۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

مصرف برخی از مواد غذایی به صورت خام می‌تواند برای سلامت مفید باشد و خواص غذایی فروانی را برای بدن فراهم آورد.

کد خبر : ۶۵۰۷۹
بازدید : ۶۲۷۰
۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند
فرادید | همانطور که می‌دانید نباید مرغ یا تخم مرغ را به شکل خام مصرف کنید. اما مصرف برخی از مواد غذایی به صورت خام می‌تواند برای سلامت مفید باشد و خواص غذایی فروانی را برای بدن فراهم آورد. اگر چه ممکن است بعضی از آن‌ها را در اغلب مواقع به شکل پخته مصرف کنید.

۱- بروکلی
به احتمال قوی شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که در کودکی جهت مصرف کلم و یا بروکلی با مادرتان بحث داشته اید، اما شاید مادرتان به شما نگفته بود که بروکلی خام خواص بیشتری نسبت به پخته آن دارد و البته ممکن است مادر تان نیز از امر بی اطلاع بوده.
بروکلی حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گیاهی سولفورفان است که به پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی ، التهاب، افسردگی و بیماری‌های مضر دیگر کمک می‌کند؛ و یک پژوهش در سال ۲۰۰۸ در مجله کشاورزی غذا و شیمی نشان داد که بدن هر فرد هنگامی که بروکلی خام مصرف می‌کند سولفورفان را با سرعت بیشتری جذب می‌نماید.
نتایج پژوهش دیگری در سال ۲۰۰۹ نیز حاکی از آن بود که پختن بروکلی به شیوه‌های متفاوت از جمله مایکروویو کردن، جوشاندن و سرخ کردن می‌تواند مقدار ویتامین C . بروکلی را کاهش دهد. در صورتی که نمی‌توانید بروکلی را به صورت خام استفاده نمایید بهتر است آن را به شکل بخار پز شده مصرف کنید. این روش پختن حداقل تاثیر کمتری بر روی مواد مغذی آن دارد.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۲- پیاز
پیاز‌ها حاوی غلضت بالای از فلاونوئید کوئرستین هستند که مزایای فراوانی دارند از جمله مبارزه با سرطان. اشلی والتر متخصص تغذیه ادعا می‌کند: "هنگامی که پیاز‌ها به شکل خام مصرف می‌شوند خواص مقابله با سرطان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. " طبخ آن‌ها می‌تواند فواید ترکیبات گیاهی موجود در پیاز‌ها را که با سرطان مبارزه می‌کنند کاهش دهد. بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر سبزیجات سفید
علاوه بر این، پیاز از خانواده سبزیجات سیری محسوب می‌شود که به معنای داشتن عوامل ضد پلاکت است و می‌تواند از بیماری قلبی و عروقی پیشگیری کند. تحقیقی در سال ۲۰۱۲ نشان داد هنگامی که پیاز خام پخته می‌شود، مزایایی که برای سلامت قلب فراهم می‌آورد به طور کامل در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر بسته به شکل پیاز که سالم یا خرد شده باشد، از بین می‌رود.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۳- سیر
سیر هم مانند پیاز از خانواده سبزیجات سیری است و دارای خواص ضد انعقادی خون است، به این معنا که خواصی دارد در مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.
بر اساس نتایج یک تحقیق مشخص شد که پختن سیر در ۲۰۰ درجه سلسیوس به مدت ۶ دقیقه به طور کامل مزایای ضد انعقادی سیر خرد نشده را از بین می‌برد و این خواص به میزان زیادی در سیر خرد شده کاهش می‌یابد. نانسی ووبری متخصص تغذیه ادعا می‌کند که تحقیقات نشان داده اند گرما آنزیم آلیناس را در پیاز غیر فعال می‌کند.
جوشاندن سیر به مدت ۲۰ دقیقه خواص ضد باکتری آن را سرکوب می‌کند و فقط یک دقیقه گرمای مایکروویو ۱۰۰ درصد قابلیت ضد سرطانی آن را از بین می‌برد. خرد کردن سیر و کنار گذاشتن آن به مدت ۱۰ دقیقه قبل از گرما دیدن می‌تواند تا حدودی قدرت ضد انعقادی آن را حفظ کند، با این وجود بهتر است بدانید خواص سیر پخته شده همچنان حدود ۳۰ درصد کمتر از سیر خام است.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۴- بلوبری
احتمالا می‌دانید که بلوبری و انواع توت برای سلامت شما بسیار مفید هستند، اما آیا می‌دانید چقدر به سلامتی کمک می‌کنند؟ جولی جوفریون متخصص تغذیه ادعا دارد، "بلوبری و سایر توت‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به سایر میوه‌ها هستند که بخش زیادی از آن به دلیل مقادیر بالای پلی فنل‌ها است. " بیشتر بخوانید: سبزیجات چربی‌سوز کدامند؟ مصرف خام آن‌ها به شما اطمینان می‌دهد که همه خواص مفید بلوبری‌ها را دریافت کرده اید. نتایج تحقیقی در مجله کشاورزی و شیمی غذا نشان می‌داد که بلوبری پردازش شده از طریق پختن بر روی حرارت، روی گاز یا استفاده از آن به عنوان مواد میانی (به هنگامی که خمیر قبل از پختن به دست می‌آید) از مقدار پلی فنل‌های آن می‌کاهد.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۵- فلفل دلمه‌ای قرمز
فلفل دلمه‌ای یک ماده غذایی است که آسان و سریع در کنار انواع غذا‌ها می‌تواند استفاده شود، اما ممکن است فقط بخواهید آن‌ها را به صورت خام مصرف کنید. فلفل دلمه‌ای قرمز منبع عالی ویتامین C. است و به گفته سازمان ملی سلامت و بهداشت، حرارت دادن آن می‌تواند ویتامین C. فلفل قرمز را از بین ببرد.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۶- کلم کِیل
سبزیجات از دسته کلم‌ها مانند کلم کیل دارای ترکیباتی به نام گلوکوزینولات هستند و هنگامی که با آنزیم میروزیناز تماس پیدا می‌کنند به یک ترکیب شیمیایی متفاوت تبدیل می‌شوند. با این حال، حرارت می‌تواند میروزیناز را غیر فعال کند، بنابراین کلم کیل پخته شده نمی‌تواند همان ویژگی‌های ضد بیماری نمونه خام را داشته باشد.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۷- چغندر
ممکن است برای شما عجیب باشد، اما باید بدانید که شما می‌توانید چغندر را به صورت خام مصرف کنید. در واقع آن‌ها به شکل خام واقعا سالم‌تر از حالت پخته هستند.
چغندر‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر، فولات (یک فرم از ویتامین B۹)، ویتامین C. و منگنز می‌باشند با این حال بنا به گفته ریبکا پارک، پرستار مرکز درمانی نیویورک، چغندر پخته تقریبا ۲۵ درصد کمترحاوی فولات و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. از سبزیجات ریشه‌ای با استفاده از رنگی که دارند در سالاد خود استفاده کنید، در ابتدا به خوبی تمیزشان کنید به طوری که لایه بیرونی آن‌ها از گل و لای کاملا جدا شود و با سبزیجات خام دیگر یا مرکبات سالادی لذیذ برای خود تهیه کنید.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

۸-آناناس
الیزابت تراتنر متخصص طب سوزنی و درمان‌های طبیعی می‌گوید: "آناناس کبابی (گریل شده) یک افزودنی دلپذیر به منوی غذا‌های کبابی به حساب می‌آید، اما خوردن آن به این شکل می‌تواند فرد را از دریافت خواص و مزایای بی نظیر آن محروم کند. " تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده بود نشان داد که آب آناناس تازه در کاهش التهاب و نئوپلازی روده (رشد غیر طبیعی بافت اطراف روده بزرگ) بر روی موش‌های مبتلا به کولیت در مقایسه با آب آناناس جوشیده شده بیشتر موثر است.
محققین این موضوع را با مقدار بالای آنزیم بروملین در آب آناناس تازه مرتبط می‌دانند که سبب کاهش تورم‌ها می‌شود. اگر چه این تحقیق تنها بر روی موش‌ها انجام شده است، اما بررسی و ارزیابی‌های اخیر عنوان شده در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بروملین به عنوان یک عامل ضد التهاب با دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی برابری می‌کند و همچنین عوارض کمتری دارد. دکتر ترانتر ادعا می‌کند، مصرف آناناس خام در کاهش ورم و خونریزی در بیمارانی که جراحی را تجربه کرده اند، موثر و کمک کننده است.

۸ ماده غذایی که باید به شکل خام مصرف شوند

منبع: rd
وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید