با محبوب‌ترین شغل‌های جهان آشنا شوید؛ خلبانی در صدر جدول!

با محبوب‌ترین شغل‌های جهان آشنا شوید؛ خلبانی در صدر جدول!

خلبانی در ۲۵ کشور دنیا، از جمله آمریکا، انگلیس و استرالیا، پرجستجوترین شغل بوده است.

کد خبر : ۱۲۱۱۹۷
بازدید : ۳۹۶۹

بر اساس یک نقشه‌ی جدید که محبوب‌ترین شغل‌ها در سرتاسر دنیا را نشان می‌دهد، خلبانی پرطرفدارترین شغل دنیا است.

در این نقشه که با استفاده از داده‌های مربوط به جستجو‌های صورت گرفته در گوگل طی ۱۲ ماه تهیه شده، در کنار نام هر کشور پرجستجوترین شغل در آن کشور آورده شده، یعنی شغلی که مردم آن کشور بیش از هر شغل دیگری به دنبال کسب اطلاعات درباره‌ی آن در گوگل بوده اند.

خلبانی در ۲۵ کشور دنیا، از جمله آمریکا، انگلیس و استرالیا، پرجستجوترین شغل بوده است. تعداد جستجو‌ها درباره‌ی این شغل در گوگل در مجموع ۹۳۰،۶۳۰ مورد در سرتاسر دنیا بوده است. در رتبه‌ی دوم، شغل نویسندگی با ۸۰۱،۲۰۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا قرار دارد. با این حال، جستجو‌ها درباره‌ی این شغل در ۷۵ کشور دنیا، از جمله هند، نیوزلند و آفریقای جنوبی در صدر قرار داشته است. حرفه‌ی مربی حرکات موزون جایگاه سوم را با ۲۷۸،۷۲۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده و در کشور‌هایی همچون نیجریه و غنا پرجستجوترین شغل بوده است.

این نقشه یک شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات مالی به مهاجرین به نام Remitly تهیه شده است.

نقشه

این پژوهش که با بررسی نزدیک به ۲۰۰ شغل و تجزیه و تحلیل میزان جستجو‌ها برای عبارت‌های رایج مرتبط با تحقیق درباره‌ی یک شغل انجام شد، پرجستجوترین شغل در گوگل در هر یک از کشور‌های دنیا طی سال گذشته را نشان می‌دهد.

این پژوهش می‌گوید خلبانی به عنوان شغلی با درآمد فراوان، چشم انداز شغلی عالی و فراهم آوردن فرصت سفر شناخته می‌شود. خلبانی از گذشته یکی از شغل‌های مورد علاقه‌ی کودکان در سرتاسر دنیا بوده و نتیجه‌ی این پژوهش نشان می‌دهد این حرفه جذابیت خود را از دست نداده است. با این حال، این پژوهش به طور کلی نشان می‌دهد شغل‌های مرتبط با فرهنگ و هنر از بیشترین محوبیت برخوردارند.

نقشه

اروپا

نقشه

آمریکای شمالی

نقشه

آمریکای جنوبی

نقشه

آفریقا

نقشه

استرالیا

نقشه

آسیا

یوتیوبری با ۱۹۵،۰۷۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته و در کشور‌هایی همچون مکزیک و ژاپن پرجستجوترین شغل بوده است. جایگاه پنجم به کارآفرینی با ۱۷۸،۳۸۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا اختصاص دارد، شغلی که در کشور‌هایی مانند لوکزامبورگ و گواتمالا بیشترین جستجو را داشته است.

بازیگری رتبه‌ی ششم را با ۱۷۶،۱۸۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا از آن خود ساخته و در کشور‌هایی از جمله ترکیه و اتریش در صدر جستجو‌ها بوده ست. اینفلوئنسری در رتبه‌ی هفتم با ۱۵۹،۱۸۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا قرار دارد و در کشور‌هایی مثل اسپانیا، ونزوئلا و آرژانتین پرجستجوترین حرفه بوده است.

جایگاه هشتم به برنامه نویسی با ۱۲۵،۳۱۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا تعلق دارد، شغلی که در کشور‌هایی مانند مقدونیه در صدر جستجو‌ها قرار داشته است.

در رتبه‌ی نهم خوانندگی با ۱۲۱،۴۳۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا قرار دارد که در کشور‌هایی مانند ویتنام پرجستجوترین شغل بوده است.

رتبه‌ی دهم را شغل معلمی با ۱۱۴،۹۵۰ مورد جستجو در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده که در کشور‌هایی همچون مالزی بیشتری جستجو را داشته است.

فهرست کامل پرجستجوترین شغل‌های دنیا

۱- خلبان

۲- نویسنده

۳- مربی حرکات موزون

۴- یوتیوبر

۵- کارآفرین

۶- بازیگر

۷- اینفلوئنسر

۸- برنامه نویس

۹- خواننده

۱۰- معلم

۱۱- دی جی

۱۲- بلاگر

۱۳- پزشک

۱۴- استاد دانشگاه

۱۵- مهماندار هواپیما

۱۶- آتش نشان

۱۷- قاضی

۱۸- وکیل دادگستری

۱۹- وکیل مدافع

۲۰- روانشناس

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید