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی ساخته شد. سریال «بازی تاج و تخت» هم ابتدا در نقاط مختلف ایرلند شمالی، از جمله استودیوی «پینت هال» در شهر بلفاست فیلمبرداری می‌شد، استودیویی که در ابتدا بخشی از کارخانه کشتی سازی «هارلند اند وولف» بود و بعد‌ها به مرکزی برای تولید فیلم و سریال تغییر کاربری داده شد.

دوقولوها

۴- ماجرای برادران ناوراتیل

مایکل و ادموند ناوراتیل دو برادر بودند که بعد از جدایی والدین شان از یکدیگر، توسط پدرشان از مادر خود ربوده شدند. پدر مایکل و ادموند به همراه پسرانش با کشتی تایتانیک راهی آمریکا شد تا در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کنند. او گرچه در حادثه‌ی تراژیک کشتی تایتانیک جان خود را از دست داد، اما پسرانش که در آن زمان تنها ۲ و ۴ سال داشتند نجات یافتند. مادر مایکل و ادموند عکس آن‌ها را در روزنامه دید و خود را به پیش پسرانش رساند. این ۲ برادر تنها کودکان بدون همراه بازمانده از این کشتی مشهور بودند.

پرستار

۵- ماجرای ویولت کنستنس جسپ

ویولت کنستنس جسپ یک مهماندار کشتی و پرستار بود. او از حادثه‌ی غرق شدن نه فقط یک، بلکه دو کشتی نجات یافت. بار اول حادثه‌ی کشتی تایتانیک بود. بار دوم نیز او از حادثه‌ای مشابه برای کشتی بریتانیک جان به در برد. ویولت یک بار هم در سال ۱۹۱۱ هنگام برخورد کشتی‌های المپیک و هاک با یکدیگر از مرگ گریخت.

۶- کتاب‌هایی که تراژدی تایتانیک را پیش بینی کرده بودند

سال‌ها پیش از غرق شدن کشتی تایتانیک، ۲ کتاب مرموز به چاپ رسیده بود که از قرار معلوم این حادثه‌ی تراژیک را پیش بینی کرده بودند.

کتاب اول به نام «ماجرای غرق شدن یک کشتی بخار پستی در اقیانوس اطلس به روایت یک بازمانده» (How the Mail Steamer Went Down in Mid-Atlantic, by a Survivor) در سال ۱۸۸۵ توسط دبلیو. تی. استد نوشته شد که یک اسپیریتوالیست (افرادی که به امکان ارتباط با ارواح مردگان اعتقاد دارند) و خبرنگار تحقیقی سرشناس بود. داستان این کتاب درباره‌ی یک کشتی اقیانوس پیما بود که با یک کوه یخ برخورد می‌کند و به همراه بسیاری از سرنشینانش غرق می‌شود.

کتاب دوم که «بی فرجامی یا غرق شدن تیتان» (Futility or the Wreck of the Titan) نام داشت، نوشته‌ی توماس اندروز بود و در سال ۱۹۱۲، درست چند ماه پیش از نخستین سفر تایتانیک منتشر شد. هر دو کتاب شباهت‌های زیادی به حادثه‌ی غرق شدن کشتی تایتانیک دارند، از جمله از جهت نام و اندازه‌ی کشتی ها، کمبود قایق‌های نجات و عامل حادثه (برخورد با کوه یخ). این تصادف بسیاری را به این باور رسانده که این کتاب‌ها نوعی پیشگویی بودند.

۷- فقط یک نفر زنده می‌ماند

جیمز کامرون، کارگردان فیلم محبوب و موفق «تایتانیک»، در صحبت‌های اخیر خود به برخی بحث‌ها درباره‌ی یکی از سکانس‌های معروف این فیلم پرداخته است. بعد از سال‌ها بحث درباره‌ی اینکه آیا جک و رز هر دو روی آن در چوبی جا می‌شدند، کامرون با اشاره به یک آزمایش علمی توضیح داد که در آن سکانس تنها یک نفر امکان نجات داشت.

او در اینباره گفت: «ما ۲ بدلکار با همان توده‌ی بدنی کیت و لئو پیدا کردیم و همه جای بدن شان سنسور کار گذاشتیم. بعد آن‌ها را در آب یخ گذاشتیم و با چندین روش مختلف آزمایش کردیم که ببینیم می‌توانستند روی آن در چوبی زنده بمانند یا نه. نتیجه این بود که امکان نداشت هر دوی آن‌ها روی در زنده بمانند. فقط یک نفر زنده می‌ماند.»

تایتانیک 2

۸- تایتانیک ۲ در راه است

تایتانیک ۲ یک کپی از آن کشتی مشهور است که تاجر استرالیایی، کلایو پالمر و شرکتش، «بلو استار لاین» مشغول ساخت آن هستند. این کشتی قرار است سفری را انجام دهد که کشتی اصلی موفق نشد آن را به پایان برساند. این سفر قرار بود در سال ۲۰۲۲ انجام شود، اما به نظر می‌رسد این پروژه به تعویق افتاده است.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید