موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

چت‌بات YouChat درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب‌ها می‌گیرد و می‌تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

کد خبر : ۱۲۴۶۳۰
بازدید : ۲۶۷

موتور جستجوی You.com که سال گذشته میلادی با ادعای عرضه قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر از رقبا راه‌اندازی شد، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی YouChat را ارائه می‌کند که امکانات مشابه با ChatGPT را در اختیار کاربران می‌گذارد.

چت‌بات YouChat چیست؟

چت‌بات You.com با نام YouChat بسیار شبیه به چت‌بات ChatGPT است که در چند وقت اخیر به شهرت زیادی دست پیدا کرده. البته You.com می‌گوید چت‌بات آن‌ها می‌تواند پاسخ سؤالات روز را هم بدهد. برای مثال YouChat قادر است بگوید قهرمان جام جهان ۲۰۲۲ قطر کدام تیم بوده، در‌حالی‌که اطلاعات ChatGPT محدود به سال گذشته است.

هوش مصنوعی YouChat می‌گوید او یک مدل زبانی بزرگ است که با مجموعه متنوعی از منابع شامل متون آنلاین، کتاب‌ها و گفتگو‌ها آموزش داده شده. You.com سپس از این اطلاعات استفاده کرده تا بتواند متن‌هایی روان شبیه مکالمات انسانی بسازد و قادر باشد که پاسخ سؤالات کاربران را به شیوه‌ای مناسب بدهد. این چت‌بات ظاهراً به‌صورت پیوسته در‌حال توسعه و بهبود است تا پاسخ‌های بهتری را به کاربران ارائه کند.

You.com

هوش مصنوعی YouChat چه امکاناتی دارد؟

برای استفاده از قابلیت‌ها و امکانات هوش مصنوعی YouChat، ابتدا باید وارد سایت You.com شوید و با زدن گزینه Sign Up در آن ثبت‌نام کنید. البته امکان استفاده از چت‌بات گفته شده، بدون ایجاد حساب کاربری هم وجود دارد؛ اما با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود و بهتر است از ابتدا به سراغ ایجاد یک اکانت بروید تا تجربه بهتری داشته باشید. برای ثبت‌نام می‌توانید از ایمیل خود استفاده کنید یا با اکانت گوگل و اپل به عنوان جایگزین، وارد شوید.

موتور جستجوی You.com

بعد از ثبت‌نام در این سرویس، می‌توانید از امکانات هوش مصنوعی YouChat بهره‌مند شوید. به این منظور تنها کافی است تا در صفحه اصلی، عنوان گفته شده را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید. در ادامه به صفحه چت با هوش مصنوعی منتقل خواهید شد که در آن می‌توانید سوالات و دستور‌های لازم را وارد کنید.

اگرچه سایت You.com در قالب یک موتور جستجو فعالیت می‌کند؛ اما چت‌بات آن تنها محدود به ارائه امکانات حول جستجو‌های کاربران نمی‌شود و می‌تواند دستورات پیچیده‌تر را هم به انجام برساند. برای مثال در تصویر پایین از آن سوال کرده‌ایم که آیا می‌تواند یک ایمیل حرفه‌ای برای ما بنویسد. در ادامه چت‌بات نمونه یک ایمیل حرفه‌ای را نمایش می‌دهد. همچنین در ستون سمت راست صفحه، نتایج جستجوی مربوط به نگارش ایمیل حرفه‌ای نمایش داده می‌شود که از صفحات مختلف در اینترنت جمع‌آوری شده‌اند.

موتور جستجوی You.com

مانند اغلب سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در صورتی که جزئیات بیشتری وارد کنید، نتیجه دقیق‌تری هم دریافت خواهید کرد. در تصویر پایین از هوش مصنوعی YouChat خواسته شده است تا یک ایمیل رسمی خطاب به یک همکار بنویسید تا در پایان هفته به جای کاربر، در سرکار حاضر شود. همانطور که واضح است، متن ایجاد شده از ساختار و لحن مناسبی برخوردار است و حتی یک دلیل هم برای درخواست مطرح شده، بیان می‌کند.

در صورتی که نتیجه ارائه شده توسط چت‌بات برای شما کاربردی نیست، می‌توانید دوباره دستور خود را وارد کنید یا کمی تغییر در آن ایجاد نمایید تا یک نتیجه نسبتاً متفاوت در اختیار داشته باشید. همچنین در گوشه پایینی سمت راست هر پاسخ، چند آیکن دیده می‌شود که دوتای آن‌ها برای اعلام رضایت یا نارضایتی از نتیجه است. اعلام نظر درباره پاسخ‌ها از سوی کاربران، می‌تواند عملکرد چت‌بات را در بلند مدت بهبود ببخشد.

موتور جستجوی You.com

آیکن دیگر در محل گفته شده، برای دریافت لینک گفتگو است که در پنل سمت چپ هم تحت عنوان Share به چشم می‌خورد. کاربران می‌توانند با زدن این آیکن، لینک مربوط به دستور و پاسخ ارائه شده را دریافت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در صورتی که شخص دیگری، این لینک را در مرورگر خود باز کند، می‌تواند متن کامل گفتگوی صورت گرفته میان کاربر و هوش مصنوعی را مشاهده نماید. شایان ذکر است که برای نمایش متن گفتگو از طریق لینک، نیازی به ساخت حساب کاربری وجود ندارد و بدون اکانت هم می‌توان به آن دسترسی داشت.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، یکی از جنبه‌های مثبت هوش مصنوعی YouChat در مقایسه با سرویس‌های مشابه مثل ChatGPT، امکان دسترسی آن به شبکه و بهره‌مندی از داده‌های آنلاین است. به همین سبب، کاربران می‌توانند سوالات بیشتری از این چت‌بات بپرسند و طیف کاربرد‌های آن، کمی گسترده‌تر است. در پایین، از بات پرسیده شده است که درباره سایت دیجیاتو به ما اطلاعاتی بدهد. در جواب حوزه فعالیت وب سایت، تعداد تقریبی بازدید‌های ماهانه آن در کنار برخی اطلاعات دیگر به درستی از دیگر منابع جمع‌آوری شده و در اختیار کاربر قرار گرفته است.

موتور جستجوی You.com

برای ایجاد یک گفتگوی جدید، می‌توانید روی گزینه New chat از پنل سمت چپ سایت، کلیک کنید. همچنین در این قسمت، گزینه دیگری تحت عنوان History قرار گرفته است که با انتخاب آن، قادر خواهید بود به تاریخچه‌ای از گفتگو‌های انجام شده با چت‌بات، دسترسی داشته باشید. در صفحه تاریخچه، می‌توان اولین پیام ارسال شده در گفتگو همراه با تاریخ ارسال آخرین پیام را مشاهده کرد. کاربران می‌توانند اقدام به حذف، ویرایش یا به اشتراک‌گذاری گفتگو‌های قدیمی خود هم نمایند.

موتور جستجوی You.com از هوش مصنوعی تنها برای ارائه امکانات تحت چت‌بات به کاربران خود استفاده نمی‌کند و قابلیت‌های مرتبط دیگری را هم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. سرویس YouImagine یکی از همین ویژگی‌ها است که برای تبدیل متن به عکس کاربرد دارد. کاربران هنگام استفاده از آن، امکان انتخاب چندین مدل از جمله Stable Diffusion و Open Journey را دارند. قابلیت جداگانه‌ای هم برای بهبود رزولوشن تصاویر در نظر گرفته شده است که می‌تواند کیفیت عکس‌هایی با حداکثر حجم ۵۱۲ کیلوبایت را بهبود ببخشد.

موتور جستجوی You.com

سرویس Code Complete یکی دیگر از قابلیت‌های موتور جستجوی You.com است که امکان کامل کردن کد‌های برنامه‌نویسی را دارد. البته نمی‌توان انتظار چندان زیادی از این ویژگی داشت و معمولاً در ادامه دادن کد‌های پیچیده، دچار مشکل می‌شود؛ اما برای تکمیل کد‌های ساده، ولی طولانی، گزینه کاربردی به نظر می‌رسد.

YouWrite ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری است که می‌تواند متون با اهداف و مخاطبین مختلف را ایجاد کند. این سرویس در مقایسه با چت‌بات اشاره شده در بالا، کمی پیشرفته است و کاربر امکان دسترسی به تنظیمات گوناگونی را در آن دارد. برای مثال، پیش از ایجاد متن می‌توان نوع آن را از میان گزینه‌هایی مثل ایمیل، مقاله، پست شبکه اجتماعی و... انتخاب نمود.

موتور جستجوی You.com

همچنین امکان مشخص کردن لحن از میان دوستانه، شوخ، خنثی، حرفه‌ای و ترغیب‌کننده هم وجود دارد. گزینه‌ای اختیاری هم برای بیان نوع مخاطب در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند این قابلیت برخلاف موارد قبلی، به صورت پولی ارائه شده است و کاربران برای دسترسی به آن باید اقدام به خرید حساب پرمیوم نمایند.

موتور جستجوی You.com و هوش مصنوعی YouChat در قالب افزونه اختصاصی برای مرورگر‌های مبتنی بر هسته کرومیوم مثل گوگل کروم و مایکروسافت اج هم در دسترس قرار دارند و علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به نصب رایگان افزونه آن، روی مرورگر دستگاه خود نمایند.

موتور جستجوی You.com

چت‌بات YouChat هم خطا دارد

با‌این‌حال، پاسخ‌های YouChat همیشه درست نیست. برای مثال، این چت‌بات در جزئیات پاسخ به این سؤال که کدام تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شده است، محل و تاریخ برگزاری مسابقات را اشتباه اعلام می‌کند. ChatGPT هم در گذشته به‌خاطر انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته بود. هر دو برنامه اطلاعات خود را از سطح وب دریافت می‌کنند و بسیاری از این داده‌ها دارای خطا هستند.

این چت‌ها بخشی از موج جدید دنیای فناوری به‌سمت استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار بصری و مکتوب‌اند. این محصولات به‌سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند، اما مشکلاتی را هم با خود به‌همراه داشته‌اند. هر دو مدل زبانی نمونه اولیه‌ای از آینده مدل‌های هوش مصنوعی هستند. با‌این‌حال، هم‌بنیان‌گذار You.com باور دارد که عرضه YouChat در این وب‌سایت می‌تواند نقطه تمایز آن‌ها با گوگل باشد؛ اگرچه گوگل هم به‌تازگی سرویس بارد را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید