برف سنگین کار دست ژاپن داد

برف سنگین کار دست ژاپن داد

تولیدات کارخانه‌ای ژاپن بیشترین کاهش را طی هشت ماه گذشته در بخش خودرو‌ها و تراشه‌ها ثبت کرده است.

کد خبر : ۱۲۴۴۳۰
بازدید : ۲۷۹

تولید کارخانه‌های ژاپن در ژانویه با سریع‌ترین سرعت در هشت ماه گذشته کاهش یافت، زیرا کاهش تقاضای خارج از کشور آسیب‌های زیادی بر صنایع کلیدی مانند خودرو و تجهیزات نیمه‌هادی وارد کرد. در مقابل، داده‌های جداگانه نشان داد که خرده‌فروشی سریع‌ترین رشد خود را در نزدیک به دو سال گذشته نشان می‌دهد که مسیر‌های متفاوت بین تولید متعادل و فعالیت‌های قوی در بخش خدمات را برجسته می‌کند.

آتسوشی تاکدا، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقات اقتصادی ایتوچو گفت: تولید ضعیف صادراتی و بهبود مصرف همچنان دو محور اصلی اقتصاد ژاپن هستند. داده‌های دولتی در نشان داد که تولید کارخانه در ژانویه نسبت به ماه قبل ۴.۶ درصد کاهش یافت. این انقباض بسیار بزرگتر از میانگین پیش‌بینی اقتصاددانان مبنی بر کاهش ۲.۶ درصدی بود وسریع‌ترین کاهش را از زمان سقوط ۷.۵ درصدی ماه می ۲۰۲۲ که قرنطینه کووید-۱۹ چین زنجیره تامین تولیدکنندگان ژاپنی را مختل کرد، نشان داد.

تولید محصولات خودرو ۱۰.۱ درصد کاهش یافت که باعث کاهش شاخص کل شد، در حالی که تولید اقلامی مانند ماشین آلات‌تولیدی و قطعات الکترونیکی به ترتیب ۱۳.۵ و ۴.۲ درصد کاهش یافت.

یک مقام وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت به خبرنگاران گفت: تجهیزات نیمه‌هادی ۲۶.۸ درصد کاهش یافت، زیرا شرکت‌های تولید تراشه هزینه سرمایه خود را کاهش دادند، در حالی که خودرو‌های سواری ۷.۴ درصد کاهش یافتند که بخشی از آن به دلیل تنگنای تامین قطعات ناشی از برف سنگین در سراسر ژاپن بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، پس از رشد ضعیف‌تر از حد انتظار ۰.۶ درصدی در سه ماهه پایانی ۲۰۲۲، انتظار می‌رود اقتصاد ژاپن که سومین اقتصاد بزرگ جهان است، رشد سالانه ۱.۴ درصدی را در ژانویه تا مارس ثبت کند.

تاکدا عنوان کرد که ژاپن تا زمانی که بهبود اقتصادی حاصل نشود، نمی‌تواند از کاهش تورم بگریزد؛ بنابراین می‌تواند با وارد کردن شوک اقتصادی قوی به اقتصاد مانند افزاش شدیده نرخ بهره، اصلاحات سیاسی انجام دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید